Page 1 of 1

Kylmäkäynnistysongelmia? Touran TSI DSG -07

Posted: 3.3.2011 22:49
by tatza
Kuluneena talvena vaimon kauppakassi on ollut monena aamuna mulla ajossa lapsia kuljettaessa.
Useimmiten on ollut johdon päässä, joskus pidempään ja joskus vähemmän. Käyntiin on aina lähtenyt avainta vääntämällä.

Mutta

- usein sammuu heti startin jälkeen. Uusinnalla käy, joskus hetken hyvän savun kera
- jarrupoljinta tulee painettua ihan ajatuksella, koska joskus tärähtää melkoisesti startin jälkeen koko auto, vaihde P-asennossa

Mitä kylmempää on ollut, sitä selkeämmin ovat em. jutut tulleet esille. Nyt kun kevät ja lämpimät kelit ovat tulossa ja nastattomat talvirenkaatkin muuttuneet kitkattomiksi, mieleen tulee pitäisikö auto vaihtaa uuteen vai ovatko nämä vain ominaisuuksia, joiden kanssa voi elää ja ajella vielä pitkään. Öljyä kone ei juurikaan syö, kilsoja takana 70tkm, auton tarve suht. vähäistä ja vaimo on tykästynyt autoonsa, mopokausi alkaa jne joten ei isommin olisi innostusta uuteen autoon vähiä rahojaan kiinni laittaa.

Posted: 4.3.2011 9:41
by Paaki
Et kai vaan käytä E10?

Posted: 4.3.2011 10:12
by Patu
DSG laittaa vastaan eli ominaisuus. Tästä keskulteltu paljon FFp:n puolella.

Posted: 4.3.2011 10:39
by tatza
Paaki wrote:Et kai vaan käytä E10?
E10 -bensaa olen kyllä käytellyt, mutta kyllä tuo tota on tehnyt jo ennen ko. bensalaadun tuloakin.

Posted: 5.3.2011 23:44
by tatza
Patu wrote:DSG laittaa vastaan eli ominaisuus. Tästä keskulteltu paljon FFp:n puolella.
Toi sammuminenkin? Se siis sammuu vaikkei tärähtäsikään. Kiekat käy parissa tonnissa ja putoaa nollaan.

Posted: 6.3.2011 9:11
by Pasi Häkli
Tuo sammuminen ei kyllä ole ominaisuus. Tuolla FFP:n puolella ongelmat on lähinnä ollut Diesel+DSG ongelmia eikä TSI+DSG. On noihin joskus vaihdettu bensapumppujakin, kun ei polttoainepaineet riitä käyttämään korkeapainepumppua, josta yleensä tulee vikamuistiin vika tuosta korkeapainepumpusta, vaikka siinä se vika ei olisikaan.. Oireiluna tosin on ollut nykimistä ja satunnaista sammuilua. Mutta jos se savuttaa käynnistyksen jälkeen niin vois kuvitella, että vika on polttoainepuolella.

Kannattaa kysästä paikallisesta merkkiliikkeestä että mistä se sammuminen vois johtua. Saattaa jopa löytyä valmis tekninen tiedotekin asiasta. Onko vikamuisteja kurkittu lainkaan?