Page 1 of 1
Ilmajousitusta passat 3C:hen
Posted: 19.3.2011 15:21
by vookus
Onko kellään mitään kokemusta ilmajousituksesta käyttöautossa.
Olen miettiny eri vaihtoehtoja alustan suhteen ja ehkä meijän autoon ois parasvaihtoehto just ilmajousitus.
Ois helppo säätää korkkeutta kun menee mökille ja kaupungis vähä matalampana.
Pirssihän ois edelleen passat 3C vm: -06 2.0TDI 140hv vajaa vetonen.
Posted: 19.3.2011 15:36
by Paroni
Mulla oli -66 cadillacissä ilma iskarit takana,niillä sai muistaakseni nostettua
perää n.10cm
Posted: 19.3.2011 16:13
by Pasi Häkli
^ Ei varmaan auttanut kysyjää yhtään tuo kommentti
FFP:n puolelta löytyy tyyppejä, jotka on laittanut ilmajousituksia mm. Audi A6:seen ja ainakin Golf 1 Cabriolettiin.
Jos tosissaan sitä ilmajousitusta ajattelet, niin kysele FFP:n puolelta vaikkapa "Rolle" nimimerkiltä, millasta sarjaa kannattaa ajatella.
Posted: 19.3.2011 16:14
by Tero Häkli
ja varautuu noin 3000€ hintaan

Posted: 19.3.2011 18:50
by Paroni
Pasi Häkli wrote:^ Ei varmaan auttanut kysyjää yhtään tuo kommentti
FFP:n puolelta löytyy tyyppejä, jotka on laittanut ilmajousituksia mm. Audi A6:seen ja ainakin Golf 1 Cabriolettiin.
Jos tosissaan sitä ilmajousitusta ajattelet, niin kysele FFP:n puolelta vaikkapa "Rolle" nimimerkiltä, millasta sarjaa kannattaa ajatella.
Voi sori kauheesti,tarkoitin,että nousee se vw:n koppa pelkillä ilmaiskareillakin,jos nousee n.2300kilonen koppakin.Selviskö??
Posted: 19.3.2011 19:12
by Pasi Häkli
Ai sori kauheesti, en käsittänyt että puhutaan nostovoimasta

Eiköhän se nyt ole päivänselvää, että nostovoima piisaa mihin vaan pusseilla, onhan rekatkin ilmapusseilla, ja painaa vähän enemmän kuin 2300kg. Toki niissä on ne pussitkin vähän kookkaammat

Posted: 19.3.2011 21:34
by Jami R
http://ilmajouset.fi/ Tuolta kannattaa kysyä..
Posted: 19.3.2011 22:05
by Alkaline
mitenkähän tuo laki sanoo noihin? ainakin muutoskatsastus...
Posted: 19.3.2011 22:30
by Sami Jalonen
Jos on paperit että on mallikohtainen, niin miksikäs ei.
Posted: 19.3.2011 23:24
by Pasi Häkli
Tuolla sivuilla maininta:
"Ilmajousisarjoja ei suositella käytettäväksi talviajossa, eikä ilmajousitussarjat sovellu tieliikennekäyttöön."
Tuon lausunnon lukeneena sanoisin, että voi tulla noiden sarjojen kanssa konttorilla ongelmia.
Riippuu tietysti inssin p***un saannista ja kuun asennosta jne. Mutta käsittääkseni jos kerran sen saat jossain konttorilla muutoskatsastettua ja merkinnät papereihin, niin eiköhän se ole sitten siinä pysyvästi..?
Posted: 20.3.2011 8:32
by Nipa
Kaveri laitto nyt talvenaikana -05 octaviaan ilma-alustan. G.A.S oli merkki ja saksasta se tilas sen ja kirjoittivat sieltä vielä TUV lapun mukaan.
Posted: 20.3.2011 8:47
by Pasi Häkli
FFP:llä on ilmajousituksista juttua:
http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewto ... 41f9ec4025
Tuolla on Rollen maininta, että GAS ei toimita tuv-lappuja saksan ulkopuolelle myytyihin sarjoihin. Tosin topicci on melko vanha, voi olla että on käytännöt muuttunut.
Posted: 20.3.2011 9:56
by Nipa
Pasi Häkli wrote:FFP:llä on ilmajousituksista juttua:
http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewto ... 41f9ec4025
Tuolla on Rollen maininta, että GAS ei toimita tuv-lappuja saksan ulkopuolelle myytyihin sarjoihin. Tosin topicci on melko vanha, voi olla että on käytännöt muuttunut.
No jos tollasen G.A.S:in sarjan haluaa kannattaa sitä lappua kysyä. Kaverille se tuli mukana ja se kävi jo ennen asennusta sen kanssa konttorillakin. Uskoisin että se käytäntö on jo muuttunut mutta mene ja tiedä

Posted: 20.3.2011 19:09
by AjH
Ei ole muutoskatsastus "lopullinen", tarvittaessa ja halutessaan Trafi voi vaatia lisäselvityksiä aiheesta ja muuttaa päätöksen jos paremmaksi näkevät.
Saanee noita ilmapusseja K-sport, D2 jne valmistajiltakin, tosin eihän niilläkään ole mitään TÜV lappuja antaa mutta kyllä noita siis saa. Kestävyydestä noidenkaan kohdalla talvella ei tietoa.
OT aiheessa: toisinpäin oli käyny yhellä Italialaisen avon tuoneella, kyseinen auto on hyväksytty ilman korkeudensäätöä ajovaloille. Inssi ei tästä ollu piitannu vaan halus nähdä todistuksen tästä poikkeuksesta. Ei auttanu ainakaan alkuun vaikka Trafistakin olivat kertoneet että autoa ei tän takia voi hylätä

Posted: 20.3.2011 20:51
by Pasi Häkli
AjH wrote:Ei ole muutoskatsastus "lopullinen", tarvittaessa ja halutessaan Trafi voi vaatia lisäselvityksiä aiheesta ja muuttaa päätöksen jos paremmaksi näkevät.
Ei silti taida olla kovinkaan yleistä tämmönen "peräänhuutelu"...?
Posted: 21.3.2011 0:53
by AjH
Tuskin, taitaa tota asiaa katsastuksista ja muutoksista tulla niin paljon että tarttuvat vain huomiota herättäviin juttuihin ja ehkä jollain satunnaisella otannalla tarkistelevat, en tiedä paremmin.
Nyky-ATK jutuillahan on helppo tietokannasta suodattaa vaikka jotain alustasarjatietoa vaikkapa tilanteessa jossa on todettu jonkun sarjan olevan hyväksymätön tai jotain muuta epäselvää sisältävä. Kun nämä hyväksyntälaputkin nykyään kai skannaillaan koneelle talteen

Posted: 22.3.2011 2:47
by CtD
http://www.lowtoys.com/
Kysyppä tarjousta tuolta. Omistaja on hyvin perillä näistä ilmajousi asioista ja varmasti laillisuuksista. Edelliseen autooni suunniteltiin ilmasarjaa hänen kanssaan.