Page 1 of 1
Golf mk3 nykii lämpimänä ja "tukehtuu"
Posted: 22.3.2011 11:11
by PEELO
Elikkäs kylmänä toimii ok mutta kun kone lämpiää niin alkaa kone kaasuttaessa "tukehtumaan" ja nykimään. Tämä eritoten 1000-3000 rpm välillä. Välillä toimii hyvin ja kun kierrokset on yli 3000. Kierrokset laskevat hitaasti alas kun kaasua hellittää.
Aikasemmin kierroslukuviisari tipahti heti tyhjäkäyntilukemille kun hellitti kaasun. Lämpömittarikin näyttäisi hiukan alempaa lukemaa (ennen 90 nyt n. 85)
Ilmansuodatin vaihdettu.
Mitä lähdetään vaihtamaan.
Auto siis Golf 1995 1,8i bensa
Posted: 22.3.2011 11:51
by Tero Paalanen
^Tarkista ekaks imusarjan ja ruiskun välisen kumilaipan kunto.
Posted: 22.3.2011 19:32
by PEELO
Näyttäs olevan kunnossa. Miten se laipan kunto vaikuttaa käyntiin vai lämpimänä? Käsittääkseni sen pitäs temppuilla myös kylmänä jos laippa on halki tms.
Posted: 23.3.2011 16:46
by Jürgen
Imuvuodoltahan tuo haiskahtaa, nehän saa polttoaineseoksen vääristymään ja aihutttaan tuollaisia ongelmia. Tarkistukseen kaikki kumiletkut ja liitokset imusarjasta ja ympäristöstä.
Posted: 23.3.2011 20:44
by PEELO
Pitänee viikonloppuna tutkia letkut.
Posted: 27.3.2011 11:43
by PEELO
Letkut näyttäis olevan kunnossa.
Posted: 27.3.2011 15:09
by Tero Häkli
myös tehostimelle menevä ? se menee rikki alapuolelta yleensä, kylmänä se saa vaan enempi ainetta niin se käy sen takia ihan ok, lämpösenä ei...
Posted: 28.3.2011 22:14
by Maniac88
Tero Paalanen wrote:^Tarkista ekaks imusarjan ja ruiskun välisen kumilaipan kunto.
Asiasta toiseen, mitenkäs paha tuo kumilaippa on vaihtaa jos tarvetta tulee... Irtoaako tuo ruisku hässäkkä jotenkin helposti tuosta imusarjasta? Jos sen samalla putsaisi jos siellä jotain putsattavaa on...

Posted: 28.3.2011 22:33
by PöyhöinKuusaalt
Samanlaiseen ongelmaan ADY 1995 koneen kanssa etsin itsekin ratkaisua. Sytytyspuoli on puolan resistansseja vaille tarkastettu.
Tuossa aiemmin viitattiin tehostimelle menevään letkuun. Ohjaustehostimestako on kyse tuossa viittauksessa?
Posted: 28.3.2011 22:43
by Tero Häkli
Jarrutehostimelle
Posted: 28.3.2011 22:45
by Pasi Häkli
^^ Sanotaanko näin, että jos käyntivikaa haetaan ohjaustehostimen letkuista niin aika kaukana ollaan vian ratkaisussa
Ja ei herneitä

Posted: 28.3.2011 22:51
by PöyhöinKuusaalt
Tuli tuossa ajatusvirhe tuon tehostimen kanssa.
Posted: 29.3.2011 10:17
by PEELO
Myös tehostajan letku ehjä, päällisinpuolin. Mistä muualta saa uusia letkuja kuin VW merkkiliikkeestä?
MUITA IDEOITA?
Posted: 29.3.2011 10:19
by PEELO
Niin ja voiko niitä letkuja muuten tukia kun "hiplaamalla" ja silmämääräisesti?

Posted: 29.3.2011 10:48
by Tero Häkli
lambda anturi ? kokeile paraneeko kulku jos nyppää johdon irti, kaasuläpän sopeutus ?
Posted: 29.3.2011 14:31
by leevi
Vedenlämpötila-anturithan on noissa ihan perus kauraa.. Antaa muistaakseni ihan vikakoodinkin jos on mäsänä... Siis jos on mahdollista luetuttaa viat tietysti. Oikea anturin arvo selviää itse anrturin väristä, sininen, harmaa ja olikohan muita?
Posted: 29.3.2011 16:37
by PöyhöinKuusaalt
Voisitteko vinkata ja antaa vähän tarkemmat ohjeet Imusarjan ja ruiskun välisen kumilaipan kunnon tarkastamiseen. Yritin älytä tuota hommaa paikanpäällä, mutta en kyllä tiennyt miten ja mikä laippa sieltä piti löytyä.
Posted: 29.3.2011 18:22
by Tero Paalanen
^ADY-koneesta et kyllä tuota kumilaippaa löyrä. Tai ei ainakaan pitääsi löytyä

Tuo ADY konehan on kakslitranen varustettuna nelipisteruiskulla.
Topicin aloittajalla taas on 1.8l kone jossa ykspisteruiskun ja imusarjan välissä on ko.kumilaippa.
Posted: 29.3.2011 21:19
by Tero Häkli
ADY:ssä veikkaisin lambdaa tai ilmamäärämittaria
Posted: 29.3.2011 21:37
by PöyhöinKuusaalt
NiipäNiin. Eihän 4pisteruisku ole suoraan imusarjassa kiinni kuten 1pisteruisku. Ladan 1pisteruisku on tuttu ja lähes vastaava kun VAG.
Tämä helpottaa taas urakkaa. Noita komponentteja aletaan sitten sulkea pois yksitellen kun saadaan nämä mekaaniset vikamahdollisuudet ensin alta pois.
Kiitokset oikaisusta. Helpottaa taas pähkäilyjä huomattavasti.
Niin tosiaan...
Posted: 30.3.2011 13:47
by Maniac88
Se ruiskuhan on tosiaan hyvin näkyvässä paikassa heti koneen yläpuolella keskellä. Kysyisin nyt että mitenkä iso operaatio tuo kumilaipan vaihto on? Onko tuo ruisku helppo irrottaa ja tarvittaessa putsata? Kyselin jo ylempänä aiemmin, mutta ei ou vielä kukaa vastannu tähän

Re: Golf mk3 nykii lämpimänä ja "tukehtuu"
Posted: 28.4.2014 20:56
by juhavaan
Moi
Tämä on pikkasen myöhässä kysyjälle, mutta varmaan niitä kumilaippoja vaihdellaan tästä eteenpäinkin. Itsella ABD 1.4 koneeseen vaihdoin kumilaipan. Helppo nakki oli.
1. Kolme kappaletta sähköjohtoja pikaliittimin irrotetaan.
2. Imusarjan alta 4 kpl 10m avaimella mutterita irroitetaan. ( Pikkasen hankalassa paikassa ne koneen lohkoa olevat 2 kpl)
3. Klemmari irti ilmanputsarista, alipaineletku noin 10cm ruiskuyksikön kansi-sen jalka ( toinen letku kannesta menee ilmanputsarin lähelle ). Ilmanputsarin alapuolelta 22mm huohotinputki irti ja sen päällä olevat 3 kpl pitkiä pultteja irti, jolloin ruiskuyksikön muovinen suojakansi saadaan sivuun.
4. Sitten nostetaan koko ruiskuyksikkö sivuun että saadaan vanha kumilaippa irti.
5. Itse ainakin asensin suoraan imusarjaan uuden kumilaipan tietysti sen vastinkappaleen puhdistaen, kun on alumiinia, mutterit helpompi laittaa, kun pelkkä kumilaippa siinä paikallaan.
6. Sitten 4 kpl pultteja ruiskuyksiköstä päästä irroitetaan, vanha kumilapaippa irti, pinnan putsaus, uusi laippa paikalleen, sovitus omalle paikalleen, 4 kpl päälipultteja paikalleen... ja muut tilpehöörit...