Page 1 of 1
3c vanteet..?
Posted: 12.4.2011 18:16
by jonneilari
Mahtuakko alle 9 tuumaset ja 30 et olevat enää alle???
Jaa sielläpä olikii topikki moiseen...
Posted: 12.4.2011 18:19
by teesel
Posted: 12.4.2011 18:26
by jonneilari
mites se lasketaan matikalla??noi mitä tos topicissa oli ni on et 35??
Posted: 12.4.2011 19:56
by Sami Jalonen
ET35 on 5mm sisempänä kun ET30 samanlevyisessä vanteessa.
Posted: 12.4.2011 20:19
by Pia
Mä vielä kerran pasteen tän linkin tänne. Tää löytyy jo ainaki 10:stä topicista tältä foorumilta. Haun käyttö sallittua, oikeestaan pakollista.
http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp Tuolla laskurilla saat tietää kaiken mitä vanteen sopivuudesta voi tietää. Vanhan vanteen tiedot ylempään ja uuden vanteen tiedot alempaan. Sit se näyttää mikä muuttuu ja miten. Sitte mittanauha käteen ja autolle mittailemaan että sopiiko ne.
Ja jos yhtään tuota jo edellä linkitettyä topicia viittis lukee niin sieläkin jo todetaan ET35 edessä on jo liikaa. Mulla nois 9x20" vanteis ET40 ja tulee jo noin paljon ulos kaaresta.
Aamen. Huoh.
Ja ei kiitos enää kovin montaa näitä samalla aiheella olevia topiceja, vanhaan topiciin voi kyllä jatkaa jos oma asia koskee jo topicissa käsiteltyä asiaa.
Posted: 12.4.2011 22:48
by jonneilari
elikkä..tulin siihen päätökseen et mankeloinnilla selvii ja tulee olee hiano...perjantaina haen ja laitan sit kuvan miten asettuu...rengaskoko on eessä 235 ja takana 245...huuli edessä vanteessa pari senttiä ja takana 9 senttiä..oijoi...no kokeillaan miten käy
Posted: 12.4.2011 23:33
by Tero Paalanen
^Ei muuten mankelointi auta.
Esim. tossa emännän autossa on 9x20" ET40 vanteet joilla 245/30 kumit.
Pyörät rapsuttelee kaariin joka nurkassa.
Edessä on iskareiden yläpäitä muokattu siten et camberit on saatu -1,4 asteeseen silti raapii.
Takana camberit käännetty -3,19 astetta jotta renkaat saatiin pyörimään edes jollakin tavalla.
Lisäksi takapuskurin ja korin liitoskohdasta on hiottu tavaraa pois.
Alustaa madallettu sen verran et tällä hetkellä mitat pyörän navasta kaareen edessä 320mm ja takana 325mm.
Sen verta oon noiden kanssa asunu, jotta tohdin väittää ettet saa noita pyörimään, varsinkaa jos autossa on joku alusta.
Nuo sun suunnittelemat vanteet tulee kuitenki sentin ulommaks ku noi emännän vanteet

Posted: 12.4.2011 23:40
by Pia
http://postimage.org/image/2cny8qh8k/ Tuossa kuva jolloin ei vielä alustaa ollut. Tuohon kun lisää sen sentin niin alkaa vanne oleen aika ulkona...
Posted: 13.4.2011 5:26
by jonneilari
no voi peekule...olis ne ollu hienot...uskottava se on
Posted: 13.4.2011 6:24
by CtD
Vanteiden vertailuun hyvin havainnollistava apuväline
http://www.willtheyfit.com/
Posted: 13.4.2011 9:32
by Pia
Oikein hyvä linkki! Kiitos, tästä on varmasti apua monelle.

Posted: 14.4.2011 17:16
by jonneilari
tää tyytyi 19" diaz merkkisiin...renkaan koko eessä ja takana 235...nyt jos sanotte ettei mahu ni vaihan autoo

Posted: 14.4.2011 18:22
by Tero Paalanen
^Renkaan leveyden perusteella ei pysty kertomaan et sopiiko ne pyörimään
Hieman tarttee muitakin tietoja.
Posted: 14.4.2011 18:59
by jonneilari
mie en anna muita tietoja ni ei joudu autoo vaihtaa

9 levee ja 19 koko rengas 235-35
Posted: 14.4.2011 19:36
by Pia
ET45 on aika tarkalleen ainut millä sen 9" saa sielä oikeasti kunnolla pyörimään.
Posted: 14.4.2011 19:41
by jonneilari
ET on muuten 40, unohdin mainita. Elä nyt vaan sano ettei ne käy kautta mahu alle.
Posted: 14.4.2011 19:51
by Pia
Kyllä siinä saattaa pieni tsäänssi olla et ne pyörii. Madalletulla alustalla tulee varmaan ongelmia, mut sitte vaan kulmien säätöön ja camberia lisää.
Säädettäviä yläpäitä on saatavilla joilla saa sitä camberia sinne eteen, mutta mulla on camberi-säädöt tehny Paalanen Bros.™
Posted: 14.4.2011 19:56
by jonneilari
Vielä on vakio alusta... uus odottais kyl varastossa. Onkohan muuten 3C tehtaan alustoja? Mulla on appiukon autoo verrattuna paljon matalampi.
Edit: sovitaan niin et ne mahtuu kun kerkisin jo maksaakin moiset

lauantaina kuvia sit nähtävillä.
Posted: 14.4.2011 20:04
by Pia
On niitä olemas tehtaan alustoja. Joissakin highlineissa, joissaki R-lineissa ja sitte tietty R36 on sillä matalemmalla alustalla. En muista olisko se ollu jotain -20-30mm, jotain siltä väliltä.
Posted: 14.4.2011 20:08
by jonneilari
Sit mä lähden väittämään et comfortlinessa on kanssa.
Posted: 14.4.2011 21:22
by Micco
^ Ootko muuten ihan varma, että sulla on siinä nyt vakioalusta? Eikös siinä autossa ollut muitakin "yllätyksiä" edellisen omistajan jäljiltä?
Posted: 15.4.2011 0:12
by jonneilari
oikeessa olet...ne yllätykset rupee muuttuu maanantaina ...kansi ja suuttimet ovat saapuneet...suap vaa nähä rupiaako pasuuna etes yhtää liikkuu....kyl mä veikkaisin et on jotain alusta väsätty mut ite veikkaan et pelkästään joouset
Posted: 15.4.2011 8:08
by Kale
Pia wrote:On niitä olemas tehtaan alustoja. Joissakin highlineissa, joissaki R-lineissa ja sitte tietty R36 on sillä matalemmalla alustalla. En muista olisko se ollu jotain -20-30mm, jotain siltä väliltä.
Ei kun sportlinessä on tehtaan madallus 15mm. Muissa varustetasoissa sport alustan sai lisävarusteena. Viimeisissä highline/r-line korisarjoilla varustetuissa saattoi olla myös madallus, en muista. R36:ssa on varmaan sitten joku oma alusta mikä madaltaa kenties enemmän.
PR-koodeilla taisi nähdä jos autoon on tehtaalla laitettu sport-alusta.
http://prsearch.planetvag.com/
Posted: 15.4.2011 9:53
by Pia
Kale wrote:Ei kun sportlinessä on tehtaan madallus 15mm. Muissa varustetasoissa sport alustan sai lisävarusteena.
Juuri tätä tarkoitin että ne on ollu lisävarusteena noissa muissa varustetasoissa. Muutamissa highlineissa ja R-lineissa tullu vastaan niitä.