Terve!
Hankin vastikään Wolkkari Passat B4 Variant AAZ koneella vm. 1995 auton, ajettu 267tkm, ja siinä on ilmennyt kuumakäynnistysvika alusta alkaen, myyjä kertoi minulle viasta joten asia siltä osin kunnossa.
Alussa järjestelmä imi hieman ilmaa tankista asti autoon vaihdetun liian suuren tuloletkun takia (ei tiivistynyt kunnolla tankin ulostuloon), letkun vaihdoin kunnolliseen putkeen ja ilmaa ei enää sitä kautta tule. Tarkastin myös paluupuolen sekä suuttimien letkut ja ilmaa ei sitäkään kautta vuoda järjestelmään.
Kuitenkin aina auton sammuttamisen jälkeen tuloputkeen tulee ruiskutuspumpulta päin pieni ilmakupla. Ruiskutuspumppu ei kuitenkaan vuoda ulospäin mistään tiivisteestä tai stefasta.
Jos auto hehkuttaa niin lähtee käymään joka kerta, mutta moottorin ollessa tarpeeksi kuuma ja kun hehkutusta ei tapahdu niin käyntiinlähtö on työn ja tuskan takana.
Onko kellään minkäänlaista ratkaisua tuohon ongelmaan? Oma ratkaisuni olisi ohittaa kytkimellä lämpötila-anturi silloin kun auto ei hehkuta, eli siis laittaa auto pakolla hehkuttamaan tarpeen vaatiessa. Parempi toki olisi jos on olemassa ratkaisu ilman vippaskonsteja.