Page 1 of 1
Passat 2001 1.9PWD nykii
Posted: 14.5.2011 17:00
by tjjr91
Omistan vw passatin 1.9PWD 2001. Nyt on kuitenkin usko alkanut hiipumaan kun passattini alkoi nykimään. Elikkä kiihyttäessä 1900-3500 kierroksien välissä nykii kuin vanha fiiatti. Vakionopeudensäädin päällä rytkyttää kun ylämäkeä on tulossa.
Kertokaa kaikki mailman vaihtoehdot mitä voi olla.. en halua luopua vielä pois tuosta joten se pitää saada mahd nopeaa kuntoon.
Posted: 14.5.2011 19:00
by Zeussii
Polttoainesuodatin on varmastikin vaihdettu joskus?
Posted: 14.5.2011 19:04
by Sami Jalonen
Vikakoodien luku auttaa, maffi vois olla mahdollinen.
Posted: 14.5.2011 21:21
by Pasi Häkli
Tai suuttimien johtosarja vois olla yks. Mutta vikakoodeista varmasti jotain selviää.
Yleensä maffi aiheuttaa tehottomuutta mutta ei rykimistä. Yleensä, siis.
Tai tankissa oleva polttoainepumppu rikki, mikäli sellanen siellä on. Kaikissa ei ole, ihme kyllä.
Posted: 15.5.2011 16:43
by tjjr91
joo polttoaine suodatin vaihdettu joku aika taaksepäin.. vikakoodia ei voi lukea jostain syystä:O ilmamassamittari tarkistettu ja kunnosa on..

Posted: 15.5.2011 16:49
by Tero Paalanen
^Miksi vikakoodeja ei voi lukea?
Ja miten se ilmamassamittari on tarkastettu?
Posted: 15.5.2011 19:06
by bnito
Oma ääni menis suutinten johtosarjaan. Vika koodit kuitenkin auttaisi varmaan aikalailla ettei tarvitse turhaa puolta konetta uusia arpoen..
Posted: 15.5.2011 20:06
by tjjr91
vikakoodia ei voi lukea koska ei pääse "sisään". eli kone ei anna lukea jostain syystä.. BMW:n vikakoodit pystyy samalla ohjelmalla ja koneella lukemaan mutta tuota passattia ei voi enään.. olemme lukeneet aikaisemmin pari kertaa mutta nyt ei yksinkertaisesti pääse sisuksiin... ilmamassa mittäria kokeilin ottamalla johdon pois ja ajoin ja laitoin takaisin ja auto muuttui täysin erinlaiseksi. voimat hävisi täysin ja nykimenen kuitenkin jatkui... ja jos ilmamassamittari olisi rikki niin kulutus olisi lähelle 15L/100km..
Posted: 15.5.2011 20:35
by Pasi Häkli
Sit kannattanee lähteä liikkeelle siitä, että saa yhteyden sinne ohjainlaitteelle. Millä ohjelmalla olet sinne yrittänyt?
Ennen yhteyksiä ei kannata korjata mututuntumalta mitään. Sit kun on yhteydet niin näet suuttimien korjausarvoja ja ne vikakoodit jne.
Posted: 16.5.2011 8:38
by Kale
Kyllä toi ilmamassamittari voi olla silti olla rikki. Riippuen autosta ja moottorista sillä on ollut täysin erilaisia vaikutuksia viallisena. Äärilaita oli, että kaverilla bora ei kulkenut mihinkään ja savutti ihan perkeleesti. Mulla taas oli golffissa vedot hukassa 2000-3000rpm alueella ja kulutus oli ihan normaali.
Mitään autoista en tiedä mutta mielestäni kyseessä on anturi joka voi antaa hieman poskellaan olevia arvoja tai sitten ihan päin mäntyä olevia arvoja. Mutta siis ilmamassamittarinkin viallisuuden näkee testerillä.
Posted: 16.5.2011 8:59
by bnito
Kale wrote:Kyllä toi ilmamassamittari voi olla silti olla rikki. Riippuen autosta ja moottorista sillä on ollut täysin erilaisia vaikutuksia viallisena. Äärilaita oli, että kaverilla bora ei kulkenut mihinkään ja savutti ihan perkeleesti. Mulla taas oli golffissa vedot hukassa 2000-3000rpm alueella ja kulutus oli ihan normaali.
Mitään autoista en tiedä mutta mielestäni kyseessä on anturi joka voi antaa hieman poskellaan olevia arvoja tai sitten ihan päin mäntyä olevia arvoja. Mutta siis ilmamassamittarinkin viallisuuden näkee testerillä.
Itse juuri maffin vaihdoin viikko sitten ja teki sen että ei kulkenut mihinkään, silti ainakaan ajotietokone ei nostanut keskikulutusta yli 10 litran vaikka vedit kaasu pohjassa kokoajan kun ei vaan kulkenut mihinkään. Ei savutellut eikä muitakaan oireita kuin ettei vaan kulkenut mihinkään. En toki koittanut ajaa maffin piuha irti.
Maffi vika taasen edellisessä autossa teki sitä että ei kiertänyt millään yli 2700rpm, oli kuin ois rajoittajaan paukuttanut kokoajan...ja paukutti putkeen niin suatanasti, bensa turbo tosin kyseessä mutta vikoja maffin suuntaan monenlaisia.
Posted: 16.5.2011 9:15
by Pasi Häkli
Bensakoneisissa voi aiheuttaa rytkytyksiä, mutta diiseleissä tehottomuutta. Maffin johto irti kun ajelee niin siellä on kiinteä ilmamassa-arvo eculla. Jos johto irti ajellessa rykii edelleen, niin vika on muualla.
Posted: 16.5.2011 10:38
by Reindeer
Itsellä tuo ECU:n vastaamattomuus ilmeni jonkin muutoksen jälkeen juuri noin, auttoi kun oli yön yli akku irti.
Eihän tuo nykiminen nyt ole sitten kuitenkaan sen iloisen kaksoismassan nykimistä? MAF:n arvot muuten saa mitattua sillä VAGCOMilla myöskin niin saa itselleen mielenrauhan siitäkin, jos jaksaa mittailla.
Timo
Posted: 16.5.2011 15:22
by tjjr91
Joo käytin piuhan nokassa autoa ja autoCom:lla pääsi sisään. Moottorinesteen lämpötila anturia valitti. Ei muuta.. valitti se maffiakin mutta sen takia koska käytin maffin pistoketta pois ja ajelin ja kokeilin..

Posted: 21.5.2011 20:58
by tjjr91
Posted: 21.5.2011 22:42
by Pasi Häkli
Veikkaisin edelleen sitä suuttimien johtosarjaa. Tai huonolla tuurilla viallisia suuttimia.
Posted: 22.5.2011 11:11
by tjjr91
ei johtosarjassa eikä suuttimissa ole mitään.. käyn kuitenkin suutintesterissä. Kylmällä koneella ei nykinyt vaan aina kun kone lämpeää yli 75asteen niin sitten alakaa nylykytys

Posted: 22.5.2011 12:01
by bnito
Itse vaihdoin suutinten johtosarjan kun lämpimänä ryskytti keveyesti aina välillä ja espin valo syttyi. Nyt vaihdon jälkeen on tuota tehnyt satunnaisesti. Vikana todennäköisesti suutinten johtosarjaan tuleva johtonippu joka oli ainakin itsellä jotenkin runnottu aivan solmuun. Nyt eilen sen oioin ja ei ole enää taas rynkyttänyt...
Posted: 22.5.2011 17:11
by tjjr91
joo no hyvä tietää. katson sen.. nykiikö sulla vakionopeuden säädin päällä ja kovassa vaihdissa <80km/h.. mulla rykii ihan koko ajan se ja tuntuu välillä että moottori lähtee irti.. ja lämpimällä koneella kun kiihyttää niin tuosa 2500kierroksen kohdalla rykii aika reilusti!!

Posted: 24.5.2011 15:06
by tjjr91
Posted: 24.5.2011 17:33
by bnito
Suutinten johtosarja laakkoselta sen 88€. Avaat vena kopan ja jos yleismittaria niin piippailet kaikki johdot läpi että on yhteys kunnossa, silmämääräisesti myös vilasu piuhoille. sulla vissiin kone poikittain, jolloin johtosarja tulee kait kivuttomasti pois...
Posted: 24.5.2011 20:08
by tjjr91
minulla on kone pitkittäin.. katselin tänään sitä ja aika vaikealtahan tuo näyttää ottaa pois.. joo no mittailen täsä niin jos löytyis:)
Posted: 24.5.2011 20:31
by bnito
No itsellä myös pitkittäin. Ite vedin sen alkuperäisen sarjan palasiksi, joku vinkkas perästäpäin että ois voinu kuumapuhaltimella taivuttaa..., sisään sain vain kun pistin tukitangon puoliksi..suosittelen lämpöpuhallinta ja taivutusta.
Posted: 24.5.2011 20:53
by tjjr91
joo no minäpä katson että jos sen saisi suosiolla irti.. kiitos neuvoista. tulen varmasti kyselemään vielä täälä tyhymiä
