Page 1 of 1
Passattiin bensa V6 2.7 biturbo?
Posted: 11.7.2011 17:07
by Kilu
Moi!
Onko kellään tiedossa tapausta, jossa passattiin olisi vaihdettu audin bensa V6 2.7 biturbo?
Posted: 11.7.2011 17:14
by Pasi Häkli
Ainakin ffp:llä muistan sellasen nähneeni. Eli
www.ffp.fi
Posted: 11.7.2011 17:19
by Micco
Kyllä niitä suomessa varmaan 1-2kpl on tehty. En muista varmaksi, olikohan ffp:n nimimerkki pv tjms jolla ainakin sellainen oli.
Itse vasta viime viikolla leikillään mietin samaa hommaa. Tulin siihen lopputulokseen, että on NIIN paljon helpompaa ostaa A6 2.7bit valmiina...

Saa aavistuksen lisää tilaa, eikä autojen painossakaan ole enää radikaalia eroa. Mutta toki jos on valmiiksi 2.8 Passatti, jossa on motti ehtoopuolella ja haluaa puuhastella jotain vähän harvinaisempaa, niin mikä ettei.
2.8 koneiseen taisi juuri mennä vanhempi A6:n moottori sääntöjen sisään.
Posted: 11.7.2011 20:01
by Kilu
Itse olen ihan tyytyväinen passatin tiloihin, kori on ruosteeton ja muutenkin auto on ikäisekseen hyvässä tikissä. Katselin noita A6:sen biturboja ennen kuin päädyin passattiin. Ei ollut oikein hinnat mielestäni kohdallaan. Omassa kotterossa on vielä alle 260tkm:ä lasissa, joten ei kai se kone vielä loppussa ole. Tehoa kiinostaisi saada kuitenkin lisää ja kun tuohon on jo tullut rahaa laitettua ja eipä noista omiaan tule pois saamaan, niin taitaa jäädä pasuuna mulle saattohoitoon. BG:ssä löytyy tuo 4.0 W8 275hv, joten kait tuon S4:n 265hv:n pitäisi saada pienillä lisäyksillä leimaan? Kiinnostaa vaan tietää, millaiseen projektiin tulisi varautua ja onko siinä sitten todellakaan mitään järkeä.
Posted: 11.7.2011 21:17
by jonneilari
Muistaakseni oli kans aika paljon kerrottu audiclubin keskusteluissa moinen viritys...
Posted: 11.7.2011 21:19
by Micco
No mitään järkeähän siinä ei tosiaan ole, sehän on tiedossa.
Asiaan perehtymättömänä voisin kuvitella, että tuossa asiassa pääsee HUOMATTAVASTI helpommalla, kun vertaa vain tuota 2.8 koneellista ja ottaa sen tehottomamman A6:n koneen aihioksi. Meinaan jos alusta/jarrut/voimansiirto piti vastata tuota vertausmallia, niin W8;iin pitää sitä romua vaihtaa aika reilusti vrt. että menee 2.8:n vakiosilla. Joku paremmin tietävä osannee vastata tuohon.
Jos taas asiaa ajattelee rahallisesti, niin kylmä totuus on että kannattaa myydä se Passatti ja ostaa se A6bit. Meinaan millään 1ke budjetillahan tuo rojekti ei tuu menemään alusta loppuun. Saati jos alkaisit haalimaan siihen vielä W8 osia.
Ja lopputuloksena käsiin jää se tekniikanvaihtopeli. Joku voi arvostaa, mutta valtaosa taitaa kiertää kaukaa. Mutta jos/kun tiedostaa, että näillä ei voittoa tehdä ja on valmis ajamaan autonsa karvaaseen loppuun asti, niin eikun vain.

Posted: 11.7.2011 21:55
by Kilu
Tarkoitus ei todellakaan ole muttaa tekniikkaa W8 passattia vastaavaksi. Tarkoitin vain että passattia on valmistettu myös tehokkaampana, kuin tuo 230hv A6. Ja pointtina oli että jos samoilla muutoksilla voisi saada tuon 265hv:n, kuin 230hv:n. Eikös tehoja saanut nostaa 20% ilman suurempia muutoksia ja silloin tuo 230hv:aa sopisi siihen. Kun noita 2.7:ja aikanaan katselin, niin eipä niitä kohtuu kilometreillä ollut tarjolla. Ei ollut mielenkiintoa ostaa yli 200tkm:ä ajettua ja varautua remppaan. Rahahan se näissä jutuissa ratkaisee. Kun sitä on riittävästi, niin voi hankkia haluamansa tai sitten joutuu suunnitelemaan tällaista huuhaata. En todellakaan kuvitellut selviäväni parilla tonnilla, mutta en nyt sentään poskettomia ole valmis maksamaan. Täytyy vain selvitellä juttu loppuun, niin ei tarvitse myöhemmin enää haaveilla.
Posted: 11.7.2011 22:01
by Micco
Minä tarkoitin sitä että jos en ole väärin ymmärtänyt, niin voimansiirto, alusta ja jarrut täytyvät vastata tätä vertailumallia. Eli jos aiot verrata W8:iin, niin silloin täytyisi em. osat vaihtaa siitä W8 Passatista. Ja siinä alkaa eurot vilisemään.
Mutta kuten sanoin, joku viisaampi sen osaa varmasti sanoa. Audifinnsillä aiheesta tosiaan lienee keskustelua. Siellä on ainakin nimimerkki Janek laittanut bit tekniikan 2.8 A4:ään. Ja tosiaan tuo pv nimimerkkikin siellä on kirjoitellut.
Posted: 12.7.2011 6:38
by diffas
Jopa halvempi vaihtoehto voisi olla pesin g2 kitti vakiopataan.
http://www.3zero3motorsports.com/store/ ... -8l-30v-v6
Posted: 13.7.2011 0:46
by AjH
^ Menee leimaan miten?
Alkuperäiseen, jos ei halua ostaa 200tkm ajettua Audin Bittiä ja varautua remppaan niin ei kannattane edes miettiä Bit-projektia Passattiin?
Posted: 13.7.2011 6:33
by diffas
Sehän menee leimasta läpi toki remmi pois paikoiltaan.

Posted: 13.7.2011 16:44
by Kilu
AjH wrote:
Alkuperäiseen, jos ei halua ostaa 200tkm ajettua Audin Bittiä ja varautua remppaan niin ei kannattane edes miettiä Bit-projektia Passattiin?
Noita 2.7bit on ollut Suomessa aika nihkeästi tarjolla farkkuna ja manuaalina. Katselin noita autoja sillä silmällä 1.5-2v. sitten. Silloin halvin oli 310tkm:ä ajettu -00 h.11900e. Tarkoituksena oli ostaa alle 250tkm:ä ajettu peli. Kiinnostavin oli -99 224tkm:ä ajettu, tiukka hinta tingatessa oli 16800e. Tulli verotti vastaavista 12800e:n mukaan. Ei ollut kiinnostusta maksaa 13500e:a enempää ja yllättäen kauppoja ei syntynyt. Halvin alle 200tkm:ä ajettu oli18900e. Mielestäni se 200tkm:ä on se maaginen raja, jolloin autoihin alkaa ilmestyä kaikkea pientä uuttaa ominaisuutta, johon alkaa upota rahaa. Joten en ole halukas maksamaan yli 200tkm:ä ajetusta autosta useita tuhansia sen arvoa enempää. Paljon ajettu auto kyllä kelpaa minulle, kun hinta on kohdallaan. Tiivistettynä: olisin ostanut sen 224tkm:ä ajetun tuohon max.13500:n euroon ja toivonut selviäväni vähintään pari vuotta ilman suurempaa remppaa.
Posted: 14.7.2011 17:45
by Kilu
No nyt on tullut pari päivää etsiskeltyä osia ja laskettu hintoja, kalliiksi tulisi. Käväisin autoliikkeessä kysäisemässä välirahaa omasta -00 2.8 passatista, liikkeen -00 avant 2.7 biturboon ja olisi tullut halvemmaksi. Kuten myös tuo diffasin esittämä g2. Katsastuksen mukaan vain päästöjen todistaminen olisi ollut tarpeen (vaikka itsekin tiesi ettei ne nouse). Auto on kuitenkin vm.2000, josta ei co2-arvoja tarvita. Taitaa olla aikamoista arvontaa, tuo katsastus nykyään. Olisi ollut mielenkiintoista nähdä/kuulla jonkun rakentama vastaava vempele, kustannukset ja kuinka sen sai katsastettua?
Projektina varmaankin mielenkiintoinen, kun ei valuuttaa ajattele:
http://www.youtube.com/watch?v=wFGAaUFO ... re=related , toki vastaava taitaisi olla täällä vaikea katsastaa.
Kaipa sitä seuraavaksi joutuu alkamaan selvittämään vähän ajettujen 3.0 tai 3.2 vaparimottien hintoja tai sitten tuo g2.
Posted: 14.7.2011 21:17
by diffas
Tietenki jos ei pikkurahasta ole pulaa niin voi suorittaa vastaavan swapin:
http://www.youtube.com/watch?v=p5LMudFofEY

Posted: 14.7.2011 22:18
by Pasi Häkli
^ Huh huh, kyllä tollasella kelpais päästellä

Posted: 14.7.2011 22:36
by jonneilari
Lueppa se janezkin kertomus audifin sivuilta... niin rupiaa hahmottuu tarina 2.8 muutos 2.7 bi turboon... jos et kuulu clubiin ja et näe projekti kertomuksia näin suoraan ni ota yv yhteys niin mä annan sulle omat salasanat niin pääset urkkii tekstin läpi.. siellä kyllä kerrotaan miten kaikki tapahtuu

Posted: 20.7.2011 2:06
by jiisimula
Eiks 2,7tt oo jo aika nähty:)?
- Kuka tekee ekan Passat 4,2tt:n..? - Luulisi olevan mahdollista, lähtökohdaksi esim. RS6 tekniikka sopivasti lastutettuna:)
Posted: 20.7.2011 23:47
by AjH
Päästötestin kautta onnistuu kyllä, jos on rahaa. Tosin tekniikka on jo sen hintanen ettei yks tai kaks pussipäästö-tonnia missään tunnu.
Vai mitenkäs massat, riittääkö V6 massa vertailussa? Kiinnikkeitäkään ei sais kaiten ite enää ton ikäseen tehdä ilman todistuksia törmäys ym. toimivuudesta...
Byrokratia on hienoa.

Posted: 21.7.2011 6:33
by diffas
V8 on alumiinipata ja v6 rautapata, voi olla aika samanpainoisia loppupeleissä.
Posted: 5.8.2011 22:21
by jonneilari
Mut eikös VR6 ja V6 ole aluminium molemmat? VR6 varma kyllä.. korjatkaa jos olen väärässä

Posted: 6.8.2011 17:58
by diffas
VR padasta ei ole tietoa, kun ei ole muutenkaan oikea v-pata, mut eiköhän seki rautaa ole. 2.7 taas on ihan rautaa ja siks moni pitääki sitä parempana aihiona kui alumiinista v8 pataa.
Posted: 6.8.2011 18:49
by jonneilari
Eiku VR6 on ihan varmasti alumiini. Ja epäillys et myös V6.
Posted: 6.8.2011 19:02
by Pia
Jostain kumman syystä uskon Diffasta tässä asiassa...
Posted: 6.8.2011 19:57
by Tero Paalanen
jonneilari wrote:Eiku VR6 on ihan varmasti alumiini. Ja epäillys et myös V6
Ja mistähän tämä varma tieto on perääsin?
VR6:sen lohko on valurautaa, ei alumiinia.
Tässä wikipediasta lainattua tekstiä:
"The original VR6 engine features a one-piece grey cast iron crankcase and cylinder block, and one lightweight aluminium alloy crossflow cylinder head, with two valves per cylinder, operated by chain-driven overhead camshafts".
Esim. Mk4 R32:senki lohko on vielä valurautaa. Ja sehän on VR6-motti, vaikka markkinamiehet tiputtivatkin neloskorisen kohdalla tuon r-kirjaimen pois.
Unohtamatta Mk5 R32:sta ja R36 Passattia, valurautaa se lohko on niissäkin. Nii ja se kone on niissäkin todellisuudessa VR6:nen, eikä V6 kuten markkinamiehet väittävät.
Ja mitä tulee noihin oikeisiin V6-moottoreihin, ni niissä tais lohkot vaihtua alumiinisiin vasta muutamia vuosia sitten, kun Vw-konserni rupesi käyttämään FSI-merkintää.
Posted: 6.8.2011 20:56
by diffas
Juuri kuten Tero kirjoitti. FSI = alumiini.

pythyi
Poislukien toki rivimalliset (t)fsi:t, jotka on valettu samasta (cgi) raudasta kuin v-koneiset tdi:t.

Posted: 6.8.2011 20:57
by jonneilari
Nonii... Mk3 VR6 mylly on alumiinia. Korjatkaa jos olen väärässä
Posted: 6.8.2011 21:34
by diffas
jonneilari wrote:Korjatkaa jos olen väärässä
Korjattu jo monessaki postauksessa. Lukutaito vissiin vähän hukassa?
Posted: 6.8.2011 21:40
by jonneilari
Uskotaan... luulin jo tietäväni olleeni oikeessa yhessä asiassa. Mut sanotaan näin et moni tulee pettyy ku väitän niille seuraavaksi et sorry: teidän motit onkin ihan patarautaa.. no tätä varten varsin nää sivutkii on luotu ja paremmin tietävät sit asiat korjaa

Posted: 6.8.2011 21:41
by diffas
Ja jottei tulis surku puseroon, niin nettihä on pulollaan tietoa.
Esim. wiki on hyvin käytännöllinen :
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Vo ... up_engines
Posted: 15.10.2011 20:19
by Kilu
Re: Passattiin bensa V6 2.7 biturbo?
Posted: 14.7.2012 21:16
by Kilu
Vähän päivitystä tilanteeseen. Tuollaista diffaksen suosittelemaa PES G2 kittiä tuli ebay:ssa tarjottua, mutta rahapojat vei voiton. Mutta menossa ollaan edelleen mukana, joten jos järkevän hintaista kittiä löytyy näkyvillä, niin pistäkää infoa. Harisellahan tuollainen vastaava on penkitetty A6:lla 310hv, joten kelpaa tännekin

. Ja mikäpä parasta, niin softa E85:lle selvitetty.
Re: Passattiin bensa V6 2.7 biturbo?
Posted: 15.7.2012 19:13
by Kilu
Tuoltahan tuo löytyisi valmiina, mutta on valitettavasti sedan.
Passat
Re: Passattiin bensa V6 2.7 biturbo?
Posted: 15.7.2012 20:00
by diffas
Jos on pystyväinen kaveri niin voihan moisen remmisetin itekin rakentaa loppupelis tai turbo(i)lla. Käymään viinalla vielä kaiken lisäksi, niin saa rututkin pidettyä.

Re: Passattiin bensa V6 2.7 biturbo?
Posted: 13.6.2013 19:12
by Kilu
Nyt on kaupat sovittu PES G2:sta. Asennus olisi tarkoitus tehdä heinäkuussa.
Re:
Posted: 14.6.2013 8:12
by muppis
Eihän tuolla viittis ajaa edes poutapilvisenä päivänä. Näyttää sen verran kalliilta kamppeelta.
Re: Passattiin bensa V6 2.7 biturbo?
Posted: 14.6.2013 17:43
by Monkelo
Kilu wrote:Nyt on kaupat sovittu PES G2:sta. Asennus olisi tarkoitus tehdä heinäkuussa.
Montako mansikkaa tuli maksamaan?
Toivottavasti saat projektin joskus valmiiksi
Re: Passattiin bensa V6 2.7 biturbo?
Posted: 14.6.2013 17:53
by Kilu
Käytetty pömpeli. Hinnan pidän salaisuutena

Kyllä aivan vakavissani aion aloittaa projektin heti, kun saan osat itselleni. Samalla olisi tarkoitus huoltaa vähän muutakin, kun joutuu osaa purkamaan. Onneksi näin kesällä voi kulkea prätkällä töihin.
Re: Passattiin bensa V6 2.7 biturbo?
Posted: 17.6.2013 0:05
by Kilu
Osia odotellessa ehti jo kajaanin dieselwelho AnttiK väsätä ohjelman valmiiksi remmiä varten. Kovasti polttelisi päästä asennuksia tekemään.
Re: Passattiin bensa V6 2.7 biturbo?
Posted: 27.6.2013 20:35
by Kilu
Nyt Poika pötköttää tallissa ja odottaa asennusta

Re: Passattiin bensa V6 2.7 biturbo?
Posted: 27.6.2013 22:20
by Sami Mäkinen
Voisit tästä ruveta vääntään juttua tonne members projects puolelle

Re: Passattiin bensa V6 2.7 biturbo?
Posted: 22.4.2014 12:27
by Kilu
Katsastus painaa päälle, joten palautan auton normaaliksi. Yhden ahtimen voimalla ajettu 15tkm:ä. Suunnitteilla siirtyminen kahteen, joten jollakin aikataululla nykyiset osat menee myyntiin.

Re: Passattiin bensa V6 2.7 biturbo?
Posted: 30.4.2014 20:36
by Kilu
Neppailin tuon Pessin irti katsastusta varten. Joku toinen päivä sitten originellit takaisin

Ei tosiaan kauaa mene, kun on kerran tehnyt. Jos jollakin herää kauhea halu remmi asentaa V6:seen, niin YV:llä tarjous, josta ei voi kieltäytyä.

Re: Passattiin bensa V6 2.7 biturbo?
Posted: 1.5.2014 15:26
by Kilu
Alkaa kohta päästä otsikon mukaiseen projektiin, ilman kysymysmerkkiä.

Re: Passattiin bensa V6 2.7 biturbo?
Posted: 28.10.2014 16:03
by Vwarre_00
Mielenkiintonen homma tämä, onko edennyt?
Re: Passattiin bensa V6 2.7 biturbo?
Posted: 28.10.2014 16:42
by Kilu
Vaihdetut osat:
- 2.7 ARE
- RS4/K04 ahtimet
- RS4/K04 imuputket
- RS4 kytkin
- 2.7bit vauhtipyörä
- XS-Power "RS4" coolerit
- 630cc Dekat
- RS4 lambdat
- 034 TFSI puolakonversio
- 040 Bosch bensapumpu
- RS4 Maf ja ilmanputsarikotelo
- RS4 pakosarjat
- RS4 moottorin ja vaihdelaatikon tukikumit
- Dp:t "3", loput 2x"2.5"
Re: Passattiin bensa V6 2.7 biturbo?
Posted: 25.7.2015 21:19
by Kilu
Tuolta se sitten näyttää ilman puunailuja. Aikataulu ei pitänyt, mutta tulipahan tehtyä.

Re: Passattiin bensa V6 2.7 biturbo?
Posted: 5.2.2016 12:24
by Kilu
Nyt on Passatti virallisesti 2.7bit/169kw. Moottorista tuli 14%:a.