Kyse siis Passat Variant 1.9 TDI -00
Ylätukivarsien kiinnitys (pitkä pultti) istuu ripustuksessa lujasti... Jonkin verran lämmitin, mutta ei lähde (ainakaan vielä).
Onko mitään muuta konstia kuin isontaa lekaa?
Eki
Passat 3B ylätukivarren vaihto
Vastaampa itselleni...
Tosi tiukassa oli, mutta lopulta lähti. Suurin syy ei ollut ruoste, vaan mutteri oli kiskottu niin kovalla kädellä, että pultti oli vääntynyt aivan S-muotoon kärkiosasta. Niveltappien kiinnityskohdassahan on "kiristysraot" ja jos se kirkotaan lähes umpeen, niin pultti vääntyy!
Seuraava onkelma oli sisäpuolen kiinnityspultti, jonka kanta oli niin lähellä sisälokaria, että ei mahtunut tulemaan ulos.
Teki mieli leikata poikki ja laittaa uusi toiselta puolen, mutta ei antanut luonto periksi fuskata.
Aika homma tiputtaa yläripustus irti ja muljata jousipakettia sivuun.
Homma onnistui kuitenkin 100% vaikka ottikin voimille.
Vinkiksi - hommatkaa uusi kiinnityspultti kun ryhdytte möykäröimään. Onneksi naapurilta löytyi 10 x 100mm pultti. Huomioitava materiaali, eli pultin kannassa numero 9 tai 10... tai parempi.
Tosi tiukassa oli, mutta lopulta lähti. Suurin syy ei ollut ruoste, vaan mutteri oli kiskottu niin kovalla kädellä, että pultti oli vääntynyt aivan S-muotoon kärkiosasta. Niveltappien kiinnityskohdassahan on "kiristysraot" ja jos se kirkotaan lähes umpeen, niin pultti vääntyy!
Seuraava onkelma oli sisäpuolen kiinnityspultti, jonka kanta oli niin lähellä sisälokaria, että ei mahtunut tulemaan ulos.
Teki mieli leikata poikki ja laittaa uusi toiselta puolen, mutta ei antanut luonto periksi fuskata.
Aika homma tiputtaa yläripustus irti ja muljata jousipakettia sivuun.
Homma onnistui kuitenkin 100% vaikka ottikin voimille.
Vinkiksi - hommatkaa uusi kiinnityspultti kun ryhdytte möykäröimään. Onneksi naapurilta löytyi 10 x 100mm pultti. Huomioitava materiaali, eli pultin kannassa numero 9 tai 10... tai parempi.