Page 1 of 1
maffista 3c passatissa
Posted: 28.7.2011 9:14
by vookus
Valistakaas nyt vähä tyhmää. Onko näin että kun ottaa ilmamassamittarin johdon irti niin tehot pitäisi hävitä? Jos kyseisellä asialla ei ole vaikutusta, ni onko sit massamittari rikki. Vaihdoin eilen uuden mittarin ja auto rupesi nykimään aivan älyttömasti. Vaihdoin sit orkkiksen takas. Polttoaineen kulutuskin on kasvanut aivan älyttömästi. Keskikulutus pyörii siinä n. 9l hujakoilla matka-ajossa. Konehan on sit se 2.0 140 hv.
Posted: 28.7.2011 12:02
by Pasi Häkli
Vaihdoit ilmamassamittarin miksi? Jos vikamuistissa on siitä herja, niin vika on yleensä muualla. Ahtoputkessa sijaitseva ahtopaine/lämpötila-anturi heittää useimmiten häränpyllyä ja auto tunnistaa vian ilmamassamittariviaksi.
Lämpötilapuoli siitä anturista on se mikä useimmiten hajoaa, saattaa -20 asteen pakkasella näyttää ahtolämmöiksi 80 astetta, vaikka kone ei olisi vielä käynytkään.
Jos autos on tehoton, ja jos ilmamassamittari olisi rikki, niin silloin kulku paranee jos otat piuhan irti ilmamassamittarilta, johtuen siitä että ecu ottaa käyttöön kiinteän arvon. Mitä vikamuisteissa oli?
Posted: 28.7.2011 15:08
by vookus
Laakkosella ei ole vielä ollut vapaita aikoja vikakoodin lukuun joten se on vielä työn alla. Mut nehän nuo epäili että massamittari on menny. Eroa ei ollut kun otin johdon irti. Kulku oli ihan samanlaista piuha kiinni tai irti. Aikasemmin kun käytin nykimisen takia pajalla niin eihän tuo saanut kun uuden softan ja valohoidon. Eikä muutosta parempaan.
Posted: 28.7.2011 18:23
by Pasi Häkli
Esimerkiksi ahtovuoto saattaa aiheuttaa nykimistä, onhan niitä semmosiakin tullut vastaan että imusarjaläppien(näitä ei ole kaikissa koneissa) käyttöakseli oli poikki ja vuosi sieltä reilusti. Ahtojen jatkuva nousu/lasku vuodon takia aiheuttaa nykivää menoa. Mut se on sellasta aaltoilevaa nykimistä, ei semmosta terävää. Terävä nykiminen voi olla vaikka suutinvikakin. Mut aikalailla arvailua on, ennenkuin vikamuistit on luettu niin sit voi pähkäillä lisää mistä se vois johtua.