Page 1 of 1

KW Variante Iskari vuotaa, mistä huolto/uutta?

Posted: 1.8.2011 20:35
by bnito
Eli tietääkös joku mistä saisi uuden iskarin hommattua kun edes kuskin puoleinen iskari on vuotanut nesteitä pihalle ja kyseinen kulma hieman löysempi kuin toinen puoli. En tiedä vielä mikä variantti itselläni on, mutta ensin nyt ois kiva tietää jos joku tietää mistä kysellä uutta iskaria...

Posted: 1.8.2011 20:47
by Tero Paalanen
Us-parts tai Slamit.

Löytyykö iskarin yläpäästä pieni kuusiokolo ruuvi tai paremminki kanta? Jos ei ni kyseessä on Variante1. Jos löytyy ni kyseessä on Variante2 tai 3 sarja.
Sitten jos siellä yläpäässä on se ruuvi niin etti iskarin alapäästä säätöä. Jos lötyy ni sitte kyseessä on Variante3 jos ei ni sitte se on Variante2.


Image

^Tuosta kuvasta näät minkälaaset ne säätöruuvit todennäköösesti on

Posted: 1.8.2011 22:58
by bnito
Kävin nyt pimeällä taskulampun kanssa kattomassa, mutta mielestäni tuo yläpään ruuvi on tuollaisen kummun sisällä jonne ei näe irroittamatta tolppaa pois, voi olla että katsoin väärinkin. siellä oli kumpu keskellä ja kolme mutteria kolmio asetelmassa kummun ympärillä -> tollppa näillä kolmella kiinni plus yhdellä alhaalta, yläpää irti niin näkee tolpan pään, vai olenko hakoteillä?

Posted: 1.8.2011 23:03
by bnito
Tässä havannointi kuva mitä tarkoitin, mutta voiko takapäästä nähdä säätömutteria irroittamatta tolppaa?

http://postimage.org/image/1f1awdpd0/

Posted: 1.8.2011 23:48
by Patu
Myös KW:n Street comfort coilover mallissa on säädöt yläpäässä (siis siellä ainoastaan). Tämä vielä lisäyksenä.

Posted: 2.8.2011 0:18
by AjH
Ei näe yläpäitä kummastakaan päästä 3B/G Passateissa ainakaan, purkamatta iskaria syliin.

Edit: tiedä sitten onko Passatin tolpissa noi säädöt tolleen piilossa. Säätäminen vähän perseestä jos on? Jos olis niin äkkiseltään olis reiät porattava koriin ettei aina oo tolppajumppa kun jotain säätöö tekis mieli.

Posted: 2.8.2011 18:01
by Tero Paalanen
^Melkein tohin lyörä pääni pantiks jotta siellä iskarivarren yläpäässä se paluuvaimennuksen säätö on, jos iskarissa sellainen säätö löytyy.
Ja sama juttu myös takapäässä. Ellei sitten iskarit ole niin vanhaa mallia, et säätö tapahtuu painamalla iskari pohjaan ja kääntämällä iskarin vartta.

Näin siis noissa "normialustoissa". Lisäsäiliölliset tolpat onki sitte asia erikseen.

Posted: 2.8.2011 18:14
by bnito
On vielä niin kova flunssa päällä etten ole jaksanut tuota kyseistä tolppaa vielä irroittaa. Koitan huomenna jos vointi on vähän parempi. Mutta kuitenkin tuosta coiloverista pystyy siis tuon iskari osan vaihtamaan uuteen? Ettei tarvitse uutta sarjaa ruveta osteleen?

Edelliseen kikottimeen ostin jonkun britti coilover sarjan, olisko ollut joku Apex performance, siinä oli ainakin jäykkyys säätö tolpan päässä nupilla jota pyriteltiin, tuossa Passatissa vaan on tuo kumpu eli siihen ei pääse käsiksi muuten kuin iskarin irroittamalla.

Posted: 12.8.2011 17:04
by Sami Jalonen
FK:n Silverlinestä on korkannu iskarit, mistä vastaavaa lyhyempää mallia tilalle? Vinkkejä ostopaikasta otetaan vastaan.

Posted: 25.8.2011 20:36
by bnito
Nyt on uusi iskari odottamassa asennusta. Onkos jollain tietoa tuosta yläpään säädöstä joka kuusiokololla on, onko se portaaton vai pyörii kuin puolukka siellä? Lähinnä että saan samaan arvoon kuin mitä edellinen tolppa on ollut.

Posted: 25.8.2011 21:28
by Tero Paalanen
^Riippuu iskarin iästä. Olikohan nyt niin et vanhat on napsuilla ja uudemmat portaattomalla säädöllä.