Page 1 of 1
Perhevessa - Golf IV Variant (coilover + 18")
Posted: 9.8.2011 22:54
by Skrapa
Tuli sit hommattu eka Vag tuote. Bmw e36 325 "teinirassi" myytiin ja tilalle tuli Golf IV Variant 1.6 -03, 169tkm rullattu. Eka kotimatka Espoosta Turkuun oli ihan positiivinen yllätys, mitä nyt laiskanpuoleiselta tuntus motarin ylämäissä. Mutta onhan auto 12 vuotta uudempi ja vajaa 100ponia vähemmän tehoa kun edeltäjässä.
Tässä lähtökohta
Vajaa viikon ku auto ollut mulla ja ku istuu iltasin koneella (ebay.de). Tarkoituksena kohentaa vähän ulkonäköä. Tilaukseen on mennyt jo vähän kaikkea. Alustaa, jakomuutos spacerii, sisustaan jotain, yms.. Vanne vaihtoehtoja tullu mietittyy jonkun verran jo, mut tyhjää lyö. 17 tai maks 18 kesäks.
7.5x17 Anterat löytyis varastosta, mutta kiillotus on jäänyt vaiheeseen. Mahtaako ees istua golffin alle?
Mutta ekaksi pitäisi hommata ehjä takapuskuri. Maalata puskurin alaosat samalla korin väriseksi.
pistetään lisää kuvii ku saa jotai aikaseks.
Ps. vakio takapuskurille on tarvetta, joten tarjoa jos ylimääräisenä nurkissa!
Posted: 16.8.2011 17:06
by Skrapa
Osa tavaroista on tullut perille ja jotain jo saanut paikalle.
Uus nahkapussi vaihdekeppiin
Kuva
Mittaristo rinkulat, tuli nyt laitettuu vaiks omastakin mielestä vähän ehkä teinit
Kuva
Äänieristämistäkin on tullu harrastettuu, tuli hankittuu 4m2 äänieristelevyä ja pari kpl bitumilevyä ja sehän hävisi auton takaosaan
vasen keski oikea
äänieristelevyä on myös mennyt takapenkkien alle ja takaluukkuun. Valitettavasti ei ole kauheesti ajellu joten ei tiiä vaikuttaako, mutta uskotaan siihen että tekee jotain ees.
Takaluukunlippa löytys täältä foorumilta ja tuli tänää perille
Kuva
Yllätyin spoilerin keveyttä, joten piti sekin punnita 500g. Asennan kunhan saan maalattua. Kuvassa näkyy myös korkeussäädettävä alustasarja (mukana uudet yläpäänlaakerit eteen ja taakse ja lyhyemmät koiranluut), joka laitetaan paikalleen jossain vaiheessa kunhan jaksaa ja säät suosii.
5x100 vanne vaihtoehtojen vähyyden takia tuli myös hommattuu 15mm 5x112 jakomuutosspacerit
Kuva
Joten pitää jatkaa
Anteroiden kiillotusta jotta sais viel ennen talvea kumit päälle ja alle.
jatketaan..
Posted: 16.8.2011 22:16
by Tomppa-
Menee vähä off topic mut millä toi lippa tulee kiinni? Oon itsekkin ajatellut hommata jonkun tollasen...
Posted: 17.8.2011 22:00
by Skrapa
Tomppa- wrote:Menee vähä off topic mut millä toi lippa tulee kiinni? Oon itsekkin ajatellut hommata jonkun tollasen...
Lipassa oli 4 magneettii kiinni joten pystys hyvin sovittaa lippaa paikalleen kun pysyy niillä paikallaa. Mutta lopullinen kiinnitys tapahtuu liimalla, tuli lipan mukana. Oliskohan magneettien tarkotus pitää lippaa paikallaan sen ajan että liima kuivuu?
Posted: 20.9.2011 20:20
by Skrapa
Laiskasti tullu tehtyy kaikkee, mut nyt on muuttunut ilme vähän. Takapuskuri tuli korjattuu ja sai uutta maalian pintaa niinkuin myös listat ympäri auton ja etupuskurin alaosa ja merkitön maski. Takaluukun lippakin tuli maalattuu mutta ei ole vielä asennettu paikalle.
Viikonloppuna tuli asennettua ta-technixin halppis coilarit, uudet iskarin yläpäät eteen/taakse ja säädettävät koiranluut eteen. Suht helppo homma oli ku pultit ei menny poikki ja etuiskaritkin irtosi alapäästä suosiolla. Tuli myös kokeiltuu yhtä 8.5x18 vannetta 205/40R18 kumilla alle.
Näytti istuvan ihan hyvin, joten tänään vanteet tuli laitettuu alle 215/40R18 kumeilla. Alustaa ei ole ruuvattuu ihan sikalinttaan, kun toimii käyttöautona joka päiväisessä ajossa (myös vaimokkeella

).
taas tuli todistettuu et kyllä se ilme muuttuu madalluksella ja vanteilla.
Asennuslistalla olisi vielä odottamassa
- vakionopeudensäädin
- "smoke" sivuvilkut
- takaluukunlippa
- keskikyynernoja
- kiveniskuteippiä
- äänieristemattoo 4m2 lisää hommattu
- v6 etupuskurinjatke pitäis maalata ja asentaa
- yms..
Onhan noissakin tekemistä vähäksi aikaa. Vag-Com:iakin tuli kokeiltuu, ja sai hyvin vikavaloja sammuteltuu kun valoja syttys kun akunnapa oli pari päivää pois.
Posted: 20.9.2011 20:56
by kovonen
Mistäs tuommoset vanteet sait? Itsekkin tuommosia keväällä katselin ja etsin, mutta en tainnut oikein löytää.
Posted: 20.9.2011 21:00
by Pasi Häkli
Vanteista täys kymppi, miellyttää omaa silmää ihan sikana

Eikös nuo oo audi TT:n vanteet?
Posted: 20.9.2011 21:21
by Riku Korpela
Kivan näköne!
Posted: 20.9.2011 21:36
by Sami Mäkinen
Peukkua pystyyn

Posted: 20.9.2011 22:48
by Skrapa
Audi A8:n oem vanteet noi on, ja tuli vastaan tos viikonloppuna sattumalta. Flat five vanteeks kutsunee tota.
Koitin metsästää
Audin A8 10 hole monoblock 18" vanteita ulkomailta mut ei oo viel löytyny edullisii. Pitänee viel etsiä, kun enemmän ehkä omaa silmää miellyttää erikoisuudellaan.
Täältä löytynee pari kuvaa lisää tän hetkisestä mitä puhelimella otti.
Posted: 20.9.2011 23:08
by Zeussii
Posted: 20.9.2011 23:21
by Skrapa
Tuppaa olee pikkusen kalliit mun lompakolle

Amerikan maalta löytyis halvalla, mutta ne toimituskulut ja tullin

, nii ei.
Posted: 21.9.2011 6:40
by Pasi Häkli
Ai niinhä se olikin että ne on A8 vanteet. Työkaverin veljellä oli tommoset kans, ensin TT:n alla ja myöhemmin Leonin alla.
Mun mielestä nuo on paremman näköset kuin nuo "kaivonkansivanteet". Ei yhtä erikoiset, mutta paremman näköset. Makuasioita tietysti..
Posted: 21.9.2011 15:12
by Skrapa
tänää tuli laitettuuu eturoiskeläppien alle kiveniskuteippiä ettei pääse hankaamaan maalia puhki. Samalla tuli katsottuu sisälokasuojien sisälle,
yllätys!. Hanttarin puolella oli vielä 10cm enemmän tavaraa. Hyvä et tuli putsattuu ennen talven suolia.
Posted: 21.9.2011 16:55
by Pasi Häkli
^ Sama näky tulee lähes jokaisesta volkkarista..
Posted: 21.9.2011 17:38
by Skrapa
Pasi Häkli wrote:^ Sama näky tulee lähes jokaisesta volkkarista..
Eli ominaisuus

Kui nopeest kerää tota moskaa tonne? Onko tollanen määrä vuosien kertymä vai tuleeko lyhyemmässä ajassa. Tietenkin riippuu aika paljon millasil teil ajelee.
Posted: 21.9.2011 21:07
by Pasi Häkli
Enpä osaa tarkkaan sanoa kuinka nopeasti kertyy. Mutta aika usein töissä tulee joku homma, missä pitää mm. edestä sisälokarit purkaa, niin tommonen näky siellä on vastassa järjestään joka autossa. Nyt kun asiaa tarkemmin ajattelee niin taitaa vesikaukalosta kaikki moskapaska valua just tonne nurkkiin. Golffissa on vedenpoistoaukot just tuolla nurkissa.
Mut on tosiaan aika hyvät massat yms siinä "nurkassa" kun eipä taida yhtään autoa vielä tullut vastaan jossa siellä olisi ruostevauroita.. Semmosia siis jotka johtuisi tuosta muhivasta paskamäärästä.
Posted: 21.9.2011 21:25
by JL
Propsit vanteista! Sopii kyllä hyvin, näkisin kyllä mieluusti A8 10 holetkin tässä. Myöskin omassani

Olis kyllä komeet.
Re: Perhevessa - Golf IV Variant (coilover + 18")
Posted: 15.4.2014 19:56
by Skrapa
Tämäkin auto vielä saman katon alla, emännän käyttiksenä.
Vanteita piti pienentää tänä kesäksi 18" =>16-17" mukavuutta lisäämään, mutta tuliki sit 19"
Nykytilanne (8.5x19 et20 / 9.5x19 et25)
Ennen (8.5x18 et30)
