Page 1 of 1

3B Passat 2.8 V6 4-Motion kytkin

Posted: 15.8.2011 9:54
by aamuna87
Uusi vw mies kaipailee apuja :lol:

Tuli hommattua tollanen otsikon mukainen farkku vm. 1999, ajettuna 282tkm ja manuaali tietty.
Kytkin ottaa melko pirun ylhäältä, koeajollakin luulin että liikkuuko tämä ollenkaan koko auto, mutta luista se ei kuitenkaan.
Mieleeni juolahti heti kytkimen vaihto? Mistä edukkaimmat osat ja onko tässä se kaksoismassa vai ei?
Jos on kaksoismassa, kannattaako laittaa kiinteä? Mitä ominaisuuksia tulee kiinteässä mukana, hyödyt/haitat?

Kiitos :!:

Posted: 15.8.2011 19:37
by diffas
Kaksoismassa on nykysin poikkeuksetta jokaisessa vehkeessä melkeinpä.
Omassa jossa on about samat kytkinromut vakiokytky antautui näemmä tossa 310tkm kohdalla, ei täysin, mut täydellä vedolla ahtojen noustessa lähtee kirjoittaa. :) Aika ylhäältä mullaki ottaa ja on ottanu viimeisen 100tkm, et ei se niinku kaikkea kerro. :) Pystyyhä sitä vissiin vähä säätää, et mistä kohti ottaa? Luistamaan et varmaan tota kytkintä saa tolla vaparikoneella. :)

Posted: 15.8.2011 21:22
by aamuna87
No mitenkäs sitten kun on vaihdon aika? Ostaakko kallis kaksoismassa vai saako kiiteetä halvemmalla jostain??

Posted: 15.8.2011 21:45
by diffas
Saattaa olla auto paalissa jo kun kaksoismassaa pitää alkaa miettimään uutta. :)
Eihä noi nyt kalliita ole, kun rahalla selviää. Voin sanoa että vittu on paljon kalliimpi kuin auton laitto. :)

Posted: 15.8.2011 21:54
by aamuna87
Elikkä kaksoismassaa ei kannata vaihtaa kytkimen yhteydessä? Voiko sen silmällä todeta hyväksi/huonoksi? Ja hintoja?

Posted: 15.8.2011 22:04
by diffas
aamuna87 wrote:Elikkä kaksoismassaa ei kannata vaihtaa kytkimen yhteydessä? Voiko sen silmällä todeta hyväksi/huonoksi? Ja hintoja?
Ei kannata, ellei siinä selkeeti ole vikaa. Yleensä pitää kolinaa ja jurnuttaa, jos viallinen. Toki jos viriviri mieles, niin kantsee vaihtaa yksoismassalaiseen.