Page 1 of 1
Passat 1998 tdi halavaantu!
Posted: 27.8.2011 12:24
by jussi22
Passatti 1998 1,9tdi halavaatu torstai-iltana. Oireili aiemmin mm. kerran sammu ohitustilanteessa 110 lasissa eikä lähtenyt tulille "mäkistartilla" mut kun käytin virrat pois ja starttasin heräs heti. Muutamia kertoja tehnyt että on pitänyt startata useita kertoja ennen kun lähteny käyntiin. Pata pyörii mut kun ei lähe niin ei. "Viisaana miehenä" oletin maattovikaa kun keskuslukitus ei toimi aina, pyyhkijät pyyhkii joskus pyytämäti, kattoluukku aukeilee joskus ittekseen yms. Oon aatellut ettei ne oo vikoja vaan VW:n ominaisuuksia! Keskiviikkona keksin löysän maattoliittimen kuskin jalkotilasta (2kpl, toisen mutteri pyöri sormilla) kiristin riemua täynnä ja koeajoin koko illan ja toimi kun junan vessa (siis vanhan, ei pentoliinon). Seuraava aamu: käyntiin vasta neljännellä startilla ja toimi aamupäivän hyvin, illalla työmaalta lähtiessä ei tulille millään. Laina-sokotalla kotia... Oottaa pajan pihas hoitajaa, ottaa hiukan pattiin! Onko muilla ollut samanmoista riemua aatun koston kanssa?

Posted: 27.8.2011 12:30
by Razur
Olisiko pahemman laatuinen ilmavuoto polttoainelinjassa, ajotukset metässä tai pumpussa sanomista. Vikakoodit tuosta kertois kauheasti paljon enemmän.
Vika on ainakin päällä
Posted: 27.8.2011 12:34
by jussi22
Maanantaina lupasivat korjaamolla laittaa piuhan päähän, saas nähä antaako vikakoodia. Ainakin on vika päällä...
Posted: 27.8.2011 15:20
by Tupajumi
Kuulostaa kyllä niin rele 109 vialta.
Posted: 27.8.2011 18:38
by arihy
Toinen ääni 109 releelle
Posted: 28.8.2011 12:09
by jussi22
Huomenna tuo selvinnee. Se raato on siellä korjaamon pihalla Joensuussa mut rele 109; sijaitsee missä?
Posted: 31.8.2011 21:16
by jussi22
Ei ole rele 109, ei ole ko relettä koko vehkeessä. Oli näyttänyt vikakoodia ohjainyksikössä, syöttöpumppuvikaa ja sammutussolenoidivikaa. Vaihdettu p-aine systeemeihin liittyviä releitä ja nyt ilmottaa että ohjainyksikkö lukittu (tai jotain sellasta). Sormet suussa korjaamolla ja itellä... Hermo menee !
Posted: 31.8.2011 23:44
by Satelite
jussi22 wrote:Ei ole rele 109, ei ole ko relettä koko vehkeessä. Oli näyttänyt vikakoodia ohjainyksikössä, syöttöpumppuvikaa ja sammutussolenoidivikaa. Vaihdettu p-aine systeemeihin liittyviä releitä ja nyt ilmottaa että ohjainyksikkö lukittu (tai jotain sellasta). Sormet suussa korjaamolla ja itellä... Hermo menee !
Öö tota miten ei voi olla tuota relettä... se muistaakseni ohjaa juurikin tuota sammutussolenoidia?
Posted: 1.9.2011 20:12
by Mikko.P
Oisko näin, että ohjaisi sammutus solenoidia ja hehkua.
Posted: 15.9.2011 17:33
by jussi22
Pari viikkoo tutkivat täytetöinä sitä rotteloa ja nostivat kädet pystyyn . Eilen hinattiin autosähkökorjaamolle ja koetettiin hinaus käynnistystä ja eikun tulille ! Korjaamon pihalla auto sammuksiin ja startilla ; kunnei lähe nin ei lähe ! Voisin myydä jollekin joka asuu korkean mäen päällä ! Ja kyllä ! virtalukon pohja on uusi ..
Posted: 18.10.2011 12:28
by jussi22
Taas se peli kulkee! Päävirtareleen kelan juotos melkein irti, moottorin nopeustunnistin anturi viallinen, kaapelikatkos sekä pumpun ajoitus kohdalleen (hieman pielessä). Puoltoista kk pajalla... Mutta kun ei antanut vikakoodia.
Posted: 18.10.2011 15:11
by Satelite
jussi22 wrote:Taas se peli kulkee! Päävirtareleen kelan juotos melkein irti, moottorin nopeustunnistin anturi viallinen, kaapelikatkos sekä pumpun ajoitus kohdalleen (hieman pielessä). Puoltoista kk pajalla... Mutta kun ei antanut vikakoodia.
On tää kyl nykyää ku autojakaan ei osata huoltaa ku ei vikakoodia löyty. Ennenvanhaan tutkittiin ja hutkittiin kunnes vika löytyi.

Posted: 18.10.2011 16:27
by Pasi Häkli
Satelite wrote:Ennenvanhaan tutkittiin ja hutkittiin kunnes vika löytyi.

Ennenvanhaan oli myös vikakohteita pikkuisen vähemmän. En väitä että 3B passatti olisi mitenkään rakettitiedettä, mutta yleisesti ottaen.
Posted: 18.10.2011 19:10
by Juhizz
Juu niin se tokaisi Special Importin hemmokin että "jos ei olisi näitä kaikenmaailman antureita niin ei olisi niiden vikojakaan.."
