Page 1 of 1

ALH TDI moniurahihnan kiristimen vaihto

Posted: 6.9.2011 13:46
by jsajanti
Moniurahihna vaihettu 10000km sitten, mutta kiristintä ei vissiinkää vaihettu. Sehän on sitte tällä hetkellä murtunut ja sirittää ikävästi. Onnistuuko ton kiristimen vaihto ns. parkkipaikalla vai menneekö korjaamohommiksi?

Posted: 6.9.2011 16:47
by Pasi Häkli
Onko ihan varma että kiristin on murtunut, ettei vaan olisi laturin vapaakytkin jumissa? Se aiheuttaa hihnan "pärräämistä".

Posted: 6.9.2011 16:56
by jsajanti
Korjaamolla ne kovasti väitti että kiristin on sökönä. Käväsin sitten toisella korjaamolla kun mielestäni hihna toimi normaalisti eikä luistellut, korjaamo-setä totesi että hihnan iskari on sökönä kun se heilu reippaasti ja oli pukannu öljyt pihalle. Eli näillä näkymin pitäs sitte semmonen iskari hommata ja ruveta asentelleen jos se onnistuis vaikka ilman nyrkkipajoja.

Posted: 6.9.2011 17:32
by JukkaA
Tuon iskarin tai koko kiristimen vaihto on ihan helppo ja nopea toimenpide.

Posted: 6.9.2011 17:57
by jsajanti
Motonetistä näyttäs saavan koko setin (rulla+kiristin+vaimennin) 99€. Jotenki ei yllätä ettei voi ostaa pelkkää vaimenninta 8)

Posted: 6.9.2011 18:50
by Arto Vikiö
Vaihdoin tuossa kesän aikana kaikki hilut kiristimiä ja remmejä myöten. Vikaa oli itse rullan laakerissa & iskarisa, lopullinen vika oli hiljalleen hajonnut laturi. Mikä sitten hajosi n.3viikkoa sitte.. Vapari on vielä ehyt.... :lol:

Ja mullahan on passatti.