Page 1 of 1

Vedenpoistoreikien putsaus... vinkkejä kaivataan.

Posted: 22.9.2011 1:03
by Satelite
Elikkäs noista rei-istä kun itse olen onneksi ollut tietoinen niin on akkukoteloa tullut pidettyä silmällä. Nytten ois putsattavana kiva kasa havuneulasia yms. roskaa jotenka akku pitäisi saada irti. Vesi ei ole vielä päässyt juurikaan nousemaan mutta akun puoleinen reikä on alkanut vetämään vettä huonosti niin olisi aika putsata se. Akku on sen verta iso että en rupea edes yrittämään sen irroitusta ilman ikkunamuovin pois ottoa. Listan irroituksen muuten tiedän ihan hyvin mutta miten tuo sivuttainen liikutus ja sitten poisotto tapahtuu ilman listan rikkomista? Joutuuko ottamaan tasaisesti voimalla vai miten tuo lista lähtee siitä urastaan irti?

Toinen mikä mietityttää on se että miten akku on kiinni autossa? onko tuo vasemman puoleinen rauta miten kiinni? Onko se kiinni esim. pultilla?

Miten muuten porukka on putsaillut ecu:n takaa noita roskia pois... on muuten ahtaassa paikassa johon ei oikein mitenkään pääse käsiksi.

Sigun Passat Sedan kyseessä.

Re: Vedenpoistoreikien putsaus... vinkkejä kaivataan.

Posted: 22.9.2011 10:09
by okram83
Satelite wrote:Elikkäs noista rei-istä kun itse olen onneksi ollut tietoinen niin on akkukoteloa tullut pidettyä silmällä. Nytten ois putsattavana kiva kasa havuneulasia yms. roskaa jotenka akku pitäisi saada irti. Vesi ei ole vielä päässyt juurikaan nousemaan mutta akun puoleinen reikä on alkanut vetämään vettä huonosti niin olisi aika putsata se. Akku on sen verta iso että en rupea edes yrittämään sen irroitusta ilman ikkunamuovin pois ottoa. Listan irroituksen muuten tiedän ihan hyvin mutta miten tuo sivuttainen liikutus ja sitten poisotto tapahtuu ilman listan rikkomista? Joutuuko ottamaan tasaisesti voimalla vai miten tuo lista lähtee siitä urastaan irti?

Toinen mikä mietityttää on se että miten akku on kiinni autossa? onko tuo vasemman puoleinen rauta miten kiinni? Onko se kiinni esim. pultilla?

Miten muuten porukka on putsaillut ecu:n takaa noita roskia pois... on muuten ahtaassa paikassa johon ei oikein mitenkään pääse käsiksi.

Sigun Passat Sedan kyseessä.
Volkkarin ihan oma ohje: ottaa vedenpoisto reijistä ne kumihanurit pois, jotka juuri tukkii reijät jos menee lehtiä, havunneulasia yms. Jos et viitti akkua irrottaa, niin alakautta pääsee myös nyppäseen kumihanurin pois, tai pitkällä ruuvarilla tökkäät sen ylöspäin. Nii johan rupee vesi poistuun..

akku on kiinni sillä pienellä rautapalikalla, joka on yhdellä pultilla kiinni.

tossa aiheesta kuvia

Posted: 22.9.2011 10:20
by okram83

Posted: 22.9.2011 18:58
by Satelite
Jees helppo hommahan tuo oli... tuli putsattua kunnolla tuo akun alusta... oli muutama kourallinen havunneulasia ja luultavasti melkeimpä kokonaan maatuneita lehtiä kun about. puolen sentin paksuinen savimainen kerros oli pellin päällä. Akun johdot irti, akun kiinnitys+raitisilmasuodattimen suoja irti ja akku keulasta taakse katottuna vasenta kautta pihalle. Käytin myös akun telineen irti niin sai alta helposti putsattua nuo moskat pois. Samalla kun akku oli irti niin pääsi helposti jarrutehostajan alla olevalle reiälle käsiksi.

Puhdasta siis tuli kun ekaksi käsin kaikki moskat putsasi pois ja lopuksi vedellä huuhtelu... ennen kasausta vielä varmistin sormella että reiät on taatusti puhtaat. Ei tarvinnu ottaa ikkunan muovia pois ja säilyi vieläpä ehjänä :D

Posted: 22.9.2011 19:18
by AjH
Samaan putsaukseen ois kannattanu paineilmalla suihkia sieltä raitisilmasuodattimen kotelon takaa samoin kun ECUn takaa myös huiskia maatuvat ainekset pois.

Posted: 22.9.2011 19:21
by Satelite
AjH wrote:Samaan putsaukseen ois kannattanu paineilmalla suihkia sieltä raitisilmasuodattimen kotelon takaa samoin kun ECUn takaa myös huiskia maatuvat ainekset pois.
Nää tulee viel kyl tehtyä... oli vaan tuttavan paja ja toinen auto ootti sisäänpääsyä niin putsasin vaan nyt nuo "kriittisimmät" paikat. Kattoo jos täs jokupäivä noi putsais ihan kotosalla paineilmalla.

Posted: 23.9.2011 20:46
by okram83
ota ne kumitulpat pois reijistä. Niillä ei ole mitään virkaa, tukkivat vaan reijät...

Posted: 23.9.2011 23:44
by Pasi Häkli
^ Nimenomaan, kokonaan pois ne kumit sieltä niin on parempi.

Posted: 24.9.2011 18:34
by DJDH
Kirjottelin joskus aihesta ihan kuvallisen ohjeenkin tänne. En vaan muista mihin osioon ja en kyllä jaksa sitä etsiäkään :lol:

Posted: 25.9.2011 4:23
by Satelite
DJDH wrote:Kirjottelin joskus aihesta ihan kuvallisen ohjeenkin tänne. En vaan muista mihin osioon ja en kyllä jaksa sitä etsiäkään :lol:
Pistin muuten merkille että ton jarrutehostajan alla olevan tulpan voisi saada alakautta (jos helposti alakautta siihen pääsee käsiksi) irti niin että saisi kokonaan tuon leikattua pois. tuo putki mikä menee letkua pitkin niin jos tuota kumia saisi vedettyä alaspäin ja sitten leikattua kokonaan pois eli ei jäisi ns. riekaletta putkenvarteen. Tosin putki kannattaa jollakin tapaa tuon jälkeen suojata ettei hankaa tuota reikää vasten.

Muuten tuo akun vedenpoistoreiän oikealla puolella oleva haitari niin sieltä lähti alaosasta jokin toisesta päästä irti oleva letku niin onko se esim. alkuperäisen akun "huurujenpoistoletku"? Tällähetkellä autossa on Vartan akku niin veikkaan että jos on akun letku niin kannattaako tuolle tehdä mitään kun ei nykyisiin huoltovapaisiin akkuihin tuota letkua saa kiinni. Meneekö tuo letku minne tuosta haitarista alaspäin?

Posted: 26.9.2011 19:53
by Mikki
Itse meinasin myös suorittaa perusteellisen operaation, mutta ei tahdo pyyhkijänvarret irrota. Onko niissä jokin muu kiinnike/tekniikka, kuin se 13mm mutteri peitetulpan alla ja ylöspäin nostaminen? Isosti kuparitahnaa siellä ainakin oli, mutta ei crc:n suihkauttalunkaan jälkeen liiku yhtään. Ei uskalla enää enempää voimaa käyttää :?

Saisi sitten listan pois tuulilasin alareunasta ja pääsee paremmin käsiksi raitisilmasuodattimen nurkkiin, sekä asennutta sitten myös slamitilta hankitun suojamuovin. Se toivottavasti blokkaa pahimmat roskat, joita tulee kyllä uskomaton määrä puista vuodenkin aikana. Täytyy ottaa ohjelmaan joka kesäksi kaukalon tarkistaminen. Luulisi, että ruosteenkukkaakin tulee helposti, jos kostea möhnä muhii kaukalon nurkissa.

Posted: 26.9.2011 20:15
by Sami Jalonen
Voi olla aika piukassa, jos ei oo avattu aiemmin. Se on vähän kiilamainen se kiinnike joten nitkuttelemalla irtoaa, tai sit jos pääsee ulosvetäjää käyttämään.

Posted: 26.9.2011 20:45
by Pasi Häkli
Niitä uskaltaa kyllä aika rajulla kädellä repiä. Edestakaista liikettä repii ylös alas sieltä kiinnityskohdan läheltä, siitä saranan kohdilta. Yleensä lähtevät aina, mutta joskus joutunut ulosvetäjälläkin irrottamaan.

Posted: 1.10.2011 12:48
by tsaard
Tuli sitten hiukan myöhässä luettua tätä poistoreikien tukkiutumisesta. Nyt apukuskin takanaolevan matkustajan jalkatila aivan märkä, suorastaan ui.
Nyt reiät aukastu ja sisäpuhallin huutanut 5 päivää putkeen. Vielki kosteena lattia ja se HAJU.
Kannattaa tosissaan pitää silmällä ettei pääse tukkiutumaan.

Posted: 1.10.2011 21:58
by AjH
Nosta se lattiamatto ylös, ei muuten kuivu ikinä. Ja se etulattia on märkä kyllä myös, sitä kauttahan se taakse on valunut ;)

Posted: 1.10.2011 22:07
by Juhizz
Joo täytyypä otta tästäkin yks homma vielä ittelle..

Ei vielä näkyviä kosteusongelmia mutta parempi se on putsata ennenkuin..