Golf 3 1995 ihme käynnistymisongelma
Posted: 19.10.2011 20:36
Nyt papukaijamerkki sille joka ratkaisee tämän:
Eli vuoden 1994 1,4 litrainen bensa Golf. Auto kyllä lähtee tästä huushollista, mutta ihan mielenkiinnosta vikaa kohtaan.
Tällä hetkellä kipinä kokonaan hukassa. Puolalle tulee jännite, mutta puolanjohdon päästä ei saa lukemaa, vaikka pitäsihän siinä parikyt tuhatta volttia olla startatessa? Eli tod.näk. nyt on puola rikki, mutta...
Vika oli aiemmin seuraava: nätisti aina kylmänä käyntiin. Kun moottori lämmin saattoi yhtäkkiä vaan olla lähtemättä käyntiin, joskus riitti 10min odotus, joskus 30min, että lähti taas käyntiin. Tämä viimeinen oli sitten oikein välille jättö eli sammui vauhdissa. Lähti vielä kerran käyntiin lykäämällä, mutta heti sammui ja siihen jäi.
Autoon on vikakoodit luettu: ei mitään, jokainen korjaamo merkkiliikkeestä nyrkkipajoihin on muka aina löytänyt vian, mutta eipä vaan oikeasti ole.
Autoon on vaihdettu kaikki sähköosat puolasta eteenpäin ja joku jännitteensäädin (puola noin vuosi sitten) yms. Viimeinen oli, että vaihtoivat bensapumpun, oli kuulemma vikakoodeissa tuolloin näkynyt -> ei mitään apua. Ja nyt kun starttasin tulppa irti, bensa kyllä haisi ja letku irroittamalla reippaasti tulee bensaa.
Sellaisen mittauksen tein, että puolasta kun ottaa tulevan kolmipiikkisen liittimen irti, niin lukemia tulee seuraavasti: kun virran laittaa päälle, laitimainen antaa akun jännitteen, kahdessa muussa ei mitään. Kun moottoria starttaa, laitimmaisessa edelleen akun jännite ja kahdessa muussa 1-2 volttia. Mitähän noi kaksi muuta on ja onko jännite ihan kohdallaan?
Vika on ollut päällä ainakin viisi vuotta ja rahaa on palanut tuhansia euroja. Ois ihan mukava viimein se vika löytää.
Eli vuoden 1994 1,4 litrainen bensa Golf. Auto kyllä lähtee tästä huushollista, mutta ihan mielenkiinnosta vikaa kohtaan.
Tällä hetkellä kipinä kokonaan hukassa. Puolalle tulee jännite, mutta puolanjohdon päästä ei saa lukemaa, vaikka pitäsihän siinä parikyt tuhatta volttia olla startatessa? Eli tod.näk. nyt on puola rikki, mutta...
Vika oli aiemmin seuraava: nätisti aina kylmänä käyntiin. Kun moottori lämmin saattoi yhtäkkiä vaan olla lähtemättä käyntiin, joskus riitti 10min odotus, joskus 30min, että lähti taas käyntiin. Tämä viimeinen oli sitten oikein välille jättö eli sammui vauhdissa. Lähti vielä kerran käyntiin lykäämällä, mutta heti sammui ja siihen jäi.
Autoon on vikakoodit luettu: ei mitään, jokainen korjaamo merkkiliikkeestä nyrkkipajoihin on muka aina löytänyt vian, mutta eipä vaan oikeasti ole.
Autoon on vaihdettu kaikki sähköosat puolasta eteenpäin ja joku jännitteensäädin (puola noin vuosi sitten) yms. Viimeinen oli, että vaihtoivat bensapumpun, oli kuulemma vikakoodeissa tuolloin näkynyt -> ei mitään apua. Ja nyt kun starttasin tulppa irti, bensa kyllä haisi ja letku irroittamalla reippaasti tulee bensaa.
Sellaisen mittauksen tein, että puolasta kun ottaa tulevan kolmipiikkisen liittimen irti, niin lukemia tulee seuraavasti: kun virran laittaa päälle, laitimainen antaa akun jännitteen, kahdessa muussa ei mitään. Kun moottoria starttaa, laitimmaisessa edelleen akun jännite ja kahdessa muussa 1-2 volttia. Mitähän noi kaksi muuta on ja onko jännite ihan kohdallaan?
Vika on ollut päällä ainakin viisi vuotta ja rahaa on palanut tuhansia euroja. Ois ihan mukava viimein se vika löytää.