Page 1 of 1

V6 TDI ja Bosch VP44 syöttöpumppu ihmettelyä

Posted: 27.10.2011 8:20
by Ari-Matti Aho
http://www.vp44diesel.de/en/vp3044-list-of-cars

Tuolla on lista noista eri malleista mutta kuka tietää onko noissa muuta eroa kuin tuo elektroniikka-boxi? Eli kävisikö esim. A6:sen AKE-koneeseen tarkoitettu pumppu tuohon Passatin AKN-koneiseen?

edit: muutin tuota otsikkoa sopivammaksi, kun ei tarvi enää noita pumppujen eroja miettiä sen enempää.

Posted: 27.10.2011 11:02
by diffas
Jos kummastaki uupuu ajonesto, niin voishan noi käydäkin keskenään. Helpompi on ehkä tosin vaihtaa
toisesta pumpusta nestepää ja tarpeelliset muutokset.

Posted: 27.10.2011 11:27
by Ari-Matti Aho
Mikäli tuohon uskoo niin kävisi:

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=50478

Posted: 27.10.2011 11:34
by diffas
Kerrothan sit miten kävi. :)

Posted: 27.10.2011 11:51
by Ari-Matti Aho
Jep, katsotaan mikä pumppu Mäkiseltä löytyy.

Posted: 27.10.2011 20:32
by Ari-Matti Aho
No Samilla on AFB-koneisen pumppu nro 0 470 506 002 kun mulla on nro 0 470 506 010

Nyt kun joku viisas kertoisi käykö tuo mulle?

Kuuluuko muuten sen pumpun hihnapyörän pyöriä miten kevyesti? Jokin naksahdus kuuluu kun pyörittää pyörää.

Posted: 28.10.2011 10:07
by Ari-Matti Aho
No niin, soittelin Reijon Dieselille Kotkaan ja meinasi että pumppu olisi mekaanisesti kunnossa. Se naksunta on normaalia. Eli voisi olla sittenkin se boxi joka olisi sökö. Pumppu menee maanantaina sinne testipenkkiin niin näkee missä vika.

Ja kuulemma ei voi eri pumppuja vaihdella eri koneisiin vaan pitää olla juuri sama pumpun numero.

Posted: 28.10.2011 14:46
by diffas
Pumppujen sisuskalujahan voi vaihtaa keskenään. ;)

Posted: 28.10.2011 15:16
by haisuli
foord foorumilta tuota asiaa pelko perseessä selvittelin, mutta onneksi sijaiskäytössä ollut taivaspaikka lähti jatkamaan matkaa.

Se 50 centin älykkyysosahan noista hajoaa yleisimmin ja hyvällä menestyksellä hieman halvemmalla ovat niitä tuolla puolassa korjauttaneet. Joitakin suomalaisiakin korjaajia sille älykkyydelle on olemassa, mutta niiden työn luotettavuus ei ole ollut täyttä 100%.

Posted: 28.10.2011 15:32
by Ari-Matti Aho
MTM-huoltoa Iisalmessa ovat kehuneet ainakin.

Posted: 3.11.2011 11:31
by Ari-Matti Aho
Hieman taustaa voisin vielä valottaa mistä kaikki alkoi. Eli Passat ei yhtäkkiä enää lähtenyt käyntiin kun vaimo siirsi sitä tien varressa muutaman metrin. No hinausauto paikalle ja Bernerille. Siellä huomasivat että pumpun hihnasta hampaita lähtenyt. Heillä olisi ollut kahden viikon jono joten hinautin auton toiseen korjaamoon joka lupasi tehdä auton seuraavalla viikolla. Samalla ehdottivat jakopääremppaa kun kuitenkin keula puretaan ja pumpun hihna vaihdetaan. Jakopää siis rempattiin ja kun olivat yrittäneet käyntiin niin ei lähtenyt. Epäilivät sitten että pumpusta jotain hajonnut. Pumppu irti ja kuulostelivat hihnapyörää pyörittämällä että jokin naksuu eli jotain olisi irti. Soittivat myös Bernerille jossa sanoivat samaa ja lisäksi että hihnapyörä ei saisi pyöriä niin herkästi käsin. No ei kun pumppu Kotkaan Reijon Dieselin penkkiin ja tänään soittivat että pumppu on siis ehjä.

No niin, pumppu ajettu testipenkissä ja läpi meni eli pumppu on kunnossa. 200e maksoi sekin lysti turhan takia. Epäili että kun hihna hajosi ja auto seisoi sen jälkeen muutaman päivän niin olisi ilmavikaa. Auto-Berneriä kun olisi vaan uskonut niin olisivat vaihtaneet uuden pumpun samantien. No huomenna taas autoa kasaan ja yrittämään käyntiin.

Posted: 7.11.2011 10:32
by haisuli
Joko käy?

Posted: 7.11.2011 17:37
by diffas
Kyl sen pitäs käydä, jos vp44 testipenkki on ollut alustana ja todettu toimivaksi. Jos ei käy, niin vika on muualla. :)

Posted: 8.11.2011 9:53
by Ari-Matti Aho
Kyllä olivat sen jo perjantaina käyntiin saaneet mutta tilasivat vielä hehkut siihen ja tänään lopulta pitäisi saada auto pois...Oli kuulemma "hieman" tiukassa ne hehkut.

Posted: 8.11.2011 18:07
by Ari-Matti Aho
No niin, auto vihdoin valmis. Vaihtoivat vielä perään ne vuotavat stefat kuten myös eteen toisen sisemmän vetarin suojakumen. Laskua kertyi reilu 1600e + 200e siitä pumpun testiajosta. Elämä on... :shock:

Re: V6 TDI ja Bosch VP44 syöttöpumppu ihmettelyä

Posted: 3.8.2015 18:43
by _siideri_
Ihmettelyä syöttöpumpusta... kysymys kuuluukin et voiko pumpulle tapahtua jotain merkittävää jos hihnapyörän irrottaa ilman et lukitsee pumppua?

Re: V6 TDI ja Bosch VP44 syöttöpumppu ihmettelyä

Posted: 3.8.2015 21:52
by Tero Paalanen
^Jos en nyt ihan väärin muista, ni sitä pyörää ei saa irrottaa missään tapauksessa.
Kohdalleen laittaminen vaatii testipenkin.

Re: V6 TDI ja Bosch VP44 syöttöpumppu ihmettelyä

Posted: 4.8.2015 6:53
by _siideri_
Noniin.. korjaamo jossa auto on, ilmoitti että pumppua ois muka aikasemmin jo liimailtu ja koittanu ite tiivistää jollain liimalla kans eikä pitäny.. kävin sit kattomassa ni siinä se pyöritti käsin pumpun akselia eikä hihnapyörääkään ollu paikallaa. Kovasti väitti ettei siinä akselissa ois stefaa ollenkaan..