Page 1 of 1

Passatin käynnistys ongelma

Posted: 2.1.2012 12:02
by passat-1998
Moi kaikille!
Mikähän mahtaa olla Passatissani vikana kun kylmänä auto lähtee erittäin hyvin käyntiin mutta lämpimänä toisinaan käynnistyvys on tosi huono. Lohkolämppärin perässä auto lähtee suht ok käyntiin mutta eron huomaa edelleen kylmään koneeseen verrattuna. Auto on siis passat 1.9tdi -98 81kw AFN koneella. Lisäinfoa sen verran, että akku on viimekesänä vaihdettu kun auto jätti käynnistymättä kesälomareissulla>akun vaihdon jälkeen heti käyntiin. Hehkutulpat sekä diesel suodatin on uusittu nyt syksyllä. Lämmöt nouseen normaalisti 90 asteeseen toisin aika hitaasti mikä lienee normaalia. Kilometrejä autolla on ajettu 247000 km Vikakoodeja autosta löytyi ainoastaan sivupeileistä joissa oli joku jatkuva vika päällä. Vikakoodin luku ohjelmasta en osaa sanoa minkä niminen se oli.

T. passat kuski

Posted: 3.1.2012 20:16
by ylilammikko
Onko jakopää laitettu koska? Kaukaa haettua mutta jos olis jako vähän pielessä jos se vois tehdä häiriöö, toki luulisi muutenkin oireilevan.
Itellä ollut ihan vastaava peli. Ainut käynnistysongelma oli kovilla pakkasilla kun laittoi lohkolämppäriin. ei meinannut lähteä käyntiin kun ei hehkuttanut koska lämpöanturi luuli että kone lämmin kun vesitila lämmin. Juu ja pakkasillahan tuo motti ei lämpene..

Posted: 3.1.2012 21:03
by passat-1998
Remmin oon vaihdattanut kaks kertaa ensin 90000km ja sit 180000km. Kohtahan tuo olis edessä 270000km.

t. Passat kuski

Posted: 3.1.2012 21:07
by Tero Häkli
Noissa on ohjelmavikaakin... ei anna soppaa jos ei kone pyöri tarpeeks hyvin, paranee yleensä uudella startilla ja/tai akulla, mutta alkuperänen vika pysyy... moottoriohjaukseen korjaus niin pääsee tosta ominaisuudesta, hyvä selitys muijjalle lastuttaa auto :)

käynnistys ongelma

Posted: 4.1.2012 15:13
by passat-1998
mitähän tollaset lastutus jutut mahtaa maksaa ?

Posted: 7.1.2012 11:51
by ylilammikko
Ite lastutin edellisen 1.8T:n Harisella -07 ja hinta oli muistaakseni 600e..
Toki homma tuli vähä kalliimmaksi kun samalla selvisi että turbo sökö ja uus makso pitkälti toista tonnia..

Posted: 7.1.2012 12:17
by Sami Jalonen
Foorumin yläreunassakin on pari banneria mistä kannattaa kysellä :)

Posted: 7.1.2012 16:02
by Tero Häkli
toi on kolvattava niin varmaan 450€ ylöspäin laillinen versio =) tältäkin foorumilta löytyy ainakin ys semmonen ketä tekee järkevään hintaan ilman lappusia, ja uskon et osaa sen korjauksenkin tehdä... enkä ny puhu itestäni :P Mikko on muutaman viikon ulkomailla töissä niin ei mun kautta hetkeen onnistu :(

Posted: 19.1.2012 0:27
by Henri243
Selviskö tämä asia? Itselläni on juuri sama ongelma, auto on vain pari vuotta uudempi, 281tkm ajettu. Ku lämmöt on alle 90astetta hörähtää heti käyntiin, sitten kun on kunnolla lämmin joutuu sahailemaan hetken. Ei nyt älyttömiä aikoja, mut selkeästi kauemman.

Posted: 19.1.2012 2:11
by Putko
Jos kone alle 40ast lähtee heti ja yli vaatii 250rpm ja 70ast-> 280rpm että alkaa syöttää polttoainetta.
Tuo ominaisuus lähtee tosiaan kätevästi pois kätevästi softauksen yhteydessä :)

Posted: 19.1.2012 9:17
by Henri243
Pystyykö tekeen itte läppärillä ja kaapelilla? vag-comilla? Autossani on kuulemma lastu (huom. Auto on nyt ollut minulla 2 päivää joten en tiedä varmasti), että ei ihan heti huvita viedä ohjelmointiin.

Posted: 19.1.2012 13:34
by Putko
Pystyykö tekeen itte läppärillä ja kaapelilla? vag-comilla?
Ei pysty

Posted: 19.1.2012 14:57
by Henri243
Hm... ok. Onnistuukohan jossakin huollossa? Setä omistaa autopajan ja sielä olisi laitteet koodien lukuun yms. Vai vaatiiko ecun flashays vehkeet? Perkele ku asuu täälä perähikiällä niin ei tässä lähistöllä ole oikein mitään lastuttajaa.

Posted: 19.1.2012 15:58
by Tero Häkli
ei onnistu...