Automaattivaihteiston ohjausmoduuli (TCU) rikki?
Posted: 4.1.2012 8:05
Kyseessä Passat 1999 1.8T bensiini. Tiptronicvaihteistolla.
Kyselisin kokemuksia sekä lisätietoa ko. moduulin hajoamisen yleisyydestä, koska paikallisessa merkkiliikkeessä antoivat hinnaksi 2000+ egeä sekä vaihtotyö. Harkitsen paremman vaihtoehdon puuttuessa auton romuttamista.
Oireet, siinä järjestyksessä kuin ne alkoivat esiintyä n. 6kk aikana.
- vaihteisto vaihtaa nykäisemällä ylöspäin, erityisesti 2 ja 3 vaihteille. Kylmällä säällä pehmeämpi
- tiptronic puoli toimii satunnaisesti, enimmäkseen ei, vaan 54321 -näyttö on pimeänä
- tiptronis ei toimi enää ollenkaan
- silloin tällöin keskikonsolissa oleva jarrun merkkivalo ei jarrua painettaessa sammu, vaan himmenee => vaihteenvalitsin lukittuu P:lle, korjautuu jarrulla houkuttelemalla ja virtojen sammuttelulla
- edellinen yleistyy valtaviaksi.
Vikatesteri herjasi ainakin seuraavista asioista:
- maadoistus vaihteen ja moottorin välillä, tarkastettu/korjattu
- jarruvalokytkimen signaali epävakaa, vaihdettu
Nyt soittelivat perään, että sähkäri olisi paikallistanut vikaherjan TCU:n ?
Auto on tuotu muuttoautona jenkeistä, joten kuulemma ei käy vakio TCU, vaan pitää olla erilainen (2000eur+)
Ajettu noin 150tkm
Ennekuin romutan tai tilaan TCU:n e-baysta jenkeistä, onko kellään tietoa samanlaisista kokemuksista?
Onnistuuko vaihto ilman mitään kalibrointeja?
Haluatko ostaa auton varaosiksi/kunnostettavaksi?
Kiitos,
T: Eki
p: 0408360642
Kyselisin kokemuksia sekä lisätietoa ko. moduulin hajoamisen yleisyydestä, koska paikallisessa merkkiliikkeessä antoivat hinnaksi 2000+ egeä sekä vaihtotyö. Harkitsen paremman vaihtoehdon puuttuessa auton romuttamista.
Oireet, siinä järjestyksessä kuin ne alkoivat esiintyä n. 6kk aikana.
- vaihteisto vaihtaa nykäisemällä ylöspäin, erityisesti 2 ja 3 vaihteille. Kylmällä säällä pehmeämpi
- tiptronic puoli toimii satunnaisesti, enimmäkseen ei, vaan 54321 -näyttö on pimeänä
- tiptronis ei toimi enää ollenkaan
- silloin tällöin keskikonsolissa oleva jarrun merkkivalo ei jarrua painettaessa sammu, vaan himmenee => vaihteenvalitsin lukittuu P:lle, korjautuu jarrulla houkuttelemalla ja virtojen sammuttelulla
- edellinen yleistyy valtaviaksi.
Vikatesteri herjasi ainakin seuraavista asioista:
- maadoistus vaihteen ja moottorin välillä, tarkastettu/korjattu
- jarruvalokytkimen signaali epävakaa, vaihdettu
Nyt soittelivat perään, että sähkäri olisi paikallistanut vikaherjan TCU:n ?
Auto on tuotu muuttoautona jenkeistä, joten kuulemma ei käy vakio TCU, vaan pitää olla erilainen (2000eur+)
Ajettu noin 150tkm
Ennekuin romutan tai tilaan TCU:n e-baysta jenkeistä, onko kellään tietoa samanlaisista kokemuksista?
Onnistuuko vaihto ilman mitään kalibrointeja?
Haluatko ostaa auton varaosiksi/kunnostettavaksi?
Kiitos,
T: Eki
p: 0408360642