Page 1 of 1

Golv IV 1.4 -99vm

Posted: 30.1.2012 23:24
by Epikki
Moro,

Emännän pikkupiru päätti hyytyä tienvarteen... Pakkasta pihalla vajaa -25°C.
6h seisoi pihalla ilman roikkaa jonka jälkeen kuulemma joutokäyntiä pihassa n. 5min.
Pari kilsaa kotia päin ja hyytyminen...

Emännän "vikakoodi" oli normaalia kovempi naputus konehuoneesta jolloin vähän hyytyi; sitten hetki eteenpäin ja taas sama naputus jonka jälkeen hyytyi.

Startti pyörittää hyvin mutta motti ei edes lupaa.

Lukulaitteellani löytyi yksi ainoa vikakoodi: Exhaust Gas Recirculation Valve N18 circuit to earth.

Mikä neuvoksi? Melko varmaan hinattava korjaamolle. Olisiko vain jäätynyt?

Re: Golv IV 1.4 -99vm

Posted: 30.1.2012 23:28
by Pasi Häkli
Öljyt lentänyt pihalle jäätyneen huohottimen takia, joutokäyntiä 5 minuuttia ilman öljynpaineita, ajoon, naputusta, kiinni leikkaaminen, uudelleen ajoon, kiinnileikkaaminen?

Worst case scenario, mutta ERITTÄIN yleistä. Öljynpainevalo ei syty kuin vasta yli 2000 kierroksilla(vai oliko se 2500).

Re: Golv IV 1.4 -99vm

Posted: 30.1.2012 23:29
by Epikki
Taivas varjele... Varmaan maksaa remppa samanverran kuin koko auto?

Motin perkeleessä ei tosiaan paljoa öljyä sisällä ollut tikusta katsottuna, mutta eipä konehuone äkkiseltään katsottuna kovin öljyiseltä näyttänyt...

Pohjastako se sylkee ne pihalle pahimmassa tapauksessa?

Re: Golv IV 1.4 -99vm

Posted: 30.1.2012 23:32
by Pasi Häkli
Jos näin on tosiaan käynyt niin kyllä, uutta moottoria saa alkaa metsästämään. Ei välttämättä kovin halpaa puuhaa.
Yleensä tuikkaa öljyt pihalle jostain öljyntikun reijästä, tai sitten ei muuten vaan ole sitä öljyä tarpeeksi ollut..
Kastuko se öljytikku lainkaan kun katoit öljyt?

Just aikasemmin tällä viikolla meiltä yks asiakas myi just tommosella motilla olevan golffin autopurkaamolle. Siinä oli käynyt vastaava juttu ->moottori sökö. Kannattaa se nyt tietysti tutkia tarkkaan, nää nettiarvailut ei välttämättä aina osu kohdalleen.

Re: Golv IV 1.4 -99vm

Posted: 30.1.2012 23:39
by Epikki
Kyllä kastui.. Vajaan sentin verran.

Äsken vielä kurkattua oli öljypohja selkeästi öljyssä... Tosin ko. pirssi imee/kusee öljyä muutenkin himona.

Täytyy vielä toivoa parasta ja pelätä pahinta....

Re: Golv IV 1.4 -99vm

Posted: 30.1.2012 23:41
by Pasi Häkli
Jaa no jos se tikku vielä kastuu niin se on jo tosi hyvä juttu :)
Kannattaa ehkä viedä korjaamolle tsekattavaks... Öljynpaineet yms jos se tosiaan naputteli.

Re: Golv IV 1.4 -99vm

Posted: 30.1.2012 23:59
by Epikki
Joo täytyypä hinailla huomenissa paikalliselle...

Äkkiseltään katselin 1.4:sia motteja ni eihän niitä ole missään. Voinen arvailla että tuommosta 1.6:sta ei sinne ruuvata kovin helpolla.

Re: Golv IV 1.4 -99vm

Posted: 31.1.2012 0:17
by Pasi Häkli
Velipojalla tommonen motti muistaakseni oli vielä viime kesänä. Jos oikeasti ilmenee tarvetta niin kysele Tero Häkliltä.

Re: Golv IV 1.4 -99vm

Posted: 31.1.2012 0:25
by Epikki
Niinköhän se sen vaihtaiskin? :D

Re: Golv IV 1.4 -99vm

Posted: 1.2.2012 15:19
by Epikki
Noniin.. Hampaat oli hävinny jakohihnasta...

Ei vielä tietoa paljonko venttiileitä ja nostimia mennyt paskaks... Kolinasta päätellen paljon.

Korjauskustannusarvio 1000-1500€ kaikkineen.

Re: Golv IV 1.4 -99vm

Posted: 1.2.2012 17:00
by Pasi Häkli
No voi paska. Oliko hihnasta johtuvaa vai onko esimerkiksi nokka-akseli(t) leikannut kiinni?
Tänään oli just yks polo mistä oli nokka-akselin yks laakeripukki leikannu kiinni.

Re: Golv IV 1.4 -99vm

Posted: 15.2.2012 13:37
by Epikki
1560,-€ kustanti tämä lysti... Hihna oli vanhuuttaan rapissut. Olishan se pitänyt vaihtaa mutta pihin ja köyhän yhdistäminen tuotti tällä kertaa vähän isomman laskun.

Tänään vielä käytettävä vaihdattamassa termostaatti... Jostain syystä ei rempan jälkeen nosta enää lämpöjä juuri nimeksikään... Tämähän nyt ois remppareiskan pitänyt vaihtaa jakopään rempan yhteydessä niin kuin yleensä?

Sietäs kyllä vaihtaa termarin ilmaseks. Muuten vaihtasin ite muttei kehtaa pihaan valuttaa nesteitä...

Re: Golv IV 1.4 -99vm

Posted: 15.2.2012 15:07
by Basu
Vai meinaatko vesipumppua? Ei termostaattia ole näissä tapana vaihtaa jakopäärempan yhteydessä... jotkut kutoskoneet on sit asia erikseen.