Page 1 of 1
Golf IV Variant iskarit ja jouset erilaisia eri moottoreilla
Posted: 21.3.2005 10:30
by finnhopper

Onko tosiaan niin että 1.6 bensa vekottimen iskarit ja jouset ovat erilaiset kuin 1.9TDI:n? Tuntuu kyllä että painavemman moottorin(?) takia edessä voisi ollakin, mutta onko takana myös tästä syystä 'järeämmät' palikat? Autoliike näin väittää, perusepäluuloinenminussa haluaa vielä varmistuksia...
Posted: 21.3.2005 14:52
by Ari-Matti Aho
Ainakin etupään jouset on pidemmät Dieseleissä. Mulla nimittäin on dieselin jouset ja keula on ylempänä kuin pitäisi.
Posted: 21.3.2005 21:59
by Kale
Jos ei pidemmät niin ainakin jäykemmät.
Eibachin taulukoida perusteella takajouset on samat kaikissa paitsi nelikossa. Edessä etuakselipaino voi vaihdella välillä 930-1050kg joten eri jouset pitää olla eri painoille jotta madaltaa on saman verran kuin takapäässä.
Posted: 22.3.2005 8:36
by finnhopper
Kiitoksia tiedoista.

Posted: 24.9.2007 6:26
by Kimee
Mitenhän paljon keulan korko muuttuu jos nuo naftakoneen vieterit 1.6:n keulaan laittaa?
Ei oikein satu silmään Pasific:ni varsin perää pystyssä pitävä asento.
Vieläkun joutuu ajelemaan "metsäteillä" niin tuo keulan korotus tuntuisi fiksummalta kuin perän pudotus.
Jos perää tiputtaisi niin mitkä vieterit sinne kannattaisi laittaa ?
Kumma kun jätestään kaikki -05 ja 06 Golf Varianteissa on perä pystyssä, mutta vanhemmat on vaakatasossa, onko takapäähän tullut jokin muutos -04 kantturoilla?
Posted: 24.9.2007 16:48
by Sami P
ostat
tommoset niin ei tartte enää varoa

Posted: 25.9.2007 23:31
by makevw
Minä laitoin pelkästääm nuo korotuspalat tuonne jousien alle, hyvin tuntuu vakio iskareilla pelaavan. Katotaan ny sitte kauanko kestävät. Luulis tuon verran kestävän korottaa ku kestää sen n.40mm madaltaakkin vakio iskareilla. Mutta ajan saatossa sen näkee miten kauan kestää.
Posted: 28.9.2007 6:58
by Kimee
Taisi selvitä tämä etukenosuus.
Ainankin osassa -05 Pasific malleja on syystä tai toisesta lyhyemmät etuvieterit.
-06 Atlantic mallissa pidemmät. Jousissa oleva väripallukkakoodi on eri etupäässä ja takana sama.
Selvitystä:
Tuo ero on 30kg/etunurkka kantavuutta lisää -06 mallin hyväksi.
Posted: 28.9.2007 16:28
by Basu
No ilmankos näyttää siltä, että perä olisi paljonkin korkeammalla kun edessä.
Posted: 29.9.2007 12:02
by Kimee
Amideus wrote:Ainakin etupään jouset on pidemmät Dieseleissä. Mulla nimittäin on dieselin jouset ja keula on ylempänä kuin pitäisi.
Paljon keula nousi Dieselin jousilla ?
Tässä vain funtsinut kummat vieterit hommaisi eteen, Atlanticin vai TDI:n.
Posted: 29.9.2007 14:45
by Ari-Matti Aho
Olisko n. reilu sentti eroa. Tietenkin voit sitten ostaa madaltavat jousilautaset...
Posted: 29.9.2007 14:55
by MIKU
Olikohan mun kolopallossa korotettu alusta?

Posted: 30.9.2007 18:35
by Kimee
Amideus wrote:Olisko n. reilu sentti eroa. Tietenkin voit sitten ostaa madaltavat jousilautaset...
Ei sulla sattuis olee kuvaa? Sais hivenen esimakua minkälainan maastoauto siitä tulee.
Posted: 30.9.2007 21:46
by Ari-Matti Aho
Eipä kyllä taida olla...
Posted: 1.10.2007 6:40
by Kimee
Mikähän varipilkkukoodi noissa diesilen vietereissä on?
Posted: 1.10.2007 9:42
by JannePee
MIKU wrote:Olikohan mun kolopallossa korotettu alusta?

Näkyy olevan selvästi korkeampi maavara kuin omassani, jossa on kesällä vaihdettu vakioalusta uuteen ja itse kaipaisin tuollaista maavaraa. Perjantaina haaveilin omia kun autoa tunkattiin, jossain +10cm kohdalla tuli todettua että nyt alkaisi olemaan mun makuun jo sopivan oloinen maavara!

Posted: 8.10.2007 9:54
by Kimee
Nyt on vaihdettu kaksi pykälää kantavemmat etuvieterit ja tilanne suht sama kuin tossa MIKU:n kuvassa.
Ei raavi pohja ei ja auto on muutenkin huomattavasti parempi ajaa kun keula ei niijaa joka hiton kuopassa ja jarrutuksessa. Miksi noin veltot jouset sinne ylipäätään laitettu...
Entisten kantama oli jotakin n.610kg ja uudet n.700kg
Korotusta tuli n.15-20mm
Asennuksen jälkeen ihmettelin kun vänkärin puoli jäi ylemmäs kuin kuljettajan puoli eli koko kaara oli vinossa. Ei paljoa, mutta sen verran että sen huomasi. (olen kait aika pikkutarkka...)
Korjaukseksi muutin iskarin kiinnityskohtaa olkavarressa kuskin puolelta muutaman mm ylemmäs ja vänkärinpuolelta saman verran alemmas. Nyt siis kaara suorassa.
Voiko jouset olla vähän "eriparit" ???