Page 1 of 1

Toisioilmapumppu

Posted: 8.2.2012 10:03
by hamalainen.jmj
Passatti on jo jonkun aikaan sytytelly moottorinvika valoa ja antaa viaksi toisioilmapumppu: väärä virtaus
moottorin käyntiin se ei ole vaikuttanu millään tavalla, ei edes kylmänä.
olisko kellään kokemuksia kyseisetä vempeleestä tai hyviä veikkauksia mikä mahtaa pumppua kiukuttaa?

vian ku nollaa pois kestää se poissa joskus kuukauden ja joskus pari päivää, pakkasilla en oo huomannu olevan mitään vaikutusta siihen kiukutteluu ja oon miettiny tekeekö koko pumpulla yhtään mitään.

Re: Toisioilmapumppu

Posted: 8.2.2012 12:43
by Reindeer
Moi.

Sama ongelma itellä, 2.8 ACK / AHA bensakone.

Erinäisiä forumeita luettuani olen masentunut enkä edes jaksa korjata, paitsi että katsastus tulee niin on pakko =)

Kolme eri vikakohtaa, itse secondary air pump, iso 373 -rele ratin alla tahi sitten se paras, combi valve koneen ja tulipellin välissä, moottorin takana. Tietäähän sen mikä se noista kolmesta on... :D

Itse SAI:n ideahan on siis työntää lisähappea 90 sekuntia käynnistyksen jälkeen että palaa ne ylimääräiset polttoaineet ja töhnät paremmin, kylmäkäynnistyksessä kun joutuu pitämään aika rikkaalla hetken aikaa. Ajoon eikä mihinkään muuhun muutenkaan tuo vaikuta yhtään mitenkään.

Yksi vaihtoehto on poistaa koko systeemi ja huijata jollain vastuksella että systeemi on paikaallan, mutta sekin vaatii käsittääkseni jotain uudelleenohjelmointia, joka ei ehkä pelkällä VAGCOMilla onnistu, tästä voinee joku muu kertoa lisää.

TT

Re: Toisioilmapumppu

Posted: 8.2.2012 15:36
by hamalainen.jmj
katsastus se olis prkl. itellänikin edessä mut meinasin ihan kylmän viilesti kuitata pois ja kun se ei kuitenkaan heti syty takas nii viedä konttorille ja toivoa parasta..

jostai foorumilta luin myös et on ollu pieniä vuotoja ja ne paikkaamalla on loppunu valon syttyminen.

Re: Toisioilmapumppu

Posted: 9.2.2012 4:19
by Dubsonic
Kaverin Golffista vastaava härveli hajosi kolarissa niin toinen kaveri ohjelmoi sen pois samalla kun auto lastutettiin. Ensiksi kylläkin katsastettiin niin, että poisti lämpösellä koneella vikakoodit ja ajoi katsastukseen heti ettei tullut yhtään kylmäkäynnistystä niin ei tullut vikakoodiakaan.

Re: Toisioilmapumppu

Posted: 27.9.2012 13:34
by Zeerios
pitäiskö ton pumpun alkaa suhista aina ky kylmiltään käynnistää? ei itellä ainakaa tunnu sitä tekevän. nyt ku alkanu viilenee ilmat nii ei joka aamu suhise niinku kesällä. ja mihin sen pitäis sitä ilmaa pumppaa? näyttää heinät vaa lentelevän etupuskurin alta ku se puhaltaa maahan. :roll:

Re: Toisioilmapumppu

Posted: 27.9.2012 16:26
by kuusiokolo
Itselläni myöskin ongelmia toisioilmapumpun kanssa, pitää pientä sirinää ja muoviputki pumpun ja venttiilin välissä lämpiää, pakoputkesta alkaa kuulumaan pulputusta ikäänkuin olisi vettä putkessa, kuuluu sen aikaa kun pumppu käy 20-30 sek,herkistelin toisioilmaventtiiliä mutta ei auttanut,senhän pitäisi painaa ilmaa pakopuolelle jonne se kanava näytti menevänkin, tyhjäkäyntikirrokset laskee normaaliksi kun pumppu pysähtyy, vikakoodeja ei ole ilmestynyt, saapi nähdä mitä pajalla ehdotetaan korjaukseksi.

Re: Toisioilmapumppu

Posted: 27.9.2012 16:43
by Pasi Häkli
Zeerios wrote:pitäiskö ton pumpun alkaa suhista aina ky kylmiltään käynnistää? ei itellä ainakaa tunnu sitä tekevän. nyt ku alkanu viilenee ilmat nii ei joka aamu suhise niinku kesällä. ja mihin sen pitäis sitä ilmaa pumppaa? näyttää heinät vaa lentelevän etupuskurin alta ku se puhaltaa maahan. :roll:
Pitäis joo kylmiltään käynnistyä. Todennäkösesti sulla on sieltä pumpulta letku auki jos maahan puhaltelee. Ei kuuluis ulkoilmaan suhista.

Re: Toisioilmapumppu

Posted: 27.9.2012 23:16
by Zeerios
no voi perskutarallaa... pitääki tsekkailla joku päivä jos jaksais könyy alle tsekkaillee asiaa.

Re: Toisioilmapumppu

Posted: 29.9.2012 22:39
by Zeerios
noni seki korjattu. macgyver tyylillä tosin. oli se letkupoikki minkä takii pöhis pihalle. pistin pätkän puutarhaletkua minkä sai vähän veistelemällä dipattua alkuperäsen putken sisään välipalaks ja ilmastointiteippiä. ei pöhise enää.

Re: Toisioilmapumppu

Posted: 30.9.2012 7:36
by kuusiokolo
itsellänikin ongelmia pumpun kanssa ( tai koneen kierrosluvun kanssa )Tein lauantaina kokeen ja laitoin toisioilmapumpun imupuolelle kuristemuhvin reikä noin 8 mm,tuli moottorin vikavalo, vikakoodiksi tuli toisioilmamäärä liian pieni ,ajattelin näet tasapainottaa pumpun ilmamäärää suhteessa moottorin kierroslukuun, tyhjäkäynti kierrokset 640 r, pitäisi kaiketi olla anakin 750 r, olettamus ( vai paljonko pitäisi olla )

Oletin että pumpun tuottama ilmanpaine pakosarjassa kumoaa sylinteriin imupuolelta tulevan palamis-ilmamäärää (alhaiset kierrokset ) kone ikäänkuin tukehtuu palamistapahtumassa) palaminen epätäydellistä , jonka jälkeen osapalaminen tapahtuu vasta pakosarjassa, tai putken alkupäässä ( pieniä possahduksia ) joka puolestaan aiheutti pulputusta pakoputkessa, jota olen olettanut että viimeiseen pönttöön olisi kerääntynyt vettä.

Loppupäätelmä olisi jota jo aiemmin ehdotin merkkipajalla että voisiko tyhjäkäyntikierroksia nostaa sanoivat että voihan sitä yrittää, mutta voi mennä huonommaksikin ( jotain sekaisin kai ) Kierroksia siksi lisää koska muutamankerran startatessa olisi ikäänkuin possahtanut (imusarjan puolelle )kuin ennenvanhaan kaasarissa,ikäänkuin vastapaine olisi liian suuri suhteessa paljonko kaasuläppä on raollaan tai sytytys aikasella.

Asiasta kolmanteen, onko ollut muilla onkelmia moottorintyhjäkäynti kierrosten kanssa ja saako nostetua ilman (seuraamuksia )

Ne päästörajoitukset, ja maailma pelastuu, ja lompsassa käy myteri.!

Re: Toisioilmapumppu

Posted: 30.9.2012 19:19
by Zeerios
kyl itellä on kierrokset jotai 1000-1200 ku pumppu pöhisee. lopettaa nii putoo sinne n.750

Re: Toisioilmapumppu

Posted: 1.10.2012 10:05
by Dubsonic
Pois vaan tuommoiset turhakkeet. Powerbyte.fi osaa auttaa. Kuten yllä jo mainitsin niin kaverin autosta poistettiin tuo lisäilmapumppu kolarin jälkeen kun uusi olisi maksanut 400-500e.