3A Passat tuomiopäivä
Posted: 10.2.2012 16:49
Kaikki alkoi viime lauantaina, kun 96 mallinen Tdi-Passat hyytyi ihan 1 ja 2 pahaan paikkaa. Vika osoitautui räpinän perusteella olevan 109-releessä, ja kuoren irroituksen jälkeen sain puristeltua kärkiä sen verran yhteen, että sain auton ajettua hankeen. Illalla sitten 27 asteen pakkasessa lukuisien epätoivoisten pellepelotonkeksintöjen ja kipinöiden jälkeen sain viriteltyä releen 30 ja 87 nastat yhteen tunkemalla releen sisään auton lattialta löytämäni laippamutterin. Sen jälkeen auto alkoi prötäämään , joutokäynti nousi n.1200 rp/m, ja huippukierrokset ovat siellä 2300 paikkeilla.
Sain seuraavana maanantaina marmoritiskiltä uuden releen, kun kerroin mistäpäin autoa rele löytyy, ja releen varaosanumeron. Varaston hyllypaikkaa ja tuotteen hintaa mä en sille rassukalle osannut kertoa, että varmasti teetti töitä sielläkin päässä
Oireet eivät enää poistuneet, ja ainaki seuraavista kohteista vikakoodit löytyivät:
Hall-anturi
Pumpun ajoitus
Lämpötila-anturi
Ilmamäärämittari
Imuilman lämpöanturi
en muista näitä tarkemmin, mutta mieleen tulee kysymys, että sulatinko ohjainlaitteen siellä säheltäessäni?
Sain seuraavana maanantaina marmoritiskiltä uuden releen, kun kerroin mistäpäin autoa rele löytyy, ja releen varaosanumeron. Varaston hyllypaikkaa ja tuotteen hintaa mä en sille rassukalle osannut kertoa, että varmasti teetti töitä sielläkin päässä

Oireet eivät enää poistuneet, ja ainaki seuraavista kohteista vikakoodit löytyivät:
Hall-anturi
Pumpun ajoitus
Lämpötila-anturi
Ilmamäärämittari
Imuilman lämpöanturi
en muista näitä tarkemmin, mutta mieleen tulee kysymys, että sulatinko ohjainlaitteen siellä säheltäessäni?
