VW polo 1,4 fsi

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
nalle73
Posts: 37
Joined: 10.1.2011 17:15

VW polo 1,4 fsi

Post by nalle73 »

Missä voisi piillä vika kun kyseinen auto jätetty tyhjäkäynnillä pakkaseen käyntiin , niin oli moottori sammunut
ja mennyt jumiin . Jakopää kohdallaan mutta imupuolen nokka-akseli jumissa , johtuuko tämä öljyn kierrosta vai
mikä tämän on aiheuttanut??? :roll: Toinen kysymys osuuko tässä moottorissa ventiilit mäntiin ja saako tuohon pelkää nokka-akselia erikseen vai pitääkö ostaa koko välikansi missä nokat on kiinni.

Ei oma auto kyseessä ,mutta lupasin kysyä täältä neuvoa kaverille :D
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Re: VW polo 1,4 fsi

Post by Pasi Häkli »

Taitaa kuitenkin olla mpi-moottori eikä fsi? No enivei, todennäkösesti öljynkiertohäirää(kondenssivettä=jäätä öljyn seassa tms) josta johtuen nokka-akseli leikannut kiinni. Noissahan öljynpainevalo ei syty alta 2000 kierroksen(tai 2500, en muista tarkkaan), vaikka öljynpainetta ei olis yhtään. Eli aika riskialtista tommonen on jättää pakkaseen käymään joutokäynnille.
Lohdutuksena voi sanoa että ei oo ainoa tapaus.

Ja kyllä, venttiilit osuu mäntiin jos jako menee sekasin. Jos nokka on leikannut kiinni niin todennäkösesti kansi/välikansikin siinä on kärsinyt. Tossa tuskin kun on erillisiä laakeriliuskoja nokille. Luulisi pelkän nokka-akselinkin saavan erikseen uutena merkkiliikkeestä, mutta todennäkösesti maksaa samanverran kuin koko kansi purkaamolta.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
nalle73
Posts: 37
Joined: 10.1.2011 17:15

Re: VW polo 1,4 fsi

Post by nalle73 »

Kiitos tiedoista kaveri puhelimessa sanoi tuon fsi kun ei sekään muistanut mikä se oikeasti oli.
Nyt on otettu kansikin pois ja täys tuhohan sielä oli käynyt :( Kaveri etsii tilalle uutta moottoria
voi tulla halvemmaksi kuin korjata tuo entinen
Post Reply