Page 1 of 1
215/45-17 renkaat IV Golffiin?
Posted: 21.3.2005 20:48
by tommi
Olen tossa katellu vanteita ja renkaita ja tyrkyllä olis tollasella rengastuksella oleva setti. Onko toi liian matala vai vastaako esim. 195/65-15 tai 205/55-16 renkaita?
Noin äkkiseltään laskien pitäis kai olla rinnakkaiskoko, mutta onko muilla kokemuksia ko. koosta

?
Posted: 21.3.2005 21:59
by Ari-Matti Aho
Tuohan on ihan normaali profiili 17" ainakin Golfissa.
Posted: 22.3.2005 0:21
by Mika Viinikka
mulla oli IV golffissa 225 45 17 kesä kumit ja hyvin ne siellä pyöri
Posted: 22.3.2005 8:37
by tommi
Niin itseasiassa sitä tässä hainkin. Mullaki oli viime kesänä 225/45-17 ja ne kävi hyvin. Mut 215/45 on vaan matalampi.
Mä en saa itekkään selvää, et mitä tossa tarkotin, mut jos päästään hinnasta sopuun niin sit kokeillaan

.
Mitä ootte muuten mieltä Millemiglian EVO5 vanteista noin laadullisesti? Päällä Firestonen firehawkit.
Paketti kesän ajettu...
Posted: 22.3.2005 16:47
by jyrki
mul on 215/45/17 ja ihan hyvin menee. en tiiä onko ton 225 paljon eroa. pikkasen näkö eroa on eli renkaan ja lokarin väli on isompi----> voi näyttää vähän pienemmältä ku toi 225
Posted: 22.3.2005 19:09
by tommi
Jepu, kohta se nähään, et miltä näyttää ku ostin sen paketin pois kaverin nurkista pyörimästä.
Jos tuntuu, et on liian matalat renkaat nii kaupastahan saa korkeempia

Posted: 5.4.2005 22:23
by tommi
Äsken tosiaan ruuvasin setin alle ja myönnettäköön, että verrattuna talvirenkaisiin 205/55-16, korkeuseroa on noin 2-3cm. Eli noi kesänakit on matalammat kun talvi... En sit tiedä tekeekö se niin paljon eroa, ku talvikiekot on uudet ja kesäkumit on yhden kauden ajetut. Saattaa tietty olla, mut aika iso ero on ainaki tällähetkellä
Autohan tietty madaltu hiukka lisää

Posted: 6.4.2005 12:52
by Spetke
Nopeusmittari heittää jonkun verran lisää ja kilometrejäkin tulee enemmän kun oikean kokoisilla renkailla.
Posted: 6.4.2005 19:39
by tommi
Se on kumma, ku paperilla noitten pitäis olla saman kokoset, mut ei kai ne sit ole
Ajotuntumasta on kyllä sanottava, et ku on tottunu sillon vakioalustalla kiikkumaan niin nyt matalalla alustalla ja noilla renkailla ajo on aika mikroautomaista
Mut se kilometrien lisääntyminen ei kyl ole ihan sitä mitä tässä just tarttis

Posted: 6.4.2005 20:50
by jyrki
No siitä kilometri määrästä ei nyt kannata olla huolissaan! Jos vertaa 215 vaikka 225 niin 100000km ku ajat niin 1000km tuo mittari virhe lisää
tuolla on oiva laskuri
Posted: 6.4.2005 21:33
by Spetke
Eipä e kilometrit välttämätt paljoa juu lisäänny. Ajelin joku kerta mittarin mukaan tasan sataa sellaseeseen nopeuden näyttötauluun. Lukema taulussa oli 88 km/h. Eli heittoa oli reilu 10 %. Kun ajan vuodessa noin 42 tkm tulee mittariin reilu 4000km liikaa vuodessa.
Tosin tämä ero oli talvirenkailla, jotka ovat pienet. Kesärenkaat ovat oikeaa kokoa.
Posted: 6.4.2005 22:10
by tommi
No toi setti on sen verran tietä nähny et voipi olla, et vaihdan ne 215/50-17 settiin melko pian.
Ihan kohtuu näkönen paketti toi kyllä on vaikka kyllä ne renkaat hiukka matalilta näyttää...
Posted: 15.4.2005 12:28
by tommi
Nyt loppu jahkaaminen renkaiden kanssa. Alla on 225/45-17 Aurorat. Rengasmelu putosi valehtelematta puolella edellisiin kumeihin nähden (Firestone Firehawk)!
Eikä ikävää uraherkkyyttäkään esiinny läheskään yhtäpaljoa, kun edelliskesän renkailla (Pirelli P-ZERO Rosso 225/45)!!
Takkiinhan siinä rahallisesti tuli, ku piti ajaa noi edelliset loppuun, mut "...elämä on!!"

Posted: 15.4.2005 23:11
by Mika Viinikka
niin. ihmettelin kyllä, kun 225 45 17" talvi kumit ei vedelly oikeastaan yhtään, mut 215 45 17" kesä kumit vetelee niidenki edestä. ihme juttu
Posted: 16.4.2005 7:56
by tommi
Niin ja millaset erot voi olla eri merkkienkin välillä tossa uratutkamaisuudessa
Ota nyt noista selvää!!!
Posted: 16.4.2005 7:57
by tommi
Tuli muuten 100 viestiä täyteen

Posted: 30.5.2005 23:49
by Harjus
Tommi: Nyt kun olet laittanut uudet 225/45/17 kumit niin kannatta muistaa, ettei 2.0Kbar ole oikea paine tämän kokoluokan renkaisiin vaan aivan minimi on 2.5Kbar. Matalaprofiili rengas käyttäytyy juuri toisinpäin siinä mielessä, että vähillä paineilla kuluu keskeltä kun taas normaali kokoinen rengas kuluu liian kovilla paineilla keskeltä. Vaikuttaa erittäin merkittävästi myös uraherkkyyteen
nimim. käytetyt keskeltä kuluneet pirellit

Posted: 2.6.2005 10:33
by tommi
Juu olen huomannu ton.
Se on vaan ärsyttävää, ku rengasliikkeessäkin sanottiin, että noihin renkaisiin max paine on 2.4 ja että sen ylittävä kuluttaa renkaan keskeltä...
Olen kyllä vahvasti kääntyny sen puoleen, että kovemmat on paremmat. Tällähetkellä paineita 2.7 bar. Katotaan miltä näyttää kesän jälkeen

Posted: 2.6.2005 17:22
by Harjus
tommi wrote:Juu olen huomannu ton.
Se on vaan ärsyttävää, ku rengasliikkeessäkin sanottiin, että noihin renkaisiin max paine on 2.4 ja että sen ylittävä kuluttaa renkaan keskeltä...
Aika huono homma ettei ammattilaisiinkaan voi sokeasti luottaa. Tuo 2.7 on sellainen paine, että tuskin kannattaa sen alle mennä.
Oli kyllä kieltämättä metka ajella renkaan vaihdon niillä pirelleillä huoltoasemalle niin vähillä paineilla

Pistin 2.8 painetta niin jo alkoi auto menemään suoraan.
Posted: 6.6.2005 13:29
by tommi
Ajelin muutaman sata kilometriä 215/45-17 renkailla ja niihin laitoin 2.8bar. Auto kulki ku kiskoilla ja ajotuntuma oli tosi hyvä. Sit ku ajelin noilla nykysillä ja 2.4 paineilla niin tuntu, ku renkaat kaatuis alle mutkissa. Nyt 2.7 paineilla alkaa taas olemaan oikea tuntuma. Täytyy vissiin viä hiukka nostaa paineita...