Page 1 of 1
95/E10 2.0 FSI 2007
Posted: 20.2.2012 19:17
by tootsie98
Moi
Tuore Passattilainen kysyy, millä seoksella ajatte. Liikkeessä sanottiin että 95Ok mutta prosuureissa kehoitetaan käyttämään 98, mutta 95 käy tilapäisesti(teho laskeevähän), miten käytänössä?
Re: 95/E10 2.0 FSI 2007
Posted: 20.2.2012 21:16
by AjH
FSI koneisiin mun mielestä sanotaan ihan selkeesti että 98E5. Suorasuihkusta johtuvaa on toi, onko siellä jotain puristuksia sun muuta kivaa sitten samassa että vaatii oktaaneja?
En siis ite aja FSI koneisella, mutta jos olis niin käyttäsin just 98E5 bensaa enkä muuta.
Re: 95/E10 2.0 FSI 2007
Posted: 20.2.2012 22:51
by Pasi Häkli
Nuo FSI koneet on laihaseosmoottoreita, vaikuttanee oleellisesti asiaan. 98E5 bensalla ajelisin minäkin jos tollasen omistaisin.
Re: 95/E10 2.0 FSI 2007
Posted: 21.2.2012 19:56
by Juhizz
Kopioitu e10bensiini.fi sivuilta:
"E10 soveltuu kaikkiin bensiinikäyttöisiin Volkswagen-malleihin vuosimallista 1992 alkaen lukuun ottamatta ensimmäisen sukupolven FSI-moottorilla varustettuja autoja".
Re: 95/E10 2.0 FSI 2007
Posted: 21.2.2012 20:14
by tootsie98
ensimmäisen sukupolven FSI? vuosimalli ? aika ympäripyöreästi sanottu

Re: 95/E10 2.0 FSI 2007
Posted: 21.2.2012 20:25
by Kilu
tootsie98 wrote:ensimmäisen sukupolven FSI? vuosimalli ? aika ympäripyöreästi sanottu

http://fi.wikipedia.org/wiki/Volkswagen" onclick="window.open(this.href);return false;
FSI Fuel Stratified Injection eli polttoaineen kerrosyöttö tuli käyttöön yhtymän suoraruiskutteisissa bensiinimoottoreissa. Perusideana oli muodostaa puristustahdin alkuvaiheessa sylinteriin laiha bensiini-ilmaseos ja loppuvaiheessa ennen sytytystä ruiskuttaa bensiiniannos lähelle tulppaa, jotta saataisiin kyllin rikas seos polttoaineen syttymiselle. Osakuormituksella tämä säästi polttoainetta. Kiihdyttäessä seos oli aina normaali. Tekniset hankaluudet siirtymisessä laihaseokselta rikkaalle ja laihaseoksen tuottamien typpipäästöjen vaatima kallis puhdistusteknologia aiheutti sen, että
Volkswagen luopui laihaseostekniikasta uusissa FSI -moottoreissa vuoden 2005 aikana ja moottori toimi tavallisena suoraruiskutteisena bensiinimoottorina.
Re: 95/E10 2.0 FSI 2007
Posted: 21.2.2012 20:29
by tootsie98
"että Volkswagen luopui laihaseostekniikasta uusissa FSI -moottoreissa vuoden 2005 aikana ja moottori toimi tavalli suoraruiskutteisena bensiinimoottorina"
Eli maallikkona 2007 mallinen 2.0 FSI on tavallinen suoraruisku, joka syö min.95e ja e10 käy?
Re: 95/E10 2.0 FSI 2007
Posted: 21.2.2012 21:36
by Juhizz
Näinhän tuosta voisi äkkiä ajatella.
Re: 95/E10 2.0 FSI 2007
Posted: 13.3.2012 11:09
by FamilyMan
Tervehdys arvon fooruminväki. Tulipas vaihdettua VW Passat 2,0 FSI -06 viime joulun alla ja tottakai tänne piti kirjautua(toivottavasti ei aina kyselemään pelkästään tyhmiä)..
Jatkan tätä keskustelua, kun asiani liippaa läheltä.. Eli kysyn, että tankkasiko kukaan vm.2006-> 2,0 FSI mallin VAG autoon 95E5 bensiiniä silloin, kun sitä oli vielä myynnissä? Mitä tuo pienempi oktaaniluku käytännössä vaikuttaa? Kysyn tätä siksi, koska käyn Venäjällä tankilla ja siellä tuota 95E5 laatua olisi tarjolla n.25% edullisempaan hintaan kuin 98E5:ta. Asun aika kaukana rajasta ja kannattavuus tankille käyntiin vähän siin ja siin..
Tein muuten tämän saman kysymyksen Suomi24 foorumilla. Ainoa vastaus, jonka siellä sain oli että: "Vaihda Skoda Octavia, niin on varaa tankata Suomessa". Että näin..
Re: 95/E10 2.0 FSI 2007
Posted: 13.3.2012 11:37
by Juhizz
Tervetuloa.
Jonkun tiedon mukaan 95:ttä kuluisi fsi moottorissa enemmän, sekä 95 tukkii katalysaattorin ja sitä kautta tulisi myös pientä tehohäviötä.