Golf IV 1,6 BCB "Abgas werkstatt"
Posted: 7.7.2012 14:43
Noniin, eli samantien uutta kysymystä kehiin:
Muija lähti Golfilla duuniin ja valoissa pamahti näytölle "Abgas werkstatt", moottorin vikavalo alkoi vilkkua ja auto nikotteli hieman. Sammutus ja uudelleenkäynnistys ja auto kulki taas normaalisti mutta vikavalo vilkkui. Nikottelu jatkui taas valoissa ja kuulemma ilmastoinnin poiskytkeminen auttoi hieman.
"Abgas werkstatt" on palanut ennenkin ja hoitona softa päivitettiin reilu pari vuotta sitten tuoreimpaan versioon eikä tuota sen jälkeen ole ilmaantunut. Silloin kuitenkin tuo vikavalo on palanut koko ajan eikä vilkkunut kuten nyt eikä ajossa ole huomannut mitään muuta normaalista poikkeavaa. Luin, että vilkkuva valo voisi viitata katalysaattoriin. Kuitenkin jotenkin myös tuntuu, että ei välttämättä kävisi kaikilla pytyillä. Auto oli juuri viime viikolla Volkkarilla huollossa, jossa sytytystulpat vaihdettiin. Voisiko vikaa olla myös jossain puolassa ja onko mahdollista, että huollossa olisi ehkä tehty jotain väärin? Ei taida kuitenkaan toi 1,6 BCB -kone kuulua tuohon puolanvaihtokampanjaan?
Luen vikakoodit ja tarkistan jarruvalojen polttimot hetikohta, kun saan auton alleni. Pieniäkin kommentteja otan silti ilomielin vastaan samantien. Lähinnä tuo valon vilkkuminen vs aikaisempi koko ajan palaminen arveluttaa. Kannattaako autolla ajella ollenkaan vai viedä samantien pajalle?
Muija lähti Golfilla duuniin ja valoissa pamahti näytölle "Abgas werkstatt", moottorin vikavalo alkoi vilkkua ja auto nikotteli hieman. Sammutus ja uudelleenkäynnistys ja auto kulki taas normaalisti mutta vikavalo vilkkui. Nikottelu jatkui taas valoissa ja kuulemma ilmastoinnin poiskytkeminen auttoi hieman.
"Abgas werkstatt" on palanut ennenkin ja hoitona softa päivitettiin reilu pari vuotta sitten tuoreimpaan versioon eikä tuota sen jälkeen ole ilmaantunut. Silloin kuitenkin tuo vikavalo on palanut koko ajan eikä vilkkunut kuten nyt eikä ajossa ole huomannut mitään muuta normaalista poikkeavaa. Luin, että vilkkuva valo voisi viitata katalysaattoriin. Kuitenkin jotenkin myös tuntuu, että ei välttämättä kävisi kaikilla pytyillä. Auto oli juuri viime viikolla Volkkarilla huollossa, jossa sytytystulpat vaihdettiin. Voisiko vikaa olla myös jossain puolassa ja onko mahdollista, että huollossa olisi ehkä tehty jotain väärin? Ei taida kuitenkaan toi 1,6 BCB -kone kuulua tuohon puolanvaihtokampanjaan?
Luen vikakoodit ja tarkistan jarruvalojen polttimot hetikohta, kun saan auton alleni. Pieniäkin kommentteja otan silti ilomielin vastaan samantien. Lähinnä tuo valon vilkkuminen vs aikaisempi koko ajan palaminen arveluttaa. Kannattaako autolla ajella ollenkaan vai viedä samantien pajalle?