Page 1 of 1

Saivartelua

Posted: 6.8.2012 20:40
by Sipowitz
Nonniin keksin tässä ajankuluksi vähän tutkia että mikäköhän moottorityyppi mulla mahtaa omassa passatissa olla. Eli auton omassa huolto/käyttöohjekirjassa lukee kaiken näkösiä kirjainyhdistelmiä. Silmään pisti AVF esim autowiki antaa tiedon että tuolla koodilla moottori ei ole PowerDiesel (oikealle nimellä PD) malli vaikkakin takaluukussa ja moottorin muovikopassa on DI punaisella. Tehoa autossa on 96Kw Eli onko se nyt PWD vaiko eikö? Olen tässä jakopäänremonttia teettämässä ja tieten moottorin tyyppi pitäis olla tiedossa ja se että onko autossa remmillä pyörivää jakopumppua.
ps. Aikeena on vaihattaa
-Hihna
-Kiristinrullat
-Kiilahihnat
-Vesipumppu
-Hyd. vaimennin? (onko tässä mallissa edes olemassa?)

Eikö se nuilla ole jo pääpiirteittäin täydellisesti huollettu?

Re: Saivartelua

Posted: 6.8.2012 20:55
by Arto Vikiö
passati vaiko golffi ja vuosimalli?
Nelos golffissa 96kw on ASZ. 3bg passatissa 96kw kone voi olla avf tai awx.

Re: Saivartelua

Posted: 6.8.2012 21:17
by Tero Paalanen
Sipowitz wrote:Eli onko se nyt PWD vaiko eikö?
Ei ole PWD (jos siis tällä tarkoitat Powerdieseliä), koska sellaista konetta ei volkkarilla ole.
On vaan PD-koneita (kuten esim. AVF-, ASZ-, BKD-, BKC-, AJM-moottorit).
Tuo PD-lyhenne tulee sanoista Pumpe Düse.

Powerdiesel nimitys on vaa markkinamiesten keksintö.

Ps. Olipas otsikkoon sopiva vastaus :mrgreen:

Pps. Jos moottori koodi on AVF niin autossasi ei ole remmillä pyörivää jakajapumppua.

Re: Saivartelua

Posted: 6.8.2012 21:27
by enochian
Topicia lainaten:

Mitä kaikkia osia AVF-moottorin (täydelliseen) jakopään remonttiin tarvitaan ja mitä koko homma kustantaa teetettynä?

Kysyin tänään ohimennen eräästä korjaamosta jossa jouduin työasioissa käymään ja hintahaarukka oli alkaen +600e yli tonniin asti jos samalla vaihdetaan moniurahihnan kiristintä, yms.

Re: Saivartelua

Posted: 6.8.2012 22:06
by Sipowitz
Passattihan se on niinku ensimmäisessä viestissä on kerrottu. Vm 01 ja tippiaskilla. Pitänee huomena kysyä paljonko remontti teettää. Moniurahihnalla ole nyt niin hengenhätää kun sehän pyörittää laturia ja ohjaustehostinta sekä tuuletinta, eli näin maalaisjärellä ajateltuna jos siitä moniurahihnasta kuuluu naps niin ei säre moottoria, kuin esim. jos jakoremmi nasahtaa. Toki taidan vaihattaa senkin samalla, ilmastoinnin hihna teiten samaan syssyyn kun kerran alkaa huoltamaan.

Re: Saivartelua

Posted: 12.8.2012 10:37
by Riku Korpela
Joskus ollu konerikkoja, kun apulaitehihna katkennu ja päässy jakopäähän sotkemaan. En toki tiedä onko passateis ikinä näin käyny.

Re: Saivartelua

Posted: 12.8.2012 12:41
by Pasi Häkli
Riku Korpela wrote:Joskus ollu konerikkoja, kun apulaitehihna katkennu ja päässy jakopäähän sotkemaan. En toki tiedä onko passateis ikinä näin käyny.
On käynyt.

Re: Saivartelua

Posted: 12.8.2012 21:53
by AnttiR
Mulla maksoi AVF:n jakopään osat noin 300 e sisältäen: gates jakopäänhihna sarjan, hydrauli kiristimen, vesipumpun sekä kampiakselille alahammaspyörän. Moniurahihnaa, moniurahihnan kiristintä, ohjaustehostimen hihnaa en vaihtanut, koska olen ne vaihtanut vuoden sisään uusiin. Noin 300 € olisivat ottaneet korjaamolla työstä ( Joutuu kääntään keulan kokonaan edestä, kun vaihtaa alapyörän.)