Vaihteiston öljyt on vaihdettu muistaakseni 2010, ja sen jälkeen ei ole tarkistettu. Pystyykö tuon kolmoskoppasen AAM koneellisen lootan öljyjä jotenkin itse helposti edes tarkastamaan? Ja paljonko sitä siellä pitäisi olla? En ole perehtynyt juurikaan voimansiirtoon tässä autossa joten kaikki info olisi tervetullutta. Onko siellä jotain tiettyä paikkaa mistä se vuotaisi jos vuotaisi. Vetoakselin / murroksien stefat vaihdettiin samalla silloin 2010. Silloin murrokset olivat kosteat öljystä. Ajossa en ole mitään erikoisia ääniä huomannut, onko tietoa millaista ääntä se sitten olisi? Samaa kahinaa vai jotain muuta rahinaa?

Ja miten sen parhaiten saisi esiin.
Tänään vain tosiaan liikennevaloissa ollessani (radio oli jostain syystä kiinni niin oli hiljaista

) huomasin tämän oudon kahinan ja aloin sitä ihmettelemään. Loogista kyllä tosiaan olisi, että painelaakeri ääntäisi vain poljin alhaalla, mutta pikaisen googleamisen avulla jossain tarjottiin tähänkin kahinaan painelaakeria vaikka se vähän älyttömältä tuntuukin... Joka tapauksessa jossain vaiheessa varmaan kytkytin remontti on ajankohtainen kun on nuita kilometrejä jo kertynyt.
Mitäs sitten jos vika onkin vaihteiston kytkinakselin laakeroinneissa, paljonko niitten arvo mahtaa olla? Auto on muuten priima kunnossa. Koriakaan ei ole kertaakaan hitsattu, niin ei viitsisi pelkästään sen takia hävittää... Aikalailla kaikki muut kuluvat osat alkavat olla jo vaihdettu

iskareista ja takapään heloista jarruputkiin.