Passat 3B Vikavalon nollaus (AIRBAG)

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Tomek

Passat 3B Vikavalon nollaus (AIRBAG)

Post by Tomek »

Ongelma on tämän kaltainen, bagivalo palanut jo jonkin aikaa ja nyt tsekannu pelkääjän puolen johdot läpi ja puhdistanut ne +koittanut poistaa kosteutta. Seuraavaksi olisi tarkoitus vielä tsekata airbagin liittimet läpi..

Koittanut muutaman kerran nollata, ja viaksi ilmoitetaan juuri pelkääjänpuolen airbag korkea ohminen.. Valo ilmeisesti sammuu vasta uuden vikavalonollauksen jälkeen, eikä automaattisesti vian löydyttyä.

Onko kenelläkään jouduttu uusimaan koko airbagia, ilmeisesti vähän harvinaisempi juttu? (maksaa about 1000€ uutena) Onko kaikissa Passatin 3B/3bg malleissa sama tyyny, mikäli bägiä joutuu alkaa metsästämään purkuautoista.

Kaikki vinkit otetaan lämpimästi vastaan, koska kohta alkaa ideat loppumaan :? Kiitokset jo etukäteen!
VW Passat Variant 3B
Pasi Häkli

Re: Passat 3B Vikavalon nollaus (AIRBAG)

Post by Pasi Häkli »

On tosi harvinaista että joutuu bagin uusimaan, mutta ei ennenkuulumatonta. Joskus on jopa tullut vastaan että on penkin sivubagista liitin irti kokonaan. Selvisi vasta kun penkin purki kokonaan. Mut tässä ilmeisesti oli kyse kojelaudassa olevasta apparin bagista?

Vikavalo ei sieltä lähde mihinkään ennenkuin on vikamuistit nollattu, oli vika vielä päällä tai ei.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Tomek

Post by Tomek »

Voi olla, että vika on myös juuri pelkääjänpuolen penkissäkin. Tuo saattaa olla tärkeä tieto, että liitin on voinut irtoa istuimen sisältä.. Olen miettinyt koko istuimen irroittamista, mutta aluksi pitää aloittaa näistä ''helpommista'' kohteista.

Yleensä, tai näin olen kuullut, vika on johtunut hapettuneesta liittimestä (keltainen liitin) tms. jotka ovat pelkääjänpuolen lattian tasalla. Minun kohdallani liittimet olivat hyvässä kunnossa ja en nähnyt syytä viel poikkasta niitä ja liittää yhteen.
VW Passat Variant 3B
Tomek

Post by Tomek »

Ongelma poistettu, valon sai sammumaan juottamalla pelkääjänpuolen airbagin johdot yhteen (liittimien kohdalta nipsnaps)
VW Passat Variant 3B
Post Reply