Page 1 of 1

Passat 1.8t -98 moottorin tukikumien vaihto?

Posted: 11.9.2012 12:34
by NauhBehm
Morjesta!
Jos jollain olis tietämystä Passat -98 1.8t AEB koneen tukimien vaihdosta... Esim millaiset kannattaa laittaa?! Uretaani vai vakiot? Onko pahakin homma? Tarviiko jotain erikoista tietää kyseisestä operaatiosta?!?
Kiitos jo etukäteen vastauksista!! :mrgreen:

Re: Passat 1.8t -98 moottorin tukikumien vaihto?

Posted: 11.9.2012 20:56
by Monkelo
Itse pistäisin alkuperäiset, tai jätä ainakin ne motonet/biltema kumit kauppaan.
Eikös ne uretaanipuslat ole vähän kovat? Tai siis kuullut huonoa noista uretaaneista, täristää jne..

Re: Passat 1.8t -98 moottorin tukikumien vaihto?

Posted: 12.9.2012 6:58
by NauhBehm
Juu ajatuksena tosiaan oli alkuperäiset tai jotkin paremmat esim uretaanipuslat!! :mrgreen:

Re: Passat 1.8t -98 moottorin tukikumien vaihto?

Posted: 12.9.2012 8:55
by Kingis_

Re: Passat 1.8t -98 moottorin tukikumien vaihto?

Posted: 12.9.2012 9:18
by NauhBehm
Viiminen lause ei oikee kuulosta hyvälle...

Motorsport kiinnikkeet aiheuttaa huomattavaa kasvua melun, tärinän ja kovuudessa (NVH) sisällä matkustamossa.

:D

Re: Passat 1.8t -98 moottorin tukikumien vaihto?

Posted: 12.9.2012 11:59
by Kingis_
Olis niillä ainakin hyvä takuu :) Ja noita en kyllä ole itse joutunut vaihtamaan mutta kun sinne konehuoneeseen kurkkaa niin selvästihän ne kannakkeet siellä näkyy, luulisin että konetta vaan tunkkailee riittävästi ylöspäin niin vaihto onnistuu suht kivuttomasti.

Re: Passat 1.8t -98 moottorin tukikumien vaihto?

Posted: 12.9.2012 21:03
by Pasi Häkli
No ehkä jotenkuten vielä bensakoneiseen vois uretaaniset moottorin tukikumit laittaa mutta dieseliin en kyllä laittaisi missään nimessä. Ite laittaisin alkuperäiset.

Kumien vaihto tosiaan on yksinkertanen homma, tunkkailee vaan ylös että saa ne sieltä välistä pois. Moottorin etupäästä se tukikumikannake löysään/irti niin tulee pelivaraa.

Re: Passat 1.8t -98 moottorin tukikumien vaihto?

Posted: 12.9.2012 21:25
by Tero Paalanen
Pasi Häkli wrote:No ehkä jotenkuten vielä bensakoneiseen vois uretaaniset moottorin tukikumit laittaa mutta dieseliin en kyllä laittaisi missään nimessä.
No miksei dieseliin? Eihän ne kovin paljoa värinää aiheuta :mrgreen:
Tuossahan ei oo muita puslia vaihdettu uretaanisiks kuin moottorin alakannakkeen puslat 1.8T:n uretaanisiin.

No tuo on kyllä todella ääripään esimerkki. Emännän Passatissa on moottorin alakannakkeessa ratakäyttöön tarkoitettu insertti (koko puslaa ei niihin saa), eikä siitä kyllä tiedä yhtään jotta moottorinliikettä olis yritetty rajoittaa.

Re: Passat 1.8t -98 moottorin tukikumien vaihto?

Posted: 12.9.2012 21:34
by Pasi Häkli
^ Juu muistinkin tuon videon ja siksi laitoin että ei dieseliin ainakaan :lol:
Siis jos ei ole valmistautunut siihen että mökää ja värinää TULEE lisää, niin siinä tapauksessa vakiokumit.
Paljonhan se riippuu siitä, mitä sillä puslien uusinnalla nyt sitten haetaan. Terolla kun on muutenkin tuo harrastaminen hieman karannut käsistä, niin mukavuudestakin hippusen jo tingitään :mrgreen:

Re: Passat 1.8t -98 moottorin tukikumien vaihto?

Posted: 13.9.2012 9:36
by Pia
Pasi Häkli wrote: Terolla kun on muutenkin tuo harrastaminen hieman karannut käsistä, niin mukavuudestakin hippusen jo tingitään :mrgreen:
Ai hieman? Jukkaki oikein yllyttää! :lol:

Sori OT.