Page 1 of 1

Autovahausta

Posted: 17.9.2012 0:31
by KeiZZi85
Elikkä menin ja ostin mustaan passattiini Turtlen mustan värivahan puikkoineen päivineen.
Autossa on pieniä hiusnaarmuja ja jokunen hieman suurempi naarmu joita ajattelin peitellä tällä.
Nyt vasta jälkeenpäin lueskelin netin ihmeellisestä maailmasta että tuolla ei teekkään keston kannalta mitään.
Onko näin ettei tule hyvää tekemälläkään jos laittaa vaikka jotain muuta vahaa vielä värivahan päälle ja mitä suosittelisitte?
Konetta ei ole käytettävissä joten ajattelin tehdä koko operaation käsin niinkun olen aina tehnyt.
Ennen olen käyttänyt vain Turtle Wax Original mutta jätti entisiin autoihin naarmujen ja kolhujen kohtiin valkoiset rumat jäämät.

Re: Autovahausta

Posted: 17.9.2012 5:56
by JL
Vie auto vaikka mielummin myllytykseen jonnekkin. Lähtee naarmut ja saat 100x paremman näköisen auton mitä värivahalla.

Re: Autovahausta

Posted: 17.9.2012 7:22
by Pasi Häkli
Samaa mieltä kuin JL. Vähän täytyy kukkaroa raottaa, mutta varmasti lopputulos on parempi.
Mun pitäs tehdä sama temppu, kaverin isoveli osaa homman(tehnyt noita työkseen) ja lupas tehdä 150 eurolla. Yleisestä hintatasosta en tiedä mitä tommonen täysmylly+kovavahaus maksaa..?

Re: Autovahausta

Posted: 17.9.2012 8:30
by KeiZZi85
Juu itekki mieluusti ottasin suuntaa antavia hintoja Varsinais-Suomen alueelta?
Onko miten pitkä ja kallis operaatio?

Re: Autovahausta

Posted: 17.9.2012 9:12
by JL
Hinnoista paha sanoo kun en tiedä mitä firmoja sielläpäin näitä hommia tekee. Jotkut saattaa ottaa muutaman kympin extraa, esim. tummasta väristä. Ja lähtökohtakin tietysti vaikuttaa, jos oikeen haalistunut ja naarmuinen niin sekin taitaa hintaa nostaa. Ja tietysti myös aikaa kuluu enempi.
Kai nuo työkseen noita 4-5tuntiin puunailee. Toki saahan siihen sen 10-12h menemään. Ite oon 2 autoa käyttäny, mustassa meni varmaan viitisen tuntia ja tuossa valkosessa vähän vähempi.
Ei muutakun puhelin kouraan ja soittelemaan puljuja läpi. Jätä suosiolla se värivaha tallin nurkkaan.
Enkä usko että 150-200e kovin kaukana on lista hinnoista.

Re: Autovahausta

Posted: 17.9.2012 15:28
by DJDH
VAG:llä on se tunnetun kova lakkapinta, jota kaikki myllyttäjät kiittelee. Hinta on melkein suoraanverrannollinen siihen kuinka perusteellisesti työ tehdään. Jos saat suoraan puhelimessa hinnan 150-200€, niin pysy kaukana. Ne ei tee kuin ns. myyntifiksin, eli sellaisen joka lähtee hetkessä pois. Käytetään täyttäviä vahoja (fillereitä). Näitä on melkein joka kylässä mistä vaan löytyy isompi autoliike. Jos/kun haluat oikeasti hyvän lopputuloksen, niin käytä sellaisella tyypillä joka haluaa nähdä auton ensin. Hinta voi olla muuta kuin 200€, mutta hyvin tehtynä (ja hoidettuna!) jälki kestää kyllä pidempään.

Re: Autovahausta

Posted: 17.9.2012 22:51
by Asu82
Turtle Wax Black Box
Voin suositella, tuntuu hyvin pysyvänkin pinnassa..
n.30e maksaa, h*lvetin helppo molemmat tökötit levittää, ja vielä helpommin lähtevät pois tuon sprayn kanssa.. Ja toimiikin hyvin.
..Ja on riittoisaa, ja ja :)
http://www.turtlewax.fi/09/autovahat/autovahat.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Alimpana tuolla

Edit. ..Nii no ei tuo toki myllytystä korvaa, mutta vahaksi hyvä :D

Re: Autovahausta

Posted: 18.9.2012 9:24
by _osku
Keväällä kävin auton läpi Meguiarsin Ultimate Compound -hioma-aineella (voi levittää koneella tai käsin) ja lopuksi Megun Ultimate Liquid Wax. Vaha on hieman tavallista arvokkaampaa, mutta tuon jälkeen ei voi harkitakaan mitään "halppisvahoja". Samasta purkista vahaa auton monta kertaa, enkä ole ikinä törmännyt helppokäyttöisempään vahaan: Levitetään auton pintaan ja annetaan kuivua, jonka jälkeen lähtee kertapyyhkäisyllä pois! Lisäksi sitä voi käyttää auringonpaisteessakin, tosin parhaan tuloksen saa varjossa. Ja kyllä kiiltää 8)

Re: Autovahausta

Posted: 18.9.2012 19:17
by AnttiR
Kyseleppä http://www.pesukinnas.com" onclick="window.open(this.href);return false; foorumilta myllyttäjää. Siellä ne auton hinkkaukseen hurahtaneet pyörii.

Re: Autovahausta

Posted: 20.9.2012 9:30
by Leroy
Juurikin kuten yllä todettu, eli mikäli haluaa oikeasti hyvää jälkeä niin suosittelen lämpimästi kääntymään jonkun detailing -orientoituneen himoharrastajan puoleen, mikäli ei myllytyksen saloihin halua itse perehtyä. Kokemuksesta voin sanoa, että tuollaisen mustan harjapestyn vaggilaisen pinnan saaminen priimaksi vaatii jo melkeinpä kolmivaiheisen (3-step) myllytyksen, jos varmasti hologrammittoman lopputuleman haluaa. Puhutaan (kun pesut, pien- ja raudanpoistot ja kaikki valmistelevat toimepiteet otetaan mukaan) helposti yli 20h savotasta.

Nämä fiksausfirmat lupaa usein homman johonkin 4-5h, kun ovat "satoja autoja tehneitä ammattilaisia". :roll: Käytännössä homma niillä menee (ainakin valtaosalla)niin, että karvalaikalla ja jollain karkealla tahnalla otetaan naarmua pois mitä saadaan eikä edes yritetä viimeistellä. Hologrammia jää. Sitten vedetään joku filleripitoinen moska pintaan, ja asiakas on tyytyväinen sen kolmen-neljän pesun ajan ja sitten kevätauringossa miettii taas, että pitää auto käyttää uudestaan, kun taas naarmua pukannut... :roll: Näin se menee, ei tässä maassa löydy kuin pakettiautollinen porukkaa, joka olisi valmis maksamaan tuollaisesta 20h myllytyksestä markkinahinnan... :shocked

Suositttelen kaikkia kuitenkin itse perehtymään autonhoitoon syvemmin. Vie mukanaan. Itsekin tällä hetkellä enemmän kiinnostunut autonhoidosta, kuin autoista itsessään. :lol:

Pesukinnas.comia kannattaa lukea!

-Leroy a.ka "Rauhallinen Erkki" @ Pesukinnas

Re: Autovahausta

Posted: 20.9.2012 11:31
by Juhizz
Kaskas.. Kipe:n Boran kiillottaja löytyy tältäkin forumilta. Hieno jälkeä sen kanssa.

3M:n kolmen vaiheen menetelmää ajattelin itse kokeilla kunhan vaan saan aikaa järjestettyä ennen pakkaskelejä.

Keväällä kävin auton Fareclan tahnoilla läpi ja ne tuntuivat olevan aloittelijallekin yllättävän työläitä.

Re: Autovahausta

Posted: 20.9.2012 11:50
by Leroy
Juhizz, 3M:n tahnat on ihan toimivia. Haittapuolella ehken kuitenkin se sotkeminen eli pölyttää aika rankasti. Ei omakohtaista kokemusta kuin siitä Ultrafinasta, mutta yleinen tieto on tämä. Kaikki korin rakoset ja saumat on täynnä sitä työstöjätettä ja niitä saa sitten jollain liukkarilla nuohota aika lailla. Noi 3M:n myllytysaineet perustuu toimintaperiaatteeltaan "wanhan koulukunnan" aineisiin eli ne hiontapartikkelit pienenee siinä työstön aikana ja työstö tapahtuu ns. zenith -menetelmällä.

Suosittelisin, jos ei ole hirveästi myllytyskokemusta, niin ennakkoluulottomasti kokeilemaan näitä "uuden sukupolven" nopeasti toimivia aineita, esim. Scholl Concepts, tai Meguiar´s #101 ja #205. Nuo em. eroaa työstöltään noihin perinteisiin verrattuna käytännössä siten, että työstö aloitetaan välittömästi ja siitä sitten aletaan pudottamaan kierroksia ja keventämään painetta. Noin lyhyesti ilmaistuna. Mikäli kokemusta on noiden zenith -aineiden käytyöstä, niin nuo saattavat alkuun hieman opetteluttaa, mutta mikäli ei ole aiempaa työstötapaa "poisopittavana" nuo ovat harkinnan arvoisia.

Re: Autovahausta

Posted: 20.9.2012 12:48
by Juhizz
Ahaa.. Hyvä tietää.

Juu nuo Fareclat myöskin sotkivat ainakin minun käytöllä erittäin paljon ja sitä vettä kun sai suihkia "väliin" lähes kokoajan.

Mitään tekniikkaa en ole kerennyt opettelemaan, eli ihan mutulla meni. Muuten ok lopputulos, mutta holoja jäi rankasti. Eli ei hyvä.

Täytyneepä tsekkailla noita Scholleja ja Meguja tarkemmin.

Re: Autovahausta

Posted: 20.9.2012 13:25
by Leroy
Jep, tyypillisin syy, miksi niitä holoja jää, on se, ettei ainett ole työstetty "loppuun". Tämä nimenomaan noiden zenith -aineiden kanssa. Eli ne hiontapartikkelit eivät ole hajonneet ja työstyneet loppuun saakka. Sitten karkeammat tahnat, mitä siinä haalarivaiheen naarmunpoistossa on käytetty, tulee aina viimeistellä jollain hienommalla tahnalla ja viimeistelylaikalla.

Joo nuo Fareclat, Prestat ja Auto Glymit on kyllä myllyaineissa jääneet auttamattomasti jonnekin kultaiselle 90-luvulle...Tokihan noillakin kait tulosta saa, mutta helpommalla, nopeammin ja siistimminkin pääsee erinomaisiin tuloksiin.

Scholleista tunnetusti jäätävän kovalakkaisen volkkarin myllyttäjälle suosittelen S3 Gold, S17+ ja S30 tahnoja. Laikoiksi vaikkapa Flexipadsin 150mm karva, Chemical Guysin Hex-logic oranssi, vihreä ja musta. Ja sitten rotaryyn joku hyvä talla. Koneen (rotary) olisi hyvä olla sellainen, missä minimikierrokset on korkeintaan 600rpm ja koneessa olisi hyvä olla "vakionopeudensäädin (eli pitää kiekat paineen alla) eli ne kaikista halvimmat Motonetin räpsyt kannattaa jättää hyllyyn.

Scholleja saapi vaikkapa http://www.cleanyourcar.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false; ja em. laikkoja "Laitilan paronilta" http://www.projectech.fi" onclick="window.open(this.href);return false;.

En siis ole minkään firman kätyri. :)

Re: Autovahausta

Posted: 20.9.2012 22:17
by AnttiR
Sieltähän tuli tutulta mieheltä reippaanlaisesti ohjeita. Olet vissiin taas tulossa Lähiaikoina Holstimäelle vahailu hommiin. :)

Re: Autovahausta

Posted: 20.9.2012 22:31
by Leroy
:D Jep, oikeastaan tärkeinpänä listalla ois syyshuollon tekeminen Passattiin. Josko tämä meidän yhteinen ystävämme vähän jelppisi siinä. Mä kun olen niin säälittävän pehmeäkätinen noissa huoltohommissa.. :lol:

Re: Autovahausta

Posted: 21.9.2012 9:36
by kendall
Noi oulun pojan aineet(laitila) vaan tuuppaa valumaan viemäriin muutaman pesun jälkeen,kannattaa muistaa että halpaa ja hyvää ei ole,eikä helppoa ja nopeeta saa kestämään :wink: valitan mutta tosiasiat vaan tosiasioita.Siksi teen vanhan"liiton"glymeillä pikkusen enenpi duunia ja autoni kiiltää pesusta toiseen :wink: mutta jokainen käyttää mitä käyttää,mun mielipide oli tämä...ja varsinkin jos kestävää haluaa :buttrock

Re: Autovahausta

Posted: 21.9.2012 10:40
by Leroy
Siis joo, puhe oli hioma-aineista, ei vahoista. Sinne viemäriin niiden kuuluukin valua. Ei siis nyt puhuttu peittämisestä vaan pysyvästä poistamisesta.

Ja ihan oikeesti, kyllä niiden glymin punakultaisten kestoon (ja heittämällä ylikin) yltää vaha jos toinenkin. Eihän ne glymit mitään huonoja ole, mutta parempia ja halvempiakin on. Mutta muistetaan nyt kuitenkin se perussääntö, ettei se vaha itsessään sitä kiiltoa kovin pitkäksi aikaa tuo, jos pohjat on huonossa kunnossa. Eli naarmuista pintaa ei sillä vahalla pelasteta. Vaatii kyllä ihan myllytyksen.

Re: Autovahausta

Posted: 21.9.2012 17:13
by kendall
Sitä tarkoitinkin (ei kait autoa saa kiiltäväksi ilman puleerausta kun maalammalla uudestaa), mutta glymillä kaikki sekä lumputus (puleeraus) että vahaus niin toimii, ja kestää... noissa muissa ei ole kuin "liitua" seassa (antaa hyvän kiillon hetkeksi) jota näkee kun viemäriin menee vana valkoista vahaa :wink: mutta kukin tyylillään... kuka tunkee mitäkin makuasia, näistä saa ikuisen väännön jos haluaa, itseni elättäny tuolla fiksaamisella yli 10v ja aineet nähty ja kokeiltu. Glymissä pysyn niin kauvan kun kone pysyy kädessä. Nytkin alla oleva Basuuna on maalamossa (takaluukku oli tehty niin päin persusta kun olla voi...) kun tulee sieltä niin ensin tehdää (koska vw:ssä) kova pinta niin vesihionta 2-4000 paperilla ja sitten kiillotetaan uudestaan, se on kuin uusi sen jälkeen ja saa samalla kiveniskut pois (meikattua eli naarmu tai iskeämä täytetään korin värillä ja hiotaan alas tossa samassa kun koko auto hiotaan ennen puleeraista)
Koitan saada tänne eri työvaiheen kuvia niin näkee hyvin sen eron. En vaan tiedä saanko kuvia tänne liitettyä (siis osaanko) mutta huhuilen kun valmis jos ei osu kuva ruutuun :shocked kiiltävää syksyä. :wink:

Re: Autovahausta

Posted: 21.9.2012 23:30
by Leroy
Jepjep. Tässä mun täysin subjektiivinen näkemys viime keväältä erittäin naarmuisen Italian tuonti Passatin myllytykseen. Ei tarttenu vielä ihan vesihiontaan mennä, mutta eipä toisaalta olisi tullut mieleenkään alkaa pöllyyttämään millään glymin tahnoilla... :o Ei toki täydellistä tullut RDS:siä ja jonkun verran naarmua jäi, mutta hätäiseksi 2-step jutuksi ihan ok...

http://pesukinnas.com/viewtopic.php?f=17&t=1723" onclick="window.open(this.href);return false;

Vielä sen verran, että Kendall voin noiden sun parin viestin pohjalta jo todeta, ettet todellakaan ole kokeillut kovin laajaa kirjoa aineita. Kannattaisi nyt hieman laajentaa perspektiiviä eikä uskoa sokeasti sen teidän duunissa pyörivän Glymin tai Prestan edustajan höpinöitä. Esim. 6-10kk Suomen olosuhteita kestävän polymeerisealantin käyttöön ei levittämisine ja poispyyhkimisineen tarvitse käyttää aikaa 30min enempää. Ja se on fakta. Mitä nämä liituvanahöpinät nyt onkaan, mitään liitua nyt missään...voi tsiisus :lol: Ja edelleenkin totean, että sen vahan tehtävänä ei ole tuoda mitään kiiltoa. jos näin on niin se on jotain vastenmielistä silikonimälliä, joka ei tuo kuin hetken hurman. Vaha/sealant vain suojaa sen pinnan. Se on sen tehtävä.

Myllytykseen (tai puleeraukseen, kuten Kendall asian ammattilaisena muotoili) sen sijaan saa ja pitääkin käyttää aikaa enemmän kuin sen 4-5 tuntia, mitä monet (huom.ei kaikki) kymmenien vuosien kokemuksella ammatikseen hommaa tehneet antavat "koneellisen kiillotuksen" operointiajaksi. Tai kyllä se 4-5h riittää, jos asiakkaalle kelpaa sen mukainen viimeistelyjälki...

http://archive.meguiarsonline.com/galle ... xus001.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

:shocked

Re: Autovahausta

Posted: 22.9.2012 9:04
by kendall
Ei taida mies ymmärtää mitä tämä mies tarkoittaa, no eny way jokainen tekee minkä haluaa ja millä haluaa :buttrock mutta tällä hetkellä toi viimeinen kuva kertoo minkänäiköinen on "kerholaisen vahaama basuuna" tossa pihalla. Glymin aineilla meinasin sen korjata, niin kuin olen tehnyt viimeiset 10v... ja en ole kenenkään renki vaan ihan oma yritys :rasp mutta se siitä. En lähde sun kanssa kinaamaan,valitettavasti olen Glymin miehiä ja piste. :wink:

Re: Autovahausta

Posted: 22.9.2012 10:45
by Leroy
Joo mulla on todella vaikeaa seurata tätä keskustelua, vaikka kyllä alan termistöä ja työskentelytapoja koen jonkin verran tuntevani.

Jos siinä Passatissa on nimenomaan huonosti pyyhityn VAHAN (huomaa puhun nyt vahasta en myllytysaineista) jättämiä rasvaisia hologrammin näköisiä jälkiä, niin nehän lähtee mikrokuituliinalla pyyhkimällä... :rasp


Ihan vaan, että tämän foorumin käyttäjille jäisi todenmukainen kuva siksi kirjoitan seuraavaa...(vaikkakin trollitutka huutaa punaisella)

Volkkareita tai mitään muutakaan vaggineita ei sen kovan lakkapinnan vuoksi tarvitse lähteä vesissä hiomaan, että siitä hyvän saa. Siis nimenomaan naarmunpoistosta kun puhutaan. Kiveniskemiä jos on paikatttu paikallisesti, niin niiden hionnan muun pinnan tasolle ymmärrän, mutta...Se myllytys ei nyt kuitenkaan mitään rakettitiedettä ole.

Jos ja kun käytätte niiden fiksausfirmojen myllytyspalveluita, perehtykää kysyen ja kyseenalaistaen, mitä tehdään miten tehdään ja millä aikataululla. Jos teille luvataan maalipinnan koneellinen kiillotus ja joku kovavahaus 5-6h, jälki ei tule olemaan mairittelevaa, etenkin jos kyseessä tumma VAG -konsernin tuote. Sitten jokaisessa fiksausfirmassa on yleensä se "myllysankari" joka sillä 10v. myllytyskokemuksella yrittää jyrätä teidän mielipiteenne. Pysykää lujina, juuri näiden henkselinpaukuttelijoiden jälkiä on lajia rakastavat alan harrastajat joutuneet paikkomaan. Itsekin näitä tapauksia nähneenä ja konkreettisesti korjaaviin toimenpiteisiin osallistuneena. Sehän ei ole välttämättä sen tekijän huonoutta, vaan kustannustehokkuutta. Sellainen sinnepäin -jälki kun kelpaa 80% autoilijoita, eikä kukaan edes tiedä mikä on hologrammi tai mikronaarmu, niin miksi sitä kippoa leipoa montaa päivää? Jos teillä siis on jo sellainen fiksari, jonka tiedätte tekevän hyvää jälkeä, pysykää siinä. Muuten tukisin suomalaista yrittäjyyttä jotenkin muuten kuin oman auton kustannuksella. Tämän homman opettelu ei myöskään mahdottomia vaadi.

Mutta siitä, että joku tyyppi levittää Autoglymin punasen koneella ja kultaisen päälle ja sanoo, että nyt se on "pinnoitettu" tai "kovavahattu" en maksaisi pennin jeniä. Halvin epäkeskokone, jolla voi tuota punaistakin työstää, läjä mikrokuituliinoja ja vahat maksaa 1/3 siitä mitä siellä pyydetään.

Tässä muuten ihan mielenkiintoinen topiikki, minkä toivoisin, että asiasta kiinnostuneet lukevat...Kysessä siis Audi, joka on ollut fiksausfirmassa yhteensä 6 päivää. 3+3pvää. No, lukekaa itse...

http://pesukinnas.com/viewtopic.php?f=17&t=2054" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja edelleenkin. En itse tarjoa mitään maksullisia autonhoitopalveluja. Omat myllytykset on tullut tehtyä silkasta rakkaudesta lajiin, enkä ole niiden kustannuksissa omilleni päässyt.Kiitos. :rasp

Re: Autovahausta

Posted: 22.9.2012 11:51
by Tero Paalanen
^Just kerkesin lukasemaan ton topicin, ennen kuin linkkkasit sen tänne.
Jostain syystä itketti ja nauratti samaan aikaan.

Mullakin on muutamia kavereita, jotka pitävät erästä autoliikkeen fiksaria maailman parhaana myllyttäjänä. Tekee niin hyvää jälkeä...
No ittellä pisti ko. herran työtavoista pari asiaa "hieman" silmään.
-Pesu tehtiin ihan normi autoshampoolla
-Ei käytetty claybaria
-Ei suojattu listoja
-Maalipintaan ilmestyi (ainakin mun) silmään pistäviä pyörrejälkiä/naarmuja erityisesti helmoihin (olisko sittenki kannattanu käyttää ensin claybaria)

Itse olen sitä mieltä jotta näistä tavan puleeraus firmoista ei autoaan saa pihalle yhtä hyvin käsiteltynä, kuin jonkun himohinkkaajan tallista.
Syykin lienee selvä. Raha se on joka määrää. Harvassa on ne ihmiset jotka ovat valmiita maksaamaan esim. 400-500€ "pelkästä" vahauksesta. Sitten kun joku lupaa tehdä "saman" työn 150€:lla niin sinne se auto jo saatetaan viedäkkin.
Eipä sillä 150€:lla voi oikeen kauaa yhden auton kanssa töitä tehdä, jos meinaa sillä työllä itsensä elättää.

Ja mitä tulee tuohon AG:n kestoon...
Itse olen tiennyt jo kauan aikaa jotta AG:n punakulta yhdistelmä ei kauaa kestä.
On olemassa paljon parempiakin aineita maalipinnan suojaamiseen.

Ps.
Itse vahaan AG:n punakulta yhdistelmällä :mrgreen: vaikka tiedän jotta parempiakin tuotteita olis saatavilla.
Tosin niitä ei saa tuosta lähi huoltsikalta. Monesti on pitänyt tilata mutta aina se tilaaminen on jääny toiseen kertaan.

Re: Autovahausta

Posted: 22.9.2012 16:21
by kendall
Leroy ja hänen tekeleet hakkaa kyllä monen ammattilaisen,olen huono kirjoittaja ja voi olla että tuli sulle paska maku siitä nöyrin anteeksi pyyntö :D mutta niin kuin sanoin itse olen noihin glymin tuotteisiin niin kangistunut että ei osaa eikä halua opetella miljoonaa litkua käsittelemään,omat niksinsä kaikissa eikö.Mutta anteeksi vielä kerran jos kirjoitteluni aiheutti mielipahaa... :roll: :D ps.glymillä on "ammatilaiskäytössä"semmoisia tuotteita mitä ei saa mistää marketista eikä varaosaliikkeestä,pahus kun Leroy asuu niin kaukana olis ollu mukava antaa kokeiluun muuta uutuus tuote... :mrgreen: ja kuulla osaavan kaveri kommentia :idea:

Re: Autovahausta

Posted: 22.9.2012 16:40
by Leroy
Joo, siis ei mitään, lepo vaan. :) Eihän tämä puunaus mikään hiihtokilpailu ole. Oma pointti oli se, että kyllä tekokkaita ja hyviä hioma-aineita löytyy usealta valmistajalta (esim. Wolf´s Chemicals, Menzerna, Scholl concepts ym.), samoin kuin kestäviä suojatuotteitakin. Jokaiselle löytyy omansa. Voin heittää kendall myös vastapallon, eli mikäli Oulussa päin käyntiä, niin testirundit voin tarjota Schollin ja Megun tahnoilla ja keitellä vielä palautekeskustelu -kahvit päälle. :wink:

Re: Autovahausta

Posted: 23.9.2012 8:56
by Pasi Häkli
Luin tuon pesukintaan audi a4 -topicin läpi missä runttaava hinkkari oli "vähän" huono ammatissaan.
Huhhuh, 900€ ja jälki aivan perseestä. Ei voi ymmärtää. Toivottavasti yrittäjä saa ansaitsemansa lopulta.

Voi kun löytäiskin jonkun himoharrastajan hinkkaamaan tota omaa mustaa kippoa. Siinä olis työtä kerrakseen, himmeetä ja naarmusta pintaa. Jos satakunnan alueelta joku olisi innokas kokeilemaan niin ilmottautukaa :) Tietysti olisin apuna ja oppimassa jne. Eikä sitä ilmaiseksi tarvi tehdä.

Re: Autovahausta

Posted: 23.9.2012 9:59
by Leroy
Ite mietin, että voi kun löytyiskin joku vaihtamaan alustan tuohon mun Passattiin...*Huoh*, mutta tiemme eivät varmaankaan kohtaa. :lol:

Re: Autovahausta

Posted: 23.9.2012 13:23
by Arto Vikiö
Leroy wrote:Ite mietin, että voi kun löytyiskin joku vaihtamaan alustan tuohon mun Passattiin...*Huoh*, mutta tiemme eivät varmaankaan kohtaa. :lol:
Jos sulla on alustasarja valmiina odottamassa, nii ota yhteyttä.
Mulla on talli ja muut vermeet olemassa..

Re: Autovahausta

Posted: 29.9.2012 15:29
by KeiZZi85
Ei kellään ois tietoo Salon alueelta tai lähistöltä edulliseen myllytykseen?
Tai mitä hintaluokkaa täälläpäin yleensäkkin on?
Ikävästi on naarmuja päässy tulemaan mustaan pintaan.
Näyttelykuntosta en ole hakemassakaan mut enimmät täytyis saada pois silmistä ku nii rumasti näkyvät.
Takaluukussa varsinkin.

Re: Autovahausta

Posted: 29.9.2012 16:22
by Juhizz
Edullisella "myllytyksellä" ne saa tosiaan vain piiloon. Ja hetkeksi.. Panosta vähän enemmän niin lopputuloskin miellyttää enemmän ja pidempään.

(En vastannut kysymykseen. Pahoittelut)

Re: Autovahausta

Posted: 10.10.2012 10:31
by kendall
KeiZZi85 wrote:Ei kellään ois tietoo Salon alueelta tai lähistöltä edulliseen myllytykseen?
Tai mitä hintaluokkaa täälläpäin yleensäkkin on?
Ikävästi on naarmuja päässy tulemaan mustaan pintaan.
Näyttelykuntosta en ole hakemassakaan mut enimmät täytyis saada pois silmistä ku nii rumasti näkyvät.
Takaluukussa varsinkin.
Älä ainakaan sinne vie missä sun vanha oli ollu,kamalaa jälkeä.....viikon sai tehdä töitä että sai kaiken holon pois auton kyljestä :twisted: en tiedä mitä oli autolle tehty mutta huh,ja vieläkään ei hyvä mun silmään :mrgreen: taidan varata oulun matkan että saa basuunan kiiltäväksi..... :buttrock :buttrock

Re: Autovahausta

Posted: 17.10.2012 0:47
by KeiZZi85
Jep, en käyttäny exää missää et varmaan harjapesun jälkiä.
Eikö ollukkaa mieluinen auto ku heti laitoit uudestaan myyntiin?

Re: Autovahausta

Posted: 17.10.2012 18:12
by kendall
KeiZZi85 wrote:Jep, en käyttäny exää missää et varmaan harjapesun jälkiä.
Eikö ollukkaa mieluinen auto ku heti laitoit uudestaan myyntiin?
No kohtahan toi on uudestaan rakennettu,eilen viimeksi venttiilikopantiiviste uusix(sitten nivelet+jarrut+huohotin+sähköt valoihin+takaluukunmaalaus+maalipinnan käsittely+säätöä ja vääntöä mutta minkä sille voi eihän se uusi ollut)....on menny toiminta tonni kevyesti että saa mieluisen,oli pikkasen hätänen ostos mutta minkäs teet nyt rupee pelittään :mrgreen: ei siitä enään omiaan pois saa mutta koskas sitä olis.....ja syy miksi myyn on mullakin dieselin tarve :wink: