Page 1 of 1

Golf Variant 1.8 -96 tyhjäkäynti humpaa....

Posted: 9.5.2005 13:45
by Tapani67
Antakaas vinkkejä tyhjäkäynnin säätämisestä/korjauksesta/y.m.
Minulla oli kolmiovinen Golf 1.8i -92 aikaisemmin, siinä esiintyi myös tätä vikaa.
Onko yleistä ja silleen..

nimim. "Saa kohta humpaaminen loppua tai...."

Re: Golf Variant 1.8 -96 tyhjäkäynti humpaa....

Posted: 9.5.2005 15:55
by J.N
Tapani67 wrote:Onko yleistä ja silleen..
Todellakin. Katsoppas FFp:ltä searchilla. Hakusanoiksi vaikka "tyhjäkäynti" ja rajaa haku -tekniika osioon, niin löytyy selailtavaa. Ja mikäli ei tuota tulosta, niin sitten valinnaisilla hakusanoilla. Aihe on kuitenkin yleinen ja siitä löytyy kyllä juttua.

Yleisimpiä vian aiheuttajia taitaa olla ruiskun jalan ja imusarjan välisen kumilaipan hapertuminen, murtuneet alipaineletkut, jne.

Posted: 15.5.2005 19:05
by MarkusK
Tapani67 wrote:Joo, vika oli kuin olikin ruiskun ja imusarjan välissä, mutta oli yksi alipaine letkukin sökö. Jos ei tällä korjaannu niin vika on sitten syttö- puolella. Tuleva sunnuntai sen näyttää kun pääsen korjaamaan sitä, panen tänne kyllä kertomusta, mikä oli lopullinen syy...
Tapani67 wrote:Vaihdettiin ruiskun ja imusarjan välinen kumilätty ja tsekattiin alipaine letkut, mutta ei, kone käy kuin yksi pytyistä olisi pimeänä aika ajoin.
Tasaisella kaasulla nykii maantiellä, olisiko nyt sytytys puolen vikoja...?
Ajattelin vaihtaa pyörijän, virranjakankannen ja tulpan johdot jos se auttaisi....
Siirsin nämä vastaukset tänne alkuperäiseen keskusteluun, niin pysyy aihe paremmin luettavissa.

Posted: 15.5.2005 20:39
by Tero Paalanen
Koitappa kuinka paljon virranjakajan akselissa on pysty- ja sivuttaisvälystä. Ittellä kakkos golffi teki samaa ja syyllinen oli juuri tuo virranjakajan akselin pystyväleys.

VIKA LÖYTYI.....!?!

Posted: 16.5.2005 1:30
by Tapani67
Voi Äiti, että voi joskus asiat olla pienestä kiinni, tosiaan vaihdettiin se kumiläpyskä ja tsekattiin virranjakaja; ei ole välyksiä, sytytys kohdallaan,
tulpat vaihdettu, töpseleiden kontaktipinnat puhdistettu, kaverina vielä merkkikorjaamon asentaja( kylläkin Citroen, mut ku on lankomies...) ja pähkäilty yhdessä ja erikseen missä se vika olisi, niin ei vain löydy...
Jäi sitten vaivaamaan ja ilta hämärissä tein "patentit" ja aukaisin Golfin konepeiton uudelleen ja mietin... käy kuin ei olisi kaikki pytyt mukana...
1 pyttyyn paikallistin vian ja hain pihalla seisovasta vanhasta Taunuksesta
yhden tulpanjohdon ja testasin... SEHÄN KÄY....!! Saakuti, vain yksi tulpanjohto sökönä ja auto käy kuin traktori, muttä nyt toimii. Pitää vain saada hommattua yksi alkuperäis mallia oleva osa, on vähän kalliita nuo johtosarjat ostaa yhden takia...
joten mitä opimme?: Tarkkailkaa johtojanne...!!