Page 1 of 1

2.5 TDI V6 kytkin

Posted: 23.11.2012 15:13
by Jonnee^
Terve,

Vuosimallia -03 olevaan passat 3BG:hen pitäis vaihtaa kytkimen painelaakeri, koska se ulisee kovemmissa nopeuksissa moottorijarruttaessa. Uskaltaakohan tuolla ajaa, ettei se painelaakeri mene lopullisesti rikki, tuleeko siitä pahaa vahinkoa?

Tuon kytkintä on pehmennetty jonkunlaisella massalevyllä, se on kuullemma melko kallis osa, noin 700-800e?
Olen kuullut semmoisesta vaihtoehdosta, että kytkimestä tekisi kovemman, jollakin reilusti halvemmalla ratkaisulla? Onko siinä mitään järkeä? Minun ei ole tarkoitus ajaa tuolla kauan, se on nyttenkin myynnissä.

t. JK

Re: 2.5 TDI V6 kytkin

Posted: 23.11.2012 15:39
by Kilu
Ainakin bensassa tuo vauhtiksen vaihtaminen kaksoismassasta kiinteään on kalliimpi vaihtoehto, kuin uudet osat.
Tässä vähän esim. hintoja: Kytkin ja vauhtis. Sachsin vauhtiksia saa halvemmalla toisaalta.

Re: 2.5 TDI V6 kytkin

Posted: 23.11.2012 17:15
by diffas
Korviini ei ole kantautunut yhtään tarinaa hajonneesta kaksoismassasta näistä 2.5tdi:sta. Tos vissiin pitäs lukea, et kun asentaa tuon Lukin kiinteän limppu-setin, niin sen jälkeen ei sachsin levyt käy paikalleen. Toimiiha se vakioautossa tuo kovakin setti. :)

Mekonomenissa on jotain 420e tuo sachsin kytkin paketti.

Re: 2.5 TDI V6 kytkin

Posted: 23.11.2012 17:34
by Kilu
diffas wrote:Tos vissiin pitäs lukea, et kun asentaa tuon Lukin kiinteän limppu-setin, niin sen jälkeen ei sachsin levyt käy paikalleen.
Se lukee siellä rivien välissä :)

Re: 2.5 TDI V6 kytkin

Posted: 23.11.2012 18:09
by diffas
Kilu wrote:
diffas wrote:Tos vissiin pitäs lukea, et kun asentaa tuon Lukin kiinteän limppu-setin, niin sen jälkeen ei sachsin levyt käy paikalleen.
Se lukee siellä rivien välissä :)
Niinhä muuten luki, niin pienellä ettei heti huomannut :D

Re: 2.5 TDI V6 kytkin

Posted: 23.11.2012 22:07
by AjH
Miksi painelaakeri ulisee vaan kovemmissa nopeuksissa moottorijarrulla? Miksei muuten ulisisi? Tai joo, ulisee varmaan jos vaan puoliksi päästää kytkimen kiinni jolloin se laakeri koko ajan on siellä työssä, mutta en itse ainakaan noin jarruttelisi yhtään enempää kuin kiihdytyksiäkään luistattamalla tekisin.

Re: 2.5 TDI V6 kytkin

Posted: 26.11.2012 22:00
by Jonnee^
diffas wrote:Korviini ei ole kantautunut yhtään tarinaa hajonneesta kaksoismassasta näistä 2.5tdi:sta. Tos vissiin pitäs lukea, et kun asentaa tuon Lukin kiinteän limppu-setin, niin sen jälkeen ei sachsin levyt käy paikalleen. Toimiiha se vakioautossa tuo kovakin setti. :)

Mekonomenissa on jotain 420e tuo sachsin kytkin paketti.
Joku puoliksi tuttu VAG autoihin erikoistunut asentaja selitti, että pari viikkoa kytkinrempan jälkeen käy todella todennäköisesti niin että se massalevy alkaa oireilemaan, jotain outoja ääniä jne. En tosin tiedä tarkemmin että millä tavalla. Hän kuitenkin suositteli senkin vaihtamista.
AjH wrote:Miksi painelaakeri ulisee vaan kovemmissa nopeuksissa moottorijarrulla? Miksei muuten ulisisi? Tai joo, ulisee varmaan jos vaan puoliksi päästää kytkimen kiinni jolloin se laakeri koko ajan on siellä työssä, mutta en itse ainakaan noin jarruttelisi yhtään enempää kuin kiihdytyksiäkään luistattamalla tekisin.
Se on vähän muuttunut, aikasemmin ei ulissut kuuluvasti pienissä nopeuksissa. Yhdessä vaiheessa alkoi kuulua semmoista väpättävää ääntä matalissa nopeuksissa, esim 40km/h. Tällä hetkellä se ulisee myöski matalissa nopeuksissa, mutta ääni on tottakai hiljaisempaa ja taajuudeltaan matalempaa.

Re: 2.5 TDI V6 kytkin

Posted: 27.11.2012 17:06
by diffas
Jonnee^ wrote:... että pari viikkoa kytkinrempan jälkeen käy todella todennäköisesti niin että se massalevy alkaa oireilemaan, jotain outoja ääniä jne...
:wow :tear

Re: 2.5 TDI V6 kytkin

Posted: 27.11.2012 18:09
by JukkaA
Nyt on tainnut mennä jollain Massalevy (kytkinlevy) ja Kaksoimassa vauhtipyörä aikalailla pahasti sekaisin!

Kaksoismassa vauhtipyörä suositellaan vaihdettavan kytkinremontin yhteydessä (ei välttämätön 2.5TDI tapauksessa). Kytkinlevy (massalevy) vaihdetaan AINA kytkinremontin yhteydessä.

Re: 2.5 TDI V6 kytkin

Posted: 28.11.2012 0:32
by Jonnee^
JukkaA wrote:Nyt on tainnut mennä jollain Massalevy (kytkinlevy) ja Kaksoimassa vauhtipyörä aikalailla pahasti sekaisin!

Kaksoismassa vauhtipyörä suositellaan vaihdettavan kytkinremontin yhteydessä (ei välttämätön 2.5TDI tapauksessa). Kytkinlevy (massalevy) vaihdetaan AINA kytkinremontin yhteydessä.
Hahaa :D kyllähän se kytkinlevy kannattaa kytkinremontissa vaihtaa :lol: termit sekasin :D