VW Passat 3BG, Ei käynnisty/Vikakoodit
Posted: 4.2.2013 19:26
Autona toimii vuoden 2002, Volkswagen Passat 3BG Tiptronic-Aut.
Pellin alla kehrää tai siis kehräsi 1,9TDI PD AVF. Kilometrejä autolle on kertynyt jo 500475km.
Ja jostain kumman syystä auto ei enää lähde käyntiin... Autossa oli pitempään ollut vähän tai riippuen toki mikä on vähän savutusta sekä tehojen karkailua. Tämä tehojen karkailu tapahtui heti kun vauhtia kertyi 100km/h. Ja kun sammutit ja käynnistit uudelleen auton niin pelasi moitteettomasti. Jossain kohtaa oli hieman ongelmaa kylmänä tyhjäkäynnissä, eli siis kierrokset heitteli hieman.. Vika kuitenkin loppujen lopuksi katosi, ja auto pelitti ihan nätisti muutaman päivän kunnes tuli tämä ongelma ettei enää käynnisty (kesken ajon).
Olimme tulossa ohikulkutietä pitkin kunnes yhtäkkiä auto alkoi töksähdellä ja meno hidastui ~110km/h > ~55km/h.
Ajoimme tien sivuun ja hyppäsin autosta ulos kuuntelin käyntiä ja vaikutti siltä kuin ei olisi käynyt kaikilla sylintereillä, takaata päin kun kuunteli niin auto kävi "putputtaen". Eikä muutenkaan tyhjäkäynti ollut kohdillaan ja kaasun kun painoi pohjaan otti ensin kierroksia max. 1500rpm jonka jälkeen pikku hiljaa kohosi 2000rpm. Sammutin auton muutaman kerran jonka jälkeen sain auton ottamaan jo kierrokset tappiin asti, tosin huomattavasti hitaammin kuin normaalisti. Ja kunnon nokipilveä puski ulos.
Siinä hetken pähkäilin ja mietiskelin, että mikä avuksi. Ja päätin avata konepellin ja hieman sörkkiä egr:ää jos se auttaisi. Kyllä se käynti hieman paranikin ja pääsimme jatkamaan matkaa auto jopa kiihtyi 80km/h vauhtiin. Lähdimme ohikulkutieltä pois ja pääsimme hetken matkaa ajettua about kaksi kilometriä, kunnes meno alko taas hyytyä. Kaasu pohjassa ~25-30km/h!
Tuli pienehkö ylämäki ja siihen jäätiin, ei ollut tehoja ylös pääsemiseen. Ja autokin vielä kaiken lisäksi sammui. No saimme sen hetken "sahaamisella" käyntiin ja taaskaan ei tahtonut ottaa kierroksia, kun taas sain ottamaan kierroksia niin lähdimme jatkamaan matkaa, tosin huippunopeus oli kaasupohjassa 10km/h ja perästä tuli niin musta savupilvi etten ennen ole edes moista nähnyt. Pääsimme vihdoin mäen päälle kunnes auto sammui siihen paikkaan eikä sen jälkeen ole enää käynnistynyt....
Autoon on tämän jälkeen vaihdettu:
-EGR
-MAP-tunnistin
-Ahtopaineensäätimen solenoidi
-Moottorin ohjauslaite (Purkuosa Ruotsista, on koodattu)
Sitten niitä vikakoodeja (VAS):
Moottorin elektroniikka:
-17669 P1261 035
Pumppusuutinventtiili, syl. 1 -N240
säätöraja ylitetty
Ajoittainen vika
-17672 P1264 035
Pumppusuutinventtiili, syl. 2 -N241
säätöraja ylitetty
Ajoittainen vika
-17677 P1269 035
Pumppusuutinventtiili, syl. 4 -N243
säätöraja alitettu
Ajoittainen vika
-17964 P155 035
Ahtopaineensäätö
säätöraja alitettu
Ajoittainen vika
-18263 P1855 035
Käytön tietoväylä
ohjelmistoversion valvonta
Vaihteistoelektroniikka
-18265 P1857 035
Kuormasignaali
Vikailmoitus moottorin ohjainlaitteelta
Vikakoodit (Bosch KTS650):
-4757 CAN-väylän ohjelmatilanne
Ohjelmiston tilan valvonta
-4508 Unit injector sylinterin venttiili 2
Säätörajat ylitetty
-450D Unit injector sylinterin venttiili 4
epäloogin. signaali
-4505 Unit injector sylinterin venttiili 1
Säätörajat alitettu
-463A Moottorin ohjainlaite estotilassa
Vikakoodit luettu ja poistettu, ohjainlaite vapautettu. Mutta ei siltikään käynnisty..
Ja näiden jälkeen vaihdettu se moottorin ohjainlaite..
Välillä on juuri hörähtämässä käyntiin kunnes lyö taas estotilan päälle. Ja nollauksien jälkeen taas on hörähtämässä ja sitten estotila...
APUA?!
NAPSITUT KUVAT:



Pellin alla kehrää tai siis kehräsi 1,9TDI PD AVF. Kilometrejä autolle on kertynyt jo 500475km.
Ja jostain kumman syystä auto ei enää lähde käyntiin... Autossa oli pitempään ollut vähän tai riippuen toki mikä on vähän savutusta sekä tehojen karkailua. Tämä tehojen karkailu tapahtui heti kun vauhtia kertyi 100km/h. Ja kun sammutit ja käynnistit uudelleen auton niin pelasi moitteettomasti. Jossain kohtaa oli hieman ongelmaa kylmänä tyhjäkäynnissä, eli siis kierrokset heitteli hieman.. Vika kuitenkin loppujen lopuksi katosi, ja auto pelitti ihan nätisti muutaman päivän kunnes tuli tämä ongelma ettei enää käynnisty (kesken ajon).
Olimme tulossa ohikulkutietä pitkin kunnes yhtäkkiä auto alkoi töksähdellä ja meno hidastui ~110km/h > ~55km/h.
Ajoimme tien sivuun ja hyppäsin autosta ulos kuuntelin käyntiä ja vaikutti siltä kuin ei olisi käynyt kaikilla sylintereillä, takaata päin kun kuunteli niin auto kävi "putputtaen". Eikä muutenkaan tyhjäkäynti ollut kohdillaan ja kaasun kun painoi pohjaan otti ensin kierroksia max. 1500rpm jonka jälkeen pikku hiljaa kohosi 2000rpm. Sammutin auton muutaman kerran jonka jälkeen sain auton ottamaan jo kierrokset tappiin asti, tosin huomattavasti hitaammin kuin normaalisti. Ja kunnon nokipilveä puski ulos.
Siinä hetken pähkäilin ja mietiskelin, että mikä avuksi. Ja päätin avata konepellin ja hieman sörkkiä egr:ää jos se auttaisi. Kyllä se käynti hieman paranikin ja pääsimme jatkamaan matkaa auto jopa kiihtyi 80km/h vauhtiin. Lähdimme ohikulkutieltä pois ja pääsimme hetken matkaa ajettua about kaksi kilometriä, kunnes meno alko taas hyytyä. Kaasu pohjassa ~25-30km/h!
Tuli pienehkö ylämäki ja siihen jäätiin, ei ollut tehoja ylös pääsemiseen. Ja autokin vielä kaiken lisäksi sammui. No saimme sen hetken "sahaamisella" käyntiin ja taaskaan ei tahtonut ottaa kierroksia, kun taas sain ottamaan kierroksia niin lähdimme jatkamaan matkaa, tosin huippunopeus oli kaasupohjassa 10km/h ja perästä tuli niin musta savupilvi etten ennen ole edes moista nähnyt. Pääsimme vihdoin mäen päälle kunnes auto sammui siihen paikkaan eikä sen jälkeen ole enää käynnistynyt....
Autoon on tämän jälkeen vaihdettu:
-EGR
-MAP-tunnistin
-Ahtopaineensäätimen solenoidi
-Moottorin ohjauslaite (Purkuosa Ruotsista, on koodattu)
Sitten niitä vikakoodeja (VAS):
Moottorin elektroniikka:
-17669 P1261 035
Pumppusuutinventtiili, syl. 1 -N240
säätöraja ylitetty
Ajoittainen vika
-17672 P1264 035
Pumppusuutinventtiili, syl. 2 -N241
säätöraja ylitetty
Ajoittainen vika
-17677 P1269 035
Pumppusuutinventtiili, syl. 4 -N243
säätöraja alitettu
Ajoittainen vika
-17964 P155 035
Ahtopaineensäätö
säätöraja alitettu
Ajoittainen vika
-18263 P1855 035
Käytön tietoväylä
ohjelmistoversion valvonta
Vaihteistoelektroniikka
-18265 P1857 035
Kuormasignaali
Vikailmoitus moottorin ohjainlaitteelta
Vikakoodit (Bosch KTS650):
-4757 CAN-väylän ohjelmatilanne
Ohjelmiston tilan valvonta
-4508 Unit injector sylinterin venttiili 2
Säätörajat ylitetty
-450D Unit injector sylinterin venttiili 4
epäloogin. signaali
-4505 Unit injector sylinterin venttiili 1
Säätörajat alitettu
-463A Moottorin ohjainlaite estotilassa
Vikakoodit luettu ja poistettu, ohjainlaite vapautettu. Mutta ei siltikään käynnisty..
Ja näiden jälkeen vaihdettu se moottorin ohjainlaite..
Välillä on juuri hörähtämässä käyntiin kunnes lyö taas estotilan päälle. Ja nollauksien jälkeen taas on hörähtämässä ja sitten estotila...
APUA?!
NAPSITUT KUVAT:


