Page 1 of 1

3BG P1519

Posted: 20.4.2013 20:45
by Lerpsu
Moro!

Minulla olisi tässä käytössäni 2003 vuosimallin 3BG VW Passat. Kilometreillä rapiat 200 000.

Auto toimii kaikinpuolin OK, mutta mittaristossa kummittelee moottorinvikavalo. Vikakoodiksi ollaan saatu P1519 - Camshaft Adjustment Valve. Laakkosen mittari kertoi saman osan olevan epäyhteen sopiva, joten tarkoittaneeko tämä fyysistä vikaa ko. osassa?

Tänään on vaihdettu jokin säädin todella helposta kohtaa etu moottorin edestä. Ilmeisesti jossain syvemmällä on jokin toinen tunnistin/anturi, jota sitten ensi perjantaina aletaan ronklia.

Onko foorumisteilla mitään muuta ideaa, joka kannattaisi jakaa korjaajan kanssa ko. ongelman kanssa?

Re: 3BG P1519

Posted: 26.4.2013 17:12
by Lerpsu
Nokka-akselin asentotunnistin ja kampi-akselin anturi vaihdettu, edelleen sama vikakoodi.

Ajossa ei moottorivalo syty nollauksen jälkeen, mutta anturin vaihdon jälkeen 2-3 uudeenkäynnistämistä niin jää palamaan heti starttauksen jälkeen kun muut valot ovat sammuneet.

Seuraavaksi joku ajoituksenohjausboxi tj. vaihdetaan. Toivotaan että alkais vyyhti pikku hiljaa purkaantua. :(

Mekanikon mukaan muita vaihdettavia osia ei pitäisi enää olla, mitäs mieltä? :shocked

Re: 3BG P1519

Posted: 26.4.2013 17:27
by Pasi Häkli
Helpottais kummasti kun kertoisit millä moottorilla tämä auto on.
Äkkiseltään tulee mieleen että jako ei ole paikoillaan.

Re: 3BG P1519

Posted: 26.4.2013 17:47
by Lerpsu
Kyseessä on siis 2.0L moottori! Vuosimallia 2003.

Keskiviikkona oli tarkoitus katsoa tuo jako sekä jokin ohjausboxi. En ole varma mistä mekanikon kanssa keskustelivat, mutta sellaisia sanoja olin keräävinäni enkä huomannut tarkentaa tuota. Anturin vaihdon jälkeen tänään vikakoodi oli sama mikä aiemmin, mutta jostain syystä vikakoodin lopussa oli "..peed sensor " lauseen yhteudessä. Kaikissa aiemmissakin koodeissa oli kuulema aiemmin ollut.

Re: 3BG P1519

Posted: 26.4.2013 18:04
by Pasi Häkli
Melkein väittäisin että jako ei ole paikoillaan. Esim. hampaan verran pielessä niin se tekee tuon. Koska on jakohihna vaihdettu? Hiljattain? Tai onko muuta remonttia tehty hiljattain?

Re: 3BG P1519

Posted: 26.4.2013 18:12
by Lerpsu
Pasi Häkli wrote:Melkein väittäisin että jako ei ole paikoillaan. Esim. hampaan verran pielessä niin se tekee tuon. Koska on jakohihna vaihdettu? Hiljattain? Tai onko muuta remonttia tehty hiljattain?
Jako on vaihdettu 175 000 kohdalla ja nyt mittarissa karvan päälle 200 000. Moottorinpuolella ei ole käsittääkseni isompaa tehty nyt lähiaikoina.

Toivotaan että näin olisi. Huomaako ajossa tuota mitenkään jos jako olisi pielessä..?

Re: 3BG P1519

Posted: 27.4.2013 20:17
by Pasi Häkli
Jos jako on hampaan verran pielessä nokka-akselilta niin normiajossa ei välttämättä huomaa ihmeempiä, mutta täyskaasulla luulis huomaavan tehonpuutetta.

Re: 3BG P1519

Posted: 3.5.2013 11:03
by Lerpsu
Hihaa! Ajoitushan sielä oli pielessä, joten nyt kelpaa taas päästellä!

Olisikohan muuten mahdollista, että vaikutti kulutukseen jonkinverran?

Re: 3BG P1519

Posted: 3.5.2013 14:36
by Pasi Häkli
Hyvinkin voi vaikuttaa kulutukseen. Hyvä että tuli kuntoon.