Page 1 of 1
Golf III Variant ruostekohdat...
Posted: 11.7.2005 21:08
by jmr
Kolmoset alkavat olla siinä iässä että ruostetta alkaa varsinkin vanhimmista löytyä. Kertokaa havainnoistanne.
Omat löydöt ovat seuraavat:
- Oikean takaoven saranan vieressä olevan kumihaitarin ympärillä ruostetta.
- Kuskin oven tiivisteen alareunassa sormenpään kokoinen maalikupru, jonka alla todennäköisesti alkavaa ruostetta.
Posted: 11.7.2005 21:41
by 1500A
Hyvin usein innokas renkaanvaihtaja on nostanut helmat ryppyyn, varsinkin kynnyskotelon etuosasta, jolloin kotelo voi olla hyvinkin surullisessa kunnossa. Kotelon alalaippa on ilmeisesti helposti taipuvaa mallia?
Posted: 11.7.2005 21:49
by miihkali
Takakontissa voi paikka paikoin olla myös ruosteylläreitä.
Posted: 27.7.2005 13:33
by sammy
Ruostetta pukkaa jostain syystä apukuskin puolelle tuulilasin ja sivuikkunan palkkiin, pari täplää..
-94 2.0GL
Posted: 28.7.2005 21:47
by projektipete
Kannattaa vilkasta alustasta niitä kumitulppien ympäristöjä, mulla ainakin massa oli muutamassa kohdassa irtoillu ja joissain oli vettä välissä, tietty jos alustaa on huollettu asianmukaisesti niin ongelmaa ei kai luulis olevan.
Edit: huutaminen editoitu pois. T:jmr
Posted: 28.7.2005 21:51
by Ari-Matti Aho
Elä hyvä mies huuva...
Posted: 12.7.2006 9:49
by jmr
1500A wrote:Hyvin usein innokas renkaanvaihtaja on nostanut helmat ryppyyn, varsinkin kynnyskotelon etuosasta, jolloin kotelo voi olla hyvinkin surullisessa kunnossa. Kotelon alalaippa on ilmeisesti helposti taipuvaa mallia?
Jollakin on varmasti hyviä vinkkejä tuon oikaisuun? Samalla saa sieltä sisälokarin takaa mullat pois ruostuttamasta.
Posted: 12.7.2006 11:14
by jopo
Takakontinluukun lasin ympärys sieltä täältä ruosteessa.
Posted: 12.7.2006 11:23
by jmr
Takapuskurin ja korin välinen rako on saanut maalin kupruilemaan, kun ruoste pyrkii kuplan sisältä ulos. Takaoven tiivisteen vieressä on samanlainen kupla. Konepelti on kuin konekiväärillä ammuttu, kiveniskemiä täynnä.
Helmat vähän lytyssä ja pohjassa on joku kivi osunut toiseen niistä kohoumistä, joka on esim. kuskin jalkatilan alla polkimien kohdalla.
Siinä kesälomalle hommaa.
Posted: 12.7.2006 12:44
by Clayman
Omia ruostehavaintoja (myös Ventosta)
-Takaovien etureunat alhaalta. Kivet osuu enemmän tai vähemmän riippuen mille kohtaa ovet on sattuneet asettumaan (vw laadunvalvonta huom.).
-Kuskin oven alareunassa keskellä peltiä kupruaa. Havaittu myös muissa yksilöissä, mikä lienee... pistehitsaus?
-Kynnykset runtattu sillä helvetin hallitunkilla vituiksi joka vehkeestä. Halloo, sielä takakontissa on semmonen tunkki millä auton saa ehjänä ylös! Hallitunkki täytyy laittaa syvemmälle auton alle, siellä sitä varten olevan vahvikkeen kohdalle tai jos tarvii saada pukki alle, niin nostetaan tukivarresta mahdollisimmän läheltä rengasta. Takaa nousee hyvin taka-akselin kiinnityskorvakkeesta, kunhan ei runttaa käppärin vaijeria väliin. Sitäki täytyy ihmetellä, että kun kynnyksessä on kerran merkki miltä kohtaa täytyy nostaa, niin miks hitossa vaurioita on puoli metriä merkistä sivussa, vahventamattomalla pystysauman osalla. Sorry, meni vähä aiheesta ohi.
-Takapuskurin taustapelti ruostuu. Paha paikka on kiville altis takalokarin taitekohta purkurin yläreunassa.
-Pohjassa takana on jotku kupit, mitkä kivet paasaa jopa puhki.
-Edessä sisälokarien ja a-pilarin väliin kertyy kilokaupalla paskaa, joka ruostuttaa vallan mainiosti.
-Lokarien kaaretkin vois kai mainita, vaikka ruostuuhan nuo joka vehkeessä.
Varsinaisia erityistä moitetta ansaitsevia ruostepaikkoja en ole tähän mennessä löytänyt. Noista em. paikoistakin suurin osa johtuu ulkoisista tekijöistä, pääasiassa kiven iskemistä.
Posted: 12.7.2006 12:50
by jmr
Clayman: siinä nostokohdan kohdallahan on helmassa peukalon kokoinen kuoppakin. Muistelin että ne oli jo joskus vähän rutussa ja madalluksen jälkeen se ruttu on ainoa kohta, josta hallitunkki mahtuu sinne auton alle sen nostopahkuran kohdalle.
Alkuperäinen tunkki petti joskus mk2:n alla, hyvä ettei käynyt hullusti ja onneksi naapurin avensis oli tarpeeksi kaukana.
Posted: 12.7.2006 13:37
by Clayman
Sitä kuoppaa mä tarkotinki tuolla merkillä
Joo, madalluksen jälkeen tuolla ei kyllä liikaa tilaa ole. Ventossakin on kyllä aika ohdasta, vaikka onkin (tietääkseni) orggis alusta. Tosin 2-litranen malli, että on vissiin vähän alempana. Ainakin näyttäs siltä, kun muihin vertaa. Mutta kyllä sinne alle juuri sopii. Ja saahan sinne renkaitten alle aina laitettua lankunpätkät, että nousee sen muutaman sentin ylemmäs.
Posted: 12.7.2006 13:51
by lukkari
Itsellä on aika järeä hallitunkki ja 40 mm madalluksella mahtuu nostamaan vain helmavahvikkeista. Harmi, että joku on jo ehtinyt ne vekit saada ruttuun aikaisemmin vääristä paikoista nostamalla. Hallitunkissani on jääkiekko pehmikkeenä, se käy sopivasti tuohon vahvikkeen ja tunkin väliin pehmikkeeksi.
Posted: 12.7.2006 14:10
by jmr
Toi jääkiekko on hyvä idea. Ostin joskus Etolasta kumisia lätkiä, 5 mm paksuja ja niitä on kai n. 8 kpl, voi pistää pari päällekkäin. Kaveri käytti tunkatessa vanhaa autoa kakkosnelosta apuna. Jos oli alle metrin pätkä, niin pohja antoi periksi.
Biltemasta saa uretaanisia tyynyjä tunkin päälle, jotka on muuten pirun edullisia kun vertaa Etolan uretaanien hintoihin. Ostin joskus pari.
Posted: 12.7.2006 14:19
by lukkari
Viimeksi eilen etsin variantista nostopaikkoja keskemmältä autoa, kun olin juuri noita helmoja oikomassa. Edestä pystyi nostamaan vasta kun takaa oli nostettu akselista ylös pukin päälle.
Audissa on pari koolinkia kontissa laitettavaksi etupyörien alle, jos pitää nousta kynnyksen yli, koska katalysaattorit ottavat muuten kiinni.
Tunkilla en nosta kuin äärimmäisessä hädässä.
Posted: 12.7.2006 14:30
by jmr
Siinä keskemmällä autoahan on sellanen pahkura, mutta tossa omassa joku päänkokoinen kivi on osunut siihen ja se on rutussa kuskin puolelta (prkleen madallus). Se on joku 50x150 mm kooltaan.
Posted: 29.5.2008 8:37
by Kimmo H.
Jep... kesäprojektia tulossa tännekin. Pääosin kaikissa ovien kumilätkien ympäristössä maali kupruilee jo osassa ruostetta tulee jo hiukan esillekin. Takaoven alareunassa tiivisteen alla peukalonpään kokoinen alkava ruosteläntti. Toisen puolen runttuun tunkattu helma edellisen omistajan laitattama, ilmeisesti mennyt hiukan paskempaankin kuntoon kun on leikattu ~30cm siivu helmasta pohjaan päin pois ja laitettu uutta tilalle. No se ainakin vaikuttaa sille, että kestää. Toisen puolen helma on edestä mutkalla oikein huolella, pitää varmaan kysellä joltain pajalta mitä tuon suoristaminen kustantaa. Vararengaskotelossa ruostepisteitä sisäpuolella, ulkoa terve. Taka-akselin kiinnityskohdan etupuolella massan alla tyhjä kohta jonka alta tuli hiekkaa ja tietenkin ruostetta. Takaovien etureunoissa muutama pieni ruostepiste.
Lankalaikka varmaan vaan laulamaan ja jotain myrkkyä päälle ja joltain anelemaan vielä maalikerrosta.
Vaikka tilanne nyt ei aivan toivoton olekaan ja tiedossa olikin, että tämän ikäiset volkkarit kärsii merkille luokattoman huonosta laadusta ja ruostesuojauksesta (taisi olla joku säästökurssi menossa hiukan ennen 90-luvun puoliväliä) niin on tässä nyt kuitenkin merkittävästi enemmän ruostetta kuin edellisissä kakkosgolfeissa (300tkm ajettu -84 1.3 ja 225tkm ajettu -91 GTI).