Page 1 of 1
Passat 3C alusta
Posted: 7.10.2013 17:20
by pikkuhono11
Onko muilla ollut hankaluuksia, auto Passat 3C variant 2,0 fsi manuaali. Apparin vetari kolisee runkoon ja auto on niin ylhäällä kuin perän säädöt antaa myöden ja auto jo hitusen keulii??? Alustana vmaxx.
Re: Passat 3C alusta
Posted: 8.10.2013 17:07
by kotka
Onko tässä nyt kysymyksenä se, että onko muilla hankaluuksia?
Vai onko kysymys niille, joilla on Passat 3C variant 2,0 fsi manuaali..
Itsellänikin kolisee vetari välillä runkoon kiinni, ei siitä kannata välittää. Se vain huutaa lisää tilaa itselleen. Itselläni ei hirveän matala vielä tuo auto ole.
Toki olisi mielenkiintoista tietää jonkunlaista mittaa vaikka renkaan keskeltä lokarin kaareen.
Oletko varma että se kolina on vetarista eikä esim. iskarin yläpäästä.
Jos sinulla on alusta ihan loppu, niin kyllähän se etupään vetari voi ottaa kiinni. Siihen auttaa uusi alusta.
Re: Passat 3C alusta
Posted: 10.10.2013 7:30
by pikkuhono11
kysymys oli onko muilla ollut hankaluuksia 3c passatin vetarin kanssa. Alusta oli pari viikkoa vanha ja tosiaan vetari ottaa runkoon kiinni, runkopalkki on kirkas yhdestä kohtaa ja vetarissa kunnon jäljet. Mitat takana 34 ja edessä
reilut 36.
Re: Passat 3C alusta
Posted: 10.10.2013 10:09
by Killer
Mistä kohti ottaa runkoon kiinni?
Ettei vaan ottaisi kiinni kallistuksenvakaajaan johon ois pitäny vaihtaa lyhyemmät koiranluut?
Meillä on nyt ta tachnics ja sitä ennen oli kw var1 joilla molemmilla on kaarivälit n.325mm ympäri auton eikä ollu tuollaisia ongelmia kummallakaan alustalla.
KW menee vakio koiranluilla, mutta ta technics vaatii lyhyemmät koiranluut.
Re: Passat 3C alusta
Posted: 10.10.2013 10:16
by pikkuhono11
Se ottaa kiinni runkopalkkiin, siinä kohtaa missä vetari tulee ulos konehuoneen puolelta. Vakaaja ei ota mihinkään kiinni. Palkissa on kirkasta kohtaa noin neljän sentin alueelta, heti kun tulee painoa lisää niin kolisee kokoajan
Re: Passat 3C alusta
Posted: 10.10.2013 10:25
by Killer
Ottaa siis apurunkoon kiinni ilmeisesti.
Katoppa konetta että on aivan vaakassa ettei olisi joku kannake löysänny ja kallellaan toiselle reunalle.
Re: Passat 3C alusta
Posted: 10.10.2013 10:28
by pikkuhono11
Joo apuronkoon kolisee, pitää tarkistaa koneen asento. Ilmottelen kuinka käy
Re: Passat 3C alusta
Posted: 10.10.2013 10:37
by Killer
Nyt en ulkoa muista onko siinä vetarissa tukilaakeria välillä kun on aika pitkä.
Tutkippa että onko siellä tukilaakeria ja jos on että onko ehjä.
Re: Passat 3C alusta
Posted: 10.10.2013 11:24
by Killer
Pääsin kattomaan omasta autosta tuota keulaa.
Ottaako sinulla siis sinne koriin vetoakselin yläpuolelle kiinni vai mihin kohti kun apurunkoon ei kyllä pääse osumaan?
Meillä on vetoakselin ympärillä tilaa siinä korin kolossa varmaan 20-30mm joka suuntaan.
Re: Passat 3C alusta
Posted: 10.10.2013 14:06
by kotka
Minulla mitta eturenkaan keskeltä kaareen on 290 mm. Vetari ottaa välillä runkoon kiinni, mutta madallusvaraa vielä olisi jos alusta muutoksitta antaisi myöten.
Eli noiden mittojen mukaan voisi olettaa että sinulla on jotain vialla siellä etupäässä.. Minulla on etupää 50 mm alempana ja vielä tekisi mieli pudottaa.
Re: Passat 3C alusta
Posted: 10.10.2013 14:35
by Pia

Kaverin 3c:ssä tällänen ratkasu. Tämä ei oo hyvä esimerkki joten omalla vastuulla.

Re: Passat 3C alusta
Posted: 10.10.2013 20:27
by pikkuhono11
Juurikin tuossa pian laittamassa kuvassa näkyy kohta mihin vetari osuu. Pääsen viikonloppuna tutkimaan asiaa tarkemmin että onko joku hajalla

Re: Passat 3C alusta
Posted: 10.10.2013 21:36
by kotka
Pia wrote:
Kaverin 3c:ssä tällänen ratkasu. Tämä ei oo hyvä esimerkki joten omalla vastuulla.

Eiköhän tuo ole hetkellinen kuvatus. Toivottavasti tuohon koloseen on hitsattu vahviketta, vaikka puolikas putki..
Re: Passat 3C alusta
Posted: 10.10.2013 22:03
by Pia
Ei mitään käsitystä mitä tuolle on kuvan oton jälkeen tehty. Tuskin mitään.

ite en lähtis noin radikaalille tielle.
Re: Passat 3C alusta
Posted: 11.10.2013 7:15
by Pasi Häkli
^ Olis mielenkiintoista nähdä miten tuo käyttäytyis kolaritilanteessa. Oli siinä puolikas putki tai ei, niin suoraan edestäpäin kun tulis kolaus niin pettäähän se runkoaisa tuosta kohtaa, aivan saletisti.
Re: Passat 3C alusta
Posted: 11.10.2013 8:54
by Pia
Joo kyseisen herran auto on aina päältä hienoja mut toteutus on joskus vähä nopsaan toteutettuja eikä aina loppuun asti mietittyjä. Sen celica on lehdissäki nähty pariin kertaan.
Re: Passat 3C alusta
Posted: 12.10.2013 17:53
by pikkuhono11
Mulla on siinä tunnelissa tilaa noin 50mm. Äkki silmäyksellä ei näkyny mitään välyksiä yms. taidan vaihtaa alustaa jo Se auttais asiaan, ottaa silloin kiinni kun ajaa montusta ei ekalla joustolla mutta jos heti perään on toinen monttu silloin kolahtaa. Kun alustan vaihdoin meni noin pari viikkoa ei mitään hankaluuksia ja oli paljon parempi ajaa kuin nyt. Alku viikosta selvitetään lisää kun pääsee nosturille.
Re: Passat 3C alusta
Posted: 4.11.2013 17:27
by pikkuhono11
Nyt on vakio alusta kiinni ja ajettavuus palasi ennalleen, tilaillaan joku toinen setti ja kokeillaan sillä uudestaan, toivotaan et pelais.
Re: Passat 3C alusta
Posted: 12.11.2013 11:18
by pikkuhono11
Tuli hyvä tarjous bc racing alustasta br tyypiltää, onko kokemuksia, alustaan tulee kaikki paperit ja nyt uutena myös tuv paperi.
Re: Passat 3C alusta
Posted: 12.11.2013 11:46
by Killer
Erittäin hyvä alusta. Itsellä ollut eri autossa vastaava D2 sarja.
Voi säätää korkeutta ilman että vaikuttaa millään lailla jäykkyyteen ja jäykkyyssäätöä on riittävästi.
Re: Passat 3C alusta
Posted: 12.11.2013 13:15
by pikkuhono11
Eniten mietitytti toi katsastus bcn kanssa mut nyt niillä on kuulemma kaikki hyväksynnät, sano vielä et jos tulee hankaluuksia niin alustan saa palauttaa. Laitetaan tilaten ja katsotaan minkä moinen, toivotaan et sais säädettyä sillain että ei toi vetari kolise. Itse en ainakaan ikinä osta noita halpoja alustoja

Re: Passat 3C alusta
Posted: 12.11.2013 14:47
by kotka
Minua edelleen ihmetyttää tuo vetarin kolina. Kuitenkaan tuolla ylläolevat mitat ovat ristiriidassa reilumman madalluksen puolesta. Ettei siellä ollut vika rikkinäisestä iskunvaimentimesta, joka mahdollisti pohjaamisen.
Toivottavasti uusi alusta nyt sitten on miellyttävä.
Voithan sinä nyt huvikseen mitata etä mitä nuo mitat ovat vakioalustan kanssa ja lasket siitä mitä entinen alustasi madalsi.
Re: Passat 3C alusta
Posted: 12.11.2013 15:28
by pikkuhono11
Apparinpuolen iskari oli sökö mistä johtui se vetarin kolina, näin ainakin tuli viesti. Etupää oli alustan vaihdon jälkeen 28,5 ja takana oli 30 tuolla päästiin noin kuukausi ja sit rupesi koliseen autoa nostettiin aina tuonne 36 asti ja silti täydellä kuormalla kolisi. Nyt toivon et voin laskea auton alas ja sillä jäykkyydellä pelata tuota kasois pompautusta mitä toi vmaxx teki. Alkuun sekin oli todella hyvä mut kun ajoit niin alko hankaluudet. Sen verran vielä tosta bc alustasta pitääkö toi etupää jotain ääntä kun siinä ei ole sitä kumivaimennusta yläpäässä.
Re: Passat 3C alusta
Posted: 12.11.2013 17:44
by kotka
pikkuhono11 wrote:Apparinpuolen iskari oli sökö mistä johtui se vetarin kolina, näin ainakin tuli viesti. Etupää oli alustan vaihdon jälkeen 28,5 ja takana oli 30 tuolla päästiin noin kuukausi ja sit rupesi koliseen autoa nostettiin aina tuonne 36 asti ja silti täydellä kuormalla kolisi. Nyt toivon et voin laskea auton alas ja sillä jäykkyydellä pelata tuota kasois pompautusta mitä toi vmaxx teki. Alkuun sekin oli todella hyvä mut kun ajoit niin alko hankaluudet. Sen verran vielä tosta bc alustasta pitääkö toi etupää jotain ääntä kun siinä ei ole sitä kumivaimennusta yläpäässä.
Jos tuo 285mm etupäässä on mitta renkaan keskeltä lokarin kaareen, niin en ihmettele että kolisee. Kerroit että etupään mitta olisi ollut 360mm ja tällöin vetari ottanut kiinni..
En usko että millään alustalla saat kolisematta pudotettua tuohon 285mm:n mittaan ilman runkopalkin koloamista. Ja ihan kaikki alustat eivät edes muokkaamatta mene tuolle korkeudelle, saati kestä ajamista siinä.
Ettei olisi alustasta mennyt iskari rikki ja se varsi (mäntä) kolisee tolpan sisällä..
Re: Passat 3C alusta
Posted: 12.11.2013 18:15
by pikkuhono11
niikuin sanoin ei ollut mitään hankaluuksia noin neljään viikkoon, eikä edes ollu säädöt tapissa. jos en väärin muista niin tais olla 6cm alempana kuin vakio korolla. taitaa olla näissä pasuunoissa sitten eroa tuon madalluksen suhteen. katotaan miten ton passatin sais pelaan jos vähän korkeudesta tinkii
