Page 1 of 1
Vinkkejä Passatin ostoon
Posted: 20.11.2013 21:12
by Pena
Tervehdys kaikille! Auton vaihto ajankohtainen. Bora 2001 vaihtuisi VW Passat Variant Comfortline 2,0 TDI DSG- aut. vm 2011, ml. n. 70 - 90 tkm.
USKALLANKO, kun on lukenut kesk.palstojen vikalistoja.
Re: Vinkkejä Passatin ostoon
Posted: 20.11.2013 21:28
by Sami Mäkinen
Ainakin itse unohtasin tuon DSG pois, ja keskustelu palsta jutut vois kieltää laissa, tuntuu että siellä on kaikilla muilla on väärä auto paitsi itsellä

Re: Vinkkejä Passatin ostoon
Posted: 20.11.2013 21:52
by Pena
Et kertonut syytä DSG:n unohtamiseen?
Re: Vinkkejä Passatin ostoon
Posted: 21.11.2013 7:13
by Pasi Häkli
Ne nyt vaan on yksinkertasesti melkosia paskoja. Vauhtipyörät kolisee todella häiritsevästi jopa 40tkm ajetuissa. Nykii ja hytkyttää liikkeellelähdöissä, laatikko luistaa tai vaihde menee päälle kuin seinää päin ajaessa, jos vaihde ylipäätäänsä menee päälle yms. yms. Vanhemmat 6-vaihteiset on hiukan paremmin toiminut kuin nämä uudet 7-vaihteiset.
Eikä siinä mitään, kyllä DSG on hieno laatikko toimiessaan. Laatikon korjauksiin saa varata muutaman tonnin jos aikoo hyvänä sitä pitää. Vauhtipyörä+kytkin ja mekatroniikka on ne kaikista yleisimmät viat. Kalliita molemmat.
Re: Vinkkejä Passatin ostoon
Posted: 21.11.2013 9:17
by Sami Mäkinen
Meinasin vastata mutta hyvä että vastaus tuli mieheltä joka vaihtelee noita työkseen

Re: Vinkkejä Passatin ostoon
Posted: 21.11.2013 16:24
by kotka
En tiedä että olenko ainoa ihan hölmö joka ehdottaa että hankitkin 3BG:n hyvillä varusteilla..
Ainakin itseäni hiukan paljon harmittaa että vaihdoin 3BG:n 3C:hen.
Re: Vinkkejä Passatin ostoon
Posted: 21.11.2013 16:42
by ibel
kotka wrote:En tiedä että olenko ainoa ihan hölmö joka ehdottaa että hankitkin 3BG:n hyvillä varusteilla..
Sit oon minäkii hölmö..

Ehottaisin samaa +6v manuaaliloota.
Re: Vinkkejä Passatin ostoon
Posted: 21.11.2013 18:48
by kotka
ibel wrote:kotka wrote:En tiedä että olenko ainoa ihan hölmö joka ehdottaa että hankitkin 3BG:n hyvillä varusteilla..
Sit oon minäkii hölmö..

Ehottaisin samaa +6v manuaaliloota.
Itselläni oli 1,9 tdi 4motion highline varustuksella. Nahat, xenonit, autoilmastointi, jonkun verran tehoa, tilaa ja aika hyvät ajo-ominaisuudet (jos ei pilaa jollain tontituksella). En tiedä miksi vaihdoin, mutta monesti olen miettinyt että miksi.
Re: Vinkkejä Passatin ostoon
Posted: 21.11.2013 19:01
by Pena
Vääntäkääs rautalangasta mikä tämä 3BG on?
Re: Vinkkejä Passatin ostoon
Posted: 21.11.2013 19:09
by ibel
Passatti vuosimallia 2000-2005. Huom. 3B mallia on myös 2000 mallina ja 3C:tä myös 2005 mallina.
Re: Vinkkejä Passatin ostoon
Posted: 21.11.2013 19:45
by Pena
Kyllä tommosella vm 2005 on jo liikaa kilometrejä takana. Taidan ruveta tutkailee Audi 4 / Honda Accordia.
Re: Vinkkejä Passatin ostoon
Posted: 21.11.2013 21:42
by ibel
1,9TDI kestää puolmiljoonaa kilometriä iha heittämällä, kunha huollot tehty ajallaa ja diiseliä tankattu aina tarvittaessa.

Re: Vinkkejä Passatin ostoon
Posted: 22.11.2013 8:56
by kotka
Pena wrote:Kyllä tommosella vm 2005 on jo liikaa kilometrejä takana. Taidan ruveta tutkailee Audi 4 / Honda Accordia.
Eihän tässä kukaan ole torpannut 3C:n ostamista. Kerroin vain oman mielipiteeni, koska minulla on muiden lisäksi ollut myös tuo 3BG. Ja välillä näkyy olevan tarjolla 3BG 4motionia joku 170 tkm ajettuna. Paljon tai ei, mutta kyllä tuossa kilometrejä on vielä jäljellä.
Mutta nyt en sitten mitenkään saa tuohon listalle tuota A4:sta mahtumaan. Toki jos ei tarvitse niinkään tilaa ja on valmis sijoittamaan siihen merkkiin lisää rahaa. Useampaa A4:stakin kävin katsomassa, mutta joko varusteista ei ollut tietoakaan tai kilometrimäärä oli miljoonia. Eikä tuo takatila ole yhtään sen isompi kuin esim. V40 tai Golfissa.
Kyllähän tuollainen A4 on siisti auto kun ottaa S-Line paketilla ja hyvillä varusteilla muutenkin.
Alla (osa pidempään, osa lyhyemmän aikaa) on ollut farmareina Astra 1,9 cdti, Golf VI 1,6 tdi 4motion, Passat 3B 1,8T, Focus 1,6, Passat 3BG 1,9 tdi 4motion, Vectra 2,0 dti, V40 2,0, Mazda 6 2,0, A4 1,9 tdi..
Re: Vinkkejä Passatin ostoon
Posted: 22.11.2013 16:30
by Pasi Häkli
DSG:stä kun on puhe ollut, niin tänään taas vaihdoin Audi A3:seen kytkinpakan ja vauhtipyörän sekä laatikkoöljyt, 2500€ meni että heilahti. Ihanan halpaa. Kilsoja autossa oli about 170tkm.
Re: Vinkkejä Passatin ostoon
Posted: 22.11.2013 18:02
by kotka
Pasi Häkli wrote:DSG:stä kun on puhe ollut, niin tänään taas vaihdoin Audi A3:seen kytkinpakan ja vauhtipyörän sekä laatikkoöljyt, 2500€ meni että heilahti. Ihanan halpaa. Kilsoja autossa oli about 170tkm.
Minun auton historia kertoo että olisi kytkin vaihdettu takuusen noin 170 tkm:n kohdilla. Toivottavasti uusitut osat kestävät hiukan pidempään kun tuon 170 tkm..
Ikävä juttu että oman autonsa historiatietoja ei saa merkkiliikkestä pihalle, vaikka huollot on siellä tehtykin. Paljon tuollekin on tehty, mitä suusanallisesti huollon puolelta tietoa tuli. Mutta ihan kaikkea ei muista, eikä muistanut edellinenkään omistaja..
Re: Vinkkejä Passatin ostoon
Posted: 22.11.2013 18:34
by Pasi Häkli
Kyllä sen kestoa voi yrittää parantaa, jos sillä ajetaan "oikein". Ei sais olla paljon ylimääräistä joutokäyntiä. Sen takia takseissa DSG-laatikot kolisee nopeammin kuin normikäytössä.. Se edes-takaisin hakkaava liike ne boorit sieltä syö. Ja alunperin niissä booreissa ei taida olla mitään rasvaakaan, eli kuivuuttaankin alkaa syömään tavaraa pois. Ite aina rasvaan ne boorit remontin yhteydessä.
Re: Vinkkejä Passatin ostoon
Posted: 23.11.2013 16:04
by Musti
Pasi Häkli wrote:Kyllä sen kestoa voi yrittää parantaa, jos sillä ajetaan "oikein". Ei sais olla paljon ylimääräistä joutokäyntiä. Sen takia takseissa DSG-laatikot kolisee nopeammin kuin normikäytössä.. Se edes-takaisin hakkaava liike ne boorit sieltä syö. Ja alunperin niissä booreissa ei taida olla mitään rasvaakaan, eli kuivuuttaankin alkaa syömään tavaraa pois. Ite aina rasvaan ne boorit remontin yhteydessä.
Siinä ei vissiin ole eroa jättääkö N vai P asentoon...

Re: Vinkkejä Passatin ostoon
Posted: 23.11.2013 16:20
by Pasi Häkli
Juu ei vaikuta siihen asiaan.
Re: Vinkkejä Passatin ostoon
Posted: 23.11.2013 16:48
by Kilu
ibel wrote:1,9TDI kestää puolmiljoonaa kilometriä iha heittämällä, kunha huollot tehty ajallaa ja diiseliä tankattu aina tarvittaessa.

Aika raju kommentti

Re: Vinkkejä Passatin ostoon
Posted: 23.11.2013 17:33
by ibel
Kilu wrote:ibel wrote:1,9TDI kestää puolmiljoonaa kilometriä iha heittämällä, kunha huollot tehty ajallaa ja diiseliä tankattu aina tarvittaessa.

Aika raju kommentti

Tiesin et joku tuoho tarttuu, mut en mä varmaa ihan hakoteillä ole..??

Yksilöitähä nää kaikki on..

Re: Vinkkejä Passatin ostoon
Posted: 23.11.2013 17:51
by Kilu
Toki kestää, sitähän minä en epäile. Mutta tuo "huoltojen" tulkitseminen on sitten eri juttu. Toisille huolto on korjausta. Kun itse nokkaa vaihtaa, niin on huoltoa. Korjaamolla tehtynä on korjausta

Ei tuo 1.9 tdi varmastikaan luotettavin kone ole, mutta harrastus vie mennessään.

Itsekkn olen aiemmin vertaillut japsien nokkia vagiin.
Re: Vinkkejä Passatin ostoon
Posted: 23.11.2013 17:59
by ibel
Kilu wrote:Ei tuo 1.9 tdi varmastikaan luotettavin kone ole, mutta harrastus vie mennessään.

Varmaa luotettavampi kuitekii ku ensimmäiset silppurit..

Mut harrastuksia on monia..

Re: Vinkkejä Passatin ostoon
Posted: 23.11.2013 18:29
by Kilu
Ei sillä, että huonoja vagit olisi, mutta jos ketjun aloittaja hakee alle 100tkm:ä ajettua, niin BG:t on kyllä vähissä

Jos autoa ei ole tarkoitus virittää, niin kyllä toisaalta luotettavammat dieselit löytyy. Toki vain minun mielipide. Ja sullahan ibel on B-motti, joten kait nokat on turvassa ollu?
Re: Vinkkejä Passatin ostoon
Posted: 23.11.2013 18:47
by Pena
Jos edelleen pohdiskelee näitä 2010 jälkeen tulleita Passatteja, niin ei kai niissä laatu ole heikentynyt vuoden 2005 jälkeen? Jos aut.laatikko jätetään pois.
Mitä eri merkkisiä aut.laatikoita eri merkit käyttää, ei kai ne kaikki valmista omiaan?
Re: Vinkkejä Passatin ostoon
Posted: 23.11.2013 19:51
by ibel
Kilu wrote:Ja sullahan ibel on B-motti, joten kait nokat on turvassa ollu?
B-alkunehan tuo on joo, turvassa on ollu, mitä ny joku ihme pien kulumajälki yhessä nokassa on..
Pena wrote:Jos edelleen pohdiskelee näitä 2010 jälkeen tulleita Passatteja, niin ei kai niissä laatu ole heikentynyt vuoden 2005 jälkeen?
Näistäkii Häkli osaa sanoa paremmin..

Re: Vinkkejä Passatin ostoon
Posted: 23.11.2013 22:33
by Pasi Häkli
Jos joku osa autossa todetaan sudeksi, niin se jossain vaiheessa korvaantuu uudella varaosanumerolla ->tehtaan tuotantolinjalla otetaan uudet(paremmat) osat käyttöön. Teoriassa 2010 passatissa on vähemmän lastentauteja kuin 2006 mallissa
3C tuli oikeasti vasta 2006. Rekisteröintejä on varmasti paljonkin vuoden 2005 puolella, mutta eipä taida olla alustanumeron mukaan 2005 mallia olemassa.