Page 1 of 1

VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Posted: 26.11.2013 12:49
by muppis
Tästä olisi tarkoitus tehdä sellainen topic, jossa voi kertoa kuulemansa essonbaarin jutut ja jos tietää todisteeksi vastaväitteen, niin sekin mukaan. Jos on omakohtaista kokemusta, niin mielellään myös maininta monestako kappaleesta ja kuinka usein.

Olkaa hyvä.

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Posted: 26.11.2013 13:16
by ibel
2,5TDI V6 on luotettava.. :twisted:
Sori oli pakko.. :lol:

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Posted: 26.11.2013 14:11
by Monkelo
Vaggien mikrokytkimet on ehkä paskin keksintö.
Aiheesta tuskin löytyy puollustavia puheita? :twisted:
Omakohtainen kokemus, passat bg/b5.5 ja 4xmikroja rikki (osa jo korjattu).
Plus tutut ja tuntemattomat x1000..

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Posted: 27.11.2013 9:02
by VAGinSchwein
Mittasitko oliko itse kytkin rikki vai oliko vaan huono juotos? Miulla temppuili kaikki 4 ovee ja ei yhtäkään mikrokytkintä rikki vaan kylmäjuotoksia 6 napaisen liittimen juotoksissa. Sisävalot ei syttyny kuten kuuluis ja lukot teki omia temppujaan. Nyt toimii eikä anna vikakoodeja. Auto on 99 farkkupassatti.

Sent from my GT-S6500 using Tapatalk 2

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Posted: 27.11.2013 11:05
by Monkelo
Tarkistin ne juotokset ja olivat ok. Mikrosta oli se nappi kulunut niin paljon ettei ottanut enää kiinni siihen salpaan. Sekä se kumikaulus oli rikki, eli vettä sisällä kytkimessä.

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Posted: 27.11.2013 12:44
by Jake-
Itellähän vetää kuskinovi maihin, sillon tällön saattaa vetää ovet lukkoon. Huolestuttaa vaan ku koskaan tiä millon vetää lukkoon ja auto käynnis, yleinsä tulee kyllä pidettyä ikkunaa sen verran auki et käsi mahtuu.

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Posted: 27.11.2013 15:10
by ibel
^Eikös tuohokkii riitä et jättää kuskin oven raolleen??

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Posted: 27.11.2013 16:14
by Jake-
Riittäähän sekin.

E: Paljos tuo mikrokytkin maksaa? Aattelin jos se vika oiskin siinä.

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Posted: 27.11.2013 23:09
by VAGinSchwein
Ei se mikrokytkin kyl niit ovia ainakaan lukkoon laita.

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Posted: 28.11.2013 3:12
by Jake-
Ei, mut ajattelin vaan ku vikakoodinlukija sanoo vain "Kuljettajan puolen ovi ottaa maihin". Kun uus lukkopesä maksaa reilu 200€ ja millään raaskis ostaa uutta :D

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Posted: 28.11.2013 6:27
by VAGinSchwein
Mikä auto kysees? 3b passattii/golf 4:een saa motonetist sen lukkohässäkän alle viidenkympin.

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Posted: 28.11.2013 6:29
by VAGinSchwein
Aika outo vikakoodikin. Mikä sen koodin numero on? Tarkottasko se, että johtosarja on hankautunu poikki/puhki ja on oikosulussa runkoon?

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Posted: 28.11.2013 13:26
by Jake-
Pitää jostai saada vika koodin lukija, jotta voin tarkistaa vian koodin ja IV golffi.

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Posted: 28.11.2013 22:50
by Sami Jalonen
Tu käymään ni kattellaan.

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Posted: 28.11.2013 23:09
by Jake-
Millon kävis? Ja jatketaa fb

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Posted: 29.11.2013 0:18
by JL
Koitetaas olisikohan tälle jotain faktaa olemassa. Eli on pistänyt silmään että kovin usein tulee vastaan 1.8t AEB moottorikoodilla olevia koneita myyntiin. Useammat 240-260tkm ajetuista autoista. Myydään osissa. Onko tuon moottorikoodin alla olemassa jokin mikä rikkoo koneen palttiarallaa noilla kilsoilla? Joku yleinen ongelmakohta mikä rikkoo koko koneen hajotessaan? Vai onko ihan puhdasta sattumaa? Kellään tietoa tästä?

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Posted: 29.11.2013 6:15
by VAGinSchwein
Eikse oo se öljysihdin tukkeutumine? Tai turbon laakerin pettämine? Kumpi heistä nyt sit onkaan muna ja kumpi kana.

Tai aeb:stä taitaakii hajota ekaks alakerta. Miullakii on nimittäi AEB:n isoreikäne kansi APU koneessa :-)

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Posted: 29.11.2013 6:34
by Pasi Häkli
Työkaverilla karstottu turbon öljyntuloputki umpeen AEB-moottorista josta seurauksena tietysti turbo rikki.
Noita öljynpainevaivoja noissa kyllä on aika paljon. Toinen työkaveri osti audi a4 1.8T quattron aivan älyttömän halvalla "moottorivikaisena" jäärata-autoksi. Kävi niin rumasti. Öljysihti puhtaaksi ja avot :mrgreen: Eikun luisuttelemaan.

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Posted: 29.11.2013 7:38
by VAGinSchwein
Monkelo wrote:Tarkistin ne juotokset ja olivat ok. Mikrosta oli se nappi kulunut niin paljon ettei ottanut enää kiinni siihen salpaan. Sekä se kumikaulus oli rikki, eli vettä sisällä kytkimessä.
Miten tarkastit juotokset? Silmällä ei aina näe että juotos on huono. Joskus tinapalleron keskellä menee sellainen matta raita tai näkyvä halkeama ja silloin on varmasti kylmäjuotos. Eikä mittarillakaan aina voi todentaa katkosta jos vika on "intermittent" eli pätkii. Ne liittimen juotokset (4 tai 6 napaa) kannattaa vaan käydä läpi jos lukon sähköt renkkaa. Vanha tina imuril pois ja uusi tilalle.

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Posted: 29.11.2013 7:44
by VAGinSchwein
Pasi Häkli wrote:Työkaverilla karstottu turbon öljyntuloputki umpeen AEB-moottorista josta seurauksena tietysti turbo rikki.
Tuloputken ja turbon väliin kun laittas painemittarin niin se kertois heti jos putki tai sihti alkaa tukkeutumaan. Tai turbon laakeri väljistymään liiaksi. Huomattavasti aiemmin kuin öljynpainevalon vilahtelu.
Se ois mittaukselle paljon parempi sijoituspaikka kuin suodatinjalassa.

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Posted: 29.11.2013 8:26
by Monkelo
VAGinSchwein wrote:
Monkelo wrote:Tarkistin ne juotokset ja olivat ok. Mikrosta oli se nappi kulunut niin paljon ettei ottanut enää kiinni siihen salpaan. Sekä se kumikaulus oli rikki, eli vettä sisällä kytkimessä.
Miten tarkastit juotokset? Silmällä ei aina näe että juotos on huono. Joskus tinapalleron keskellä menee sellainen matta raita tai näkyvä halkeama ja silloin on varmasti kylmäjuotos. Eikä mittarillakaan aina voi todentaa katkosta jos vika on "intermittent" eli pätkii. Ne liittimen juotokset (4 tai 6 napaa) kannattaa vaan käydä läpi jos lukon sähköt renkkaa. Vanha tina imuril pois ja uusi tilalle.
Silmällä :) Olisihan ne voinut juottaa uudelleen, mutta hyvin tuntuu nyt toimivan. Mikro oli kyllä selvästi rikki.

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Posted: 29.11.2013 18:00
by diffas
ibel wrote:2,5TDI V6 on luotettava.. :twisted:
Sori oli pakko.. :lol:
Jep. Monelle tuntuu olevan uskomus että nää olis jotenki epäluotettavia.
Se on vaan hyvä et jengi pitää yllä tota myyttiä, niin saa ostella edukkaammin toiset. :)

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Posted: 16.2.2014 12:10
by interceptor87
Työkaveri kirosi Polon ohjauksesta että Volkkaria ei voi korjata vaan vaihdetaan vain osia... Itse sain kyllä löysän moniurahihnan kiristettyä siirtämällä laturin pultin koneen runkoa vasten ja säästin satasen :buttrock

Re: VAG-myyttejä, uskomuksia, mutua ja myytinmurtoa.

Posted: 17.3.2017 13:52
by joni84
Yksi vittumainen ominaisuus on ku ovet jäätyy talvella ja saa paiskoa monesti että meneekiinni jos menee silloinkaan. Joskus olleet takavet kiinni sen aikaa kuormaliinoilla että auto lämpenee ja ovet menee kiinni.