Page 1 of 1

2.8 V6 - perinpohjainen läpikäynti

Posted: 25.2.2014 3:46
by JiikooMusic
Terveppä terve,

Ajattelin alkaa tänne päivittämään nytten omaan Passattiin tehtyjä huoltoja ja vaihdettuja varaosia, jotta itse pysyn perillä missä mennään ja tottakai muiden iloksi, jos innostuu vaikka seuraamaan tätä viestiketjua.

Passattiin on menossa älytön määrä rahaa, nyt on ostettuna jo:

- Jakopää
- Vesipumppu
- Jarrulevyt joka nurkkaan
- Jarrupalat joka nurkkaan
- Pyöränlaakerit
- Koiranluut
- Öljyt

Tosiaan Passatissa ei muuta vikaa, kuin koiranluu kolisee ja takana laakeri ulvoo, mutta ajattelin nyt pikkuhiljaa uusia koko alustan ja jarrusysteemit.

Ensi kuussa olisi tarkoitus sitten ostella seuraavat:

- Raidetangot
- Raidetangon päät
- Iskarit joka nurkkaan
- Tukivarsisarja
- Vetonivelsarja

Rahaa palaa... Mutta palakoon! ON nimittäin niin hyvin palvellut nelikko-pasuuna että hevillä en autosta luovu ja eikös se niin ole että sitä pitemmälle se kestää, mitä paremmin huoltaa ja pitää? Tarkoitus itsellä uusia melko raffisti aluksi panostaen rahat tekniikkaan, jonka jälkeen aletaan tilailemaan ulkoasun osaa + sisustaa.

Kesällä lähtee tilaukseen seuraavat:

- Venakopan tiivisteet
- Ohjausvaihde
- Sytytysjohtosarja
- Työsylinteri, kytkin
- Sylinterikannen tiivistesarja
- Laturi
- Käynnistinmoottori
- Pyyhkijänsulat
- Vetoakselit
- Kytkinpaketti
- Vanteet + renkaat 17"

Tässä vaiheessa joku alkaa jo miettimään, että MIKSI?!?! No siksi, että ennemmin panostan rahani auton tekniikkaan, kun ajelen ja kohtaan jossakin välissä ajossa vikoja näihin liittyen, lisäksi kun nämä kaikki vaihdan, niin luulisi olevan autoa jo pitkäksi aikaa.

Kesän ostosten jälkeen alkaa pirunmoinen säästöprosessi, sillon aletaan säästämään seuraavia varten:

- Maalit + työt
- Maski
- Etupuskuri
- Takapuskuri
- Helmat
- Takaluukun reunaspoleri
- Takaikkunan spoileri
- Takaumpiot
- Etu-umpiot
- Takavaimentimet
- Supersprint putkisto pakosarjasta lähtien
- Lastu
- Vapaavirtaus-suodatin
- Jostain uudemmasta passatista puolinahka- tai kokonahkasisusta (vielä hakusessa, linkatkaa jos on tietoa mistä saa!)
- Pioneer AVH-X7500BT
- MDS Torque T1800.1
- Procemax PX107.HH (2)
- Autoviihde HD7 (2)
- MDS Reference 6,5 (2)
- DLE uusi painemalli (2)
- Kotelon teetätys
- MDS FR50-PK 50mm2
- MDS FP2F-PC 2.0
- MDS Silent Eagle
- Optima Yellow Top
- MDS Torque T4

Sen jälkeen voi huokasta ja sanoa, että nyt on auto viimesen päälle. Tää projekti tulee olemaan pitkä ja työläs, mutta kylläpä se sitten valmiina hymyilyttää. Tarkoitus on siis uusia myös KOKO sisusta lattiasta kattoon.

Re: 2.8 V6 - perinpohjainen läpikäynti

Posted: 25.2.2014 3:46
by JiikooMusic
Pssst. Osaako joku kertoa, mistä johtuu että ko. auto haisee palaneelle/ruudille välillä?

Re: 2.8 V6 - perinpohjainen läpikäynti

Posted: 25.2.2014 3:47
by JiikooMusic
Ja tuoltahan jäi mainitsematta vielä jarrusylinterit + jarruletkut.

Re: 2.8 V6 - perinpohjainen läpikäynti

Posted: 25.2.2014 4:17
by Jake-
Psst... joku tästä ois maininnu ellen minä - vähän oikeampi paikka tälle topicille Käviöiden kärryt ja projektit.

Ja tervetuloa sivustolle. Tätähä voiski alkaa seurata ajan mittaan miten passatti muuttuu ulkoisesti, jos kuvia meinasit lisäillä. (:

Edit. Joku nähtävästi siirtänytkin tämän toiselle sivulle.

Re: 2.8 V6 - perinpohjainen läpikäynti

Posted: 25.2.2014 6:18
by VAGinSchwein
JiikooMusic wrote:Pssst. Osaako joku kertoa, mistä johtuu että ko. auto haisee palaneelle/ruudille välillä?
Jos siellä ammutaan sisällä? Metsästys autostahan ei sitten oo laillista. Ellei kyseessä ole ns."beaver hunt".

Re: 2.8 V6 - perinpohjainen läpikäynti

Posted: 25.2.2014 6:20
by VAGinSchwein
Melkoinen lista muuten. Miten wanha kosla on kyseessä?

Re: 2.8 V6 - perinpohjainen läpikäynti

Posted: 25.2.2014 7:26
by kotka
Oho.
Alkukuva olisi kiva, saisi vielä vertailupohjaa mistä on lähdetty liikenteeseen.
Itse katsoin tuota listaa että olisiko jo järkevämpi uusia sekä jouset, iskarit että yläpäät eikä pelkkiä iskareita. Joku laadukas iskari/(madallus)jousisetti parantaisi alustaa kyllä huomattavasti.
Ja toinen huomio kiinnittyi tuohon hifilaitteistoon että mitähän tuolta laitteistolta halutaan? Kuvaa, ääntä, laatua, painetta vai pelkkää painoa?
Vanteita kyttäilet ajankanssa ja ostat jotkut oikeasti kevyet "racet" jos pysyt 17" koossa etkä valitse 18" settiä.

MIelenkiintoiselta projektilta kuullostaa. Näin olisi kannattanut tehdä itsekin edellisen auton kanssa eikä vaihtaa sitä uudempaan. Ehkä olisi päässyt halvemmallakin.

Re: 2.8 V6 - perinpohjainen läpikäynti

Posted: 25.2.2014 16:26
by JiikooMusic
Tosiaa "97 Passatista on kyse ja kuvia laitan illemmalla tulemaan. Hyvä huomio tuossa iskariasiassa ja itseasiassa yön pikkutunneilla aloin kattomaankin ko. osia ja laitoin tilauslistaan ylös. Joku jommin tms säädettävä sarja ois kova ko jostaki sellasen löytäs :)

Re: 2.8 V6 - perinpohjainen läpikäynti

Posted: 25.2.2014 17:07
by Sami Mäkinen
nimen omaan "kova", ebaystä noita löytyy mutta hirveemmin en suosittele jomia omista kokemuksista johtuen, ainoo missä toimii jotenkuten on kevyt kakkis :lol:

Re: 2.8 V6 - perinpohjainen läpikäynti

Posted: 25.2.2014 19:21
by JiikooMusic
Ihan tossa vielä mietin, että kestäisköhän tää kone lähtä vielä virittämään ko. kampetta? 358tkm ajettuhan tämä on. Ja tietääkö kukaan mistä näihin sais jotain turbosarjaa jne, minkähintaista ko. rojekti ois ja mitä kaikkea pitää ottaa huomioon? Oishan tuo mahtava saaha Passatti vähän vislaamaankin :)

Tässäpä kuvia autosta, ei niin tuoreita, mutta samalta näyttää vieläkin.

Image



Image



Image

Re: 2.8 V6 - perinpohjainen läpikäynti

Posted: 26.2.2014 7:38
by kotka
Ja vielä pari ehdotusta (ihan vain omia mielipiteitä, en osaa sanoa että mitä muut on mieltä)
Valot takaisin alkuperäisiksi (varmaan joku vaihtaa ihan ilmaiseksikin..), niille myllyä ja kiillotusta.
Merkit pois perästä ja peilinkuoret tällä hetkellä pois.
Ja "ei" ääni tuolle Jommilaiselle. Ennemmin vaikka sitten vakioalustalla niin kauan kuin on varaa johonkin laadukkaampaan alustaan (oliskohan noin 800 euroa jolla saa jo jotain ominaisuuksiakin)

Re: 2.8 V6 - perinpohjainen läpikäynti

Posted: 26.2.2014 7:40
by Pasi Häkli
Kurkkaappa "Kilu" nimimerkin topic "Passattiin PES G2" tai jotain sinnepäin. Siinä löytyy käytännön tietoa remmiahtimen asennuksesta bensa v6 passattiin. Ja nyt kun aiot satsata perkeleesti euroja autoon niin älä pilaa sitä jomin alustalla.

Re: 2.8 V6 - perinpohjainen läpikäynti

Posted: 26.2.2014 8:00
by Sami Mäkinen
Topicin pääsee kivasti kurkkaamaan kun maksaa jäsenmaksun :lol:

Re: 2.8 V6 - perinpohjainen läpikäynti

Posted: 12.4.2014 19:02
by Kilu
JiikooMusic wrote:Ihan tossa vielä mietin, että kestäisköhän tää kone lähtä vielä virittämään ko. kampetta? 358tkm ajettuhan tämä on. Ja tietääkö kukaan mistä näihin sais jotain turbosarjaa jne, minkähintaista ko. rojekti ois ja mitä kaikkea pitää ottaa huomioon? Oishan tuo mahtava saaha Passatti vähän vislaamaankin :)
Tulee jossakin vaiheessa paketti myyntiin, jossa passattiin saa yli 300hv. Jos jenit riittää, niin paketti vaihtaa omistajaa. Kyselyitä on jo tullut kivasti.

Re: 2.8 V6 - perinpohjainen läpikäynti

Posted: 18.4.2014 23:48
by Jultsu
Katsastuslaillisesti et tule saamaan ahdinta tuohon autoon ellet sitten iske auton hinnan verran taaloja tiskiin. Jos ajattelit joka kerta irroitella palikat katsastuksen ajaksi niin sitten mikä ettei... Halvemmaksi tulee vaihto 1.8T moottoriin.

Mieluummin sitten tuningien hinnalla vaikka maakaasulaitteisto, tulevat ajokilometrit halpenee huomattavasti sellaisen myötä. Tai vaihto v6 dieseliin...
:devil

Putkisto, lastu ja vv-suodin on yhtä tyhjän kanssa. Putkistolla nyt voi jokusen hevosen saada enemmän, lastullakin ehkä 10hp lisää, vv-suotimella rikot vaan moottorisi. Se vakiofiltteri virtaa yli 300hp tehojen kanssa riittävästi.

Re: 2.8 V6 - perinpohjainen läpikäynti

Posted: 19.4.2014 21:13
by Kilu
Jätettäisiin paskan puhuminen, jos ei parempaa tietoa ole :shock: Toki mielipiteitä pitää esittää, mutta ei ne faktoiksi muutu. Silloin kun itse asiat tekee, eikä toisille maksa, niin voi aika helposti autoa virittää.

Re: 2.8 V6 - perinpohjainen läpikäyn

Posted: 20.4.2014 11:31
by Jultsu
Juu, eihän se viritys itsetehtynä hankalaa ole. Eikös se niin mennyt että virityksen katsotaan onnistuneen jos tehot ovat tippuneet max. 10% :buttrock

Mutta vakavammin, näkisin kyllä mielelläni dynotuloksia putkiston vaihdon jälkeen tuosta vagin bensakuutosesta. Tottakai jossain ferrarin 500-heppaisessa v12 koneessa se pakopuolikin on todella tärkeässä asemassa, mutta ehkä nyt perhefarmarin tehoilla se 1000e voisi mennä järkevämpäänkin kohteeseen. Kuten siihen turboswappiin. Eikös bensanelikossakin ole tuplakatit ja isompi putkisto jo vakiona?

Vapatin lastuvirityksistä on varmaan tälläkin foorumilla lisää tietoutta, sekin 500e on hukkaan heitettyä rahaa. Ja vaparisuodin..,tarviiko edes sanoa.


Edit. Vai oliko nyt kyseessä tuon ahtimen katsastusruljanssista kommentointi? Minä nimenomaan esitin sen ainoan faktan. Fakta on että katsastus ei mene sen kanssa läpi, ellei katsuri ole puolisokea tai kaveri.

Re: 2.8 V6 - perinpohjainen läpikäynti

Posted: 20.4.2014 11:59
by Kilu
Tuossa softassa pyydetään 95%:a maksimista, joten jokusen hepan siitä saa lisää. Eri asia on kannattaako sitä maksaa. Eipä mene itsellä montaa tuntia ahtimen irroitukseen ja normaalin imusarjan tilalle vaihtamiseen katsastukseen. Kuitenkin tuolla yli 300hv pihalle tulee. Miksi ihmeessä pistää 1.8t kone, kun 2.7:n saa samaan hintaan? Itsehän menin juuri sellaisen koneen ostamaan, joten tuo remmi tulee jäämään ylimääräiseksi. Ei herneitä, vaikka asian hieman kärkevästi ilmaisin :)