2.8 V6 - perinpohjainen läpikäynti
Posted: 25.2.2014 3:46
Terveppä terve,
Ajattelin alkaa tänne päivittämään nytten omaan Passattiin tehtyjä huoltoja ja vaihdettuja varaosia, jotta itse pysyn perillä missä mennään ja tottakai muiden iloksi, jos innostuu vaikka seuraamaan tätä viestiketjua.
Passattiin on menossa älytön määrä rahaa, nyt on ostettuna jo:
- Jakopää
- Vesipumppu
- Jarrulevyt joka nurkkaan
- Jarrupalat joka nurkkaan
- Pyöränlaakerit
- Koiranluut
- Öljyt
Tosiaan Passatissa ei muuta vikaa, kuin koiranluu kolisee ja takana laakeri ulvoo, mutta ajattelin nyt pikkuhiljaa uusia koko alustan ja jarrusysteemit.
Ensi kuussa olisi tarkoitus sitten ostella seuraavat:
- Raidetangot
- Raidetangon päät
- Iskarit joka nurkkaan
- Tukivarsisarja
- Vetonivelsarja
Rahaa palaa... Mutta palakoon! ON nimittäin niin hyvin palvellut nelikko-pasuuna että hevillä en autosta luovu ja eikös se niin ole että sitä pitemmälle se kestää, mitä paremmin huoltaa ja pitää? Tarkoitus itsellä uusia melko raffisti aluksi panostaen rahat tekniikkaan, jonka jälkeen aletaan tilailemaan ulkoasun osaa + sisustaa.
Kesällä lähtee tilaukseen seuraavat:
- Venakopan tiivisteet
- Ohjausvaihde
- Sytytysjohtosarja
- Työsylinteri, kytkin
- Sylinterikannen tiivistesarja
- Laturi
- Käynnistinmoottori
- Pyyhkijänsulat
- Vetoakselit
- Kytkinpaketti
- Vanteet + renkaat 17"
Tässä vaiheessa joku alkaa jo miettimään, että MIKSI?!?! No siksi, että ennemmin panostan rahani auton tekniikkaan, kun ajelen ja kohtaan jossakin välissä ajossa vikoja näihin liittyen, lisäksi kun nämä kaikki vaihdan, niin luulisi olevan autoa jo pitkäksi aikaa.
Kesän ostosten jälkeen alkaa pirunmoinen säästöprosessi, sillon aletaan säästämään seuraavia varten:
- Maalit + työt
- Maski
- Etupuskuri
- Takapuskuri
- Helmat
- Takaluukun reunaspoleri
- Takaikkunan spoileri
- Takaumpiot
- Etu-umpiot
- Takavaimentimet
- Supersprint putkisto pakosarjasta lähtien
- Lastu
- Vapaavirtaus-suodatin
- Jostain uudemmasta passatista puolinahka- tai kokonahkasisusta (vielä hakusessa, linkatkaa jos on tietoa mistä saa!)
- Pioneer AVH-X7500BT
- MDS Torque T1800.1
- Procemax PX107.HH (2)
- Autoviihde HD7 (2)
- MDS Reference 6,5 (2)
- DLE uusi painemalli (2)
- Kotelon teetätys
- MDS FR50-PK 50mm2
- MDS FP2F-PC 2.0
- MDS Silent Eagle
- Optima Yellow Top
- MDS Torque T4
Sen jälkeen voi huokasta ja sanoa, että nyt on auto viimesen päälle. Tää projekti tulee olemaan pitkä ja työläs, mutta kylläpä se sitten valmiina hymyilyttää. Tarkoitus on siis uusia myös KOKO sisusta lattiasta kattoon.
Ajattelin alkaa tänne päivittämään nytten omaan Passattiin tehtyjä huoltoja ja vaihdettuja varaosia, jotta itse pysyn perillä missä mennään ja tottakai muiden iloksi, jos innostuu vaikka seuraamaan tätä viestiketjua.
Passattiin on menossa älytön määrä rahaa, nyt on ostettuna jo:
- Jakopää
- Vesipumppu
- Jarrulevyt joka nurkkaan
- Jarrupalat joka nurkkaan
- Pyöränlaakerit
- Koiranluut
- Öljyt
Tosiaan Passatissa ei muuta vikaa, kuin koiranluu kolisee ja takana laakeri ulvoo, mutta ajattelin nyt pikkuhiljaa uusia koko alustan ja jarrusysteemit.
Ensi kuussa olisi tarkoitus sitten ostella seuraavat:
- Raidetangot
- Raidetangon päät
- Iskarit joka nurkkaan
- Tukivarsisarja
- Vetonivelsarja
Rahaa palaa... Mutta palakoon! ON nimittäin niin hyvin palvellut nelikko-pasuuna että hevillä en autosta luovu ja eikös se niin ole että sitä pitemmälle se kestää, mitä paremmin huoltaa ja pitää? Tarkoitus itsellä uusia melko raffisti aluksi panostaen rahat tekniikkaan, jonka jälkeen aletaan tilailemaan ulkoasun osaa + sisustaa.
Kesällä lähtee tilaukseen seuraavat:
- Venakopan tiivisteet
- Ohjausvaihde
- Sytytysjohtosarja
- Työsylinteri, kytkin
- Sylinterikannen tiivistesarja
- Laturi
- Käynnistinmoottori
- Pyyhkijänsulat
- Vetoakselit
- Kytkinpaketti
- Vanteet + renkaat 17"
Tässä vaiheessa joku alkaa jo miettimään, että MIKSI?!?! No siksi, että ennemmin panostan rahani auton tekniikkaan, kun ajelen ja kohtaan jossakin välissä ajossa vikoja näihin liittyen, lisäksi kun nämä kaikki vaihdan, niin luulisi olevan autoa jo pitkäksi aikaa.
Kesän ostosten jälkeen alkaa pirunmoinen säästöprosessi, sillon aletaan säästämään seuraavia varten:
- Maalit + työt
- Maski
- Etupuskuri
- Takapuskuri
- Helmat
- Takaluukun reunaspoleri
- Takaikkunan spoileri
- Takaumpiot
- Etu-umpiot
- Takavaimentimet
- Supersprint putkisto pakosarjasta lähtien
- Lastu
- Vapaavirtaus-suodatin
- Jostain uudemmasta passatista puolinahka- tai kokonahkasisusta (vielä hakusessa, linkatkaa jos on tietoa mistä saa!)
- Pioneer AVH-X7500BT
- MDS Torque T1800.1
- Procemax PX107.HH (2)
- Autoviihde HD7 (2)
- MDS Reference 6,5 (2)
- DLE uusi painemalli (2)
- Kotelon teetätys
- MDS FR50-PK 50mm2
- MDS FP2F-PC 2.0
- MDS Silent Eagle
- Optima Yellow Top
- MDS Torque T4
Sen jälkeen voi huokasta ja sanoa, että nyt on auto viimesen päälle. Tää projekti tulee olemaan pitkä ja työläs, mutta kylläpä se sitten valmiina hymyilyttää. Tarkoitus on siis uusia myös KOKO sisusta lattiasta kattoon.