Page 1 of 1

egr

Posted: 26.8.2005 17:50
by comfort
pitäis tukkia tuo egr kierrätys ja tulipa mieleen että voiko tuossa ahdin vaurioitua mitenkään,eikös turbo pyöri kovempaa kun egr on tukossa koska kaikki pakokaasut johdetaan turbon läpi pakoputkeen..lyhentääkö laakereiden ikää tms.kertokaa asiasta tietävät.

Posted: 26.8.2005 21:52
by Taajuus
Ei vahingoita, tukkoon vaan! :shock:

Posted: 27.8.2005 12:25
by miihkali
Tukkoon!! 8)

Posted: 16.9.2005 12:01
by VW-Bastard
Pistin EGR:lle menevän putken puristukseen ja ajelin muutaman päivän. Vetoja kyllä tuli lisää, mutta ei taida lämmitä auto ihan yhtä vilkkaasti, kuin normaalisti - kokemuksia?

Posted: 16.9.2005 13:19
by miihkali
Tukkimisen jälkeen on pysynyt imusarja puhtaana..... Oli ennen aivan gauheen näkönen.... :?

Posted: 16.9.2005 22:37
by comfort
ainakin entiseen golffiin vaikutti tuo egr:n tukkiminen niin että kylmällä ilmalla kone ei lämmennyt 25km: työmatkalla täysiin lämpöihin pakkasta n.15 astetta.en tiedä sit kumpi on parempi että ajaako alhaisilla moottorin lämmöillä vai syöttääkö paskaa koneeseen.. :shock: kumpikaan vaihtoehto ei tietenkään ole hyväksi mutta täytynee valita talveksi tuo lämmin auto ja tukkii sen egr:n sit kesäksi :lol:

Posted: 18.9.2005 8:25
by mm101
No kertokaapas missä se fyysisesti -04 TDI 130 Hp Pasuunassa oikein sijaitsee että pääsen kokeilee kans.

Posted: 5.10.2009 23:25
by ryynänen
Mitenkähän tuon afn lohkon Egr tulpataan. vm.97 1,9tdi 110hp.

Posted: 6.10.2009 6:51
by Micco
Paat pakosarjasta egr venttiiliin menevän putken päihin "sokeat" laipat.

Posted: 6.10.2009 11:01
by ryynänen
onks ne millaset putket, ihan kumiletkua?? riittääkö pultti?

Posted: 6.10.2009 12:16
by Sami Jalonen
Siihen tarttii sellasen salmiakkikuvioisen metallinpalan, ei kaljatölkistä :)

Posted: 6.10.2009 13:38
by ryynänen
joo kävinkin vilkasemassa. Sehän on sellanen suht paksu jööti joka nousee siitä pakosarjasta siihen imusarjaan. Liekkö tuosta huomattavaa eroa käytössä tässä meikäläisen lohkossa. Astraa tein kaljatölkistä eikä kestäny, et tiedossa oli tuo metallin paksuus. Kellään hyvää ideaa tähän..

Posted: 6.10.2009 13:40
by Pasi Häkli
Ite tein millisestä alumiinipellistä, joka on jo lähes puhki syöpynyt, johtuisko lämmön vaikutuksesta..?

Posted: 6.10.2009 18:48
by AjH
Jos se tuke on pakosarjan päässä niin varmaan lämpö tappaa, ei alumiini ihan kauheasti kestä kuitenkaan.
Eikö se kestävästi ja suht helposti synny mustasta riittävän leveästä latan pätkästä?

Posted: 6.10.2009 19:53
by Pasi Häkli
Ei kun se on siellä venttiilin päässä. Täytyy varmaan pistää sinne pakosarjan päähän peltilaippa.

Posted: 6.10.2009 22:05
by topi69
Eli se putki/letku ei ole ihan ohut jos se on laipalla kiinni? Pääseekö siihen käsiksi alakautta vai? AGR-kone 1,9TDI

Posted: 6.10.2009 22:27
by AjH
Pasi Häkli wrote:Ei kun se on siellä venttiilin päässä. Täytyy varmaan pistää sinne pakosarjan päähän peltilaippa.
Sit ei kyllä ihan pysty ymmärtään kun se pellinlipare kuitenkin tukkii EGR putken ettei siellä virtaa mitään. Ei sen pitäisi niin kovasti lämmetäkkään siellä venttiilin tuntumassa.

Posted: 7.10.2009 12:15
by Sami Jalonen
Mut eikös se pellinpala kummassa päässä nyt onkaan tuki pakokaasun reitin, jolloin siihen peltiin kumminkin kohdistuu kuuma kaasu koko sen ajan jolloin se muuten virtais imusarjaan? Vai onko se tarpeeksi lämmintä?

Posted: 7.10.2009 13:15
by Rave
Ei sielä mikään millin tai kahdenkan pelti kestä, palaa aika nopeasti veke sieltä, kokemusta on...

3-4mm lätkä on hyvä laittaa, onhan ne pakokaasut kuitenkin suhteellisen kuumia, varsinkin kun ajattelee mitä sielä turbolla pyörii.
Tosiaan lämpenemiseen vaikuttaa ja jonkin verran myös imusarjan sotkeentumiseen. Tosin paras tulos saadaan kun huohottimen pää siirretään sinne tyhjään kaljatölkkiin.