Page 1 of 1
passatin lämmöt
Posted: 15.9.2014 20:12
by ppj
Eli tdi passatti vm-04 lämpömittari seilaa 70-90 asteen väliä. Jos ajaa kovemmin niin lämmöt on noin90 astetta mutta esim 80 vauhdissa alkaa pudota ja menee noin 70 asteeseen. Voisiko mittari kummitella tai termari..(╰_╯)#
Re: passatin lämmöt
Posted: 15.9.2014 20:46
by Tero Paalanen
Oireet sopii mielestäni paremmin termostaattiin kuin moottorin lämpötila-anturiin.
Re: passatin lämmöt
Posted: 16.9.2014 13:42
by enochian
Mä vaihtaisin molemmat jos ei ole tiedossa milloin niitä on vaihdettu. Omasta vaihdoin ensin termostaatin ja lämpömittarin seilaaminen jatkui kunnes uusin anturinkin. Kaverilta uusin termostaatin ja lämmöt alkoi pysyä 90 asteessa, mutta kuukausia myöhemmin alkoi sytytellä vikavaloa joka sitten korjaantui lämpötila-anturin uusimisella.
Re: passatin lämmöt
Posted: 16.9.2014 16:08
by Jultsu
Tämän ikäisten passattien neula kohoaa yläasentoon (eli 90 asteeseen) jo 70 asteen jälkeen. Onhan se mahdollista että siellä on viallinen termari eikä lämmöt nouse millään yli 75 asteen, ja sitten ne sahaa siinä 70 paikkeilla jolloin se neulakin tekee isoa liikettä. Tai sitten tosiaan se anturi ei anna järkeviä lukemia.
OBD2 palikalla, VCDS:llä tai Climatronicin diagnostiikalla voisi katsella mitä ne lämmöt oikeasti näyttää, hyppivätkö villisti vai tasottuvatko tuohon 70 tienoille.
Re: passatin lämmöt
Posted: 16.9.2014 20:05
by ppj
Kiitosta vaan. Pitää vaihtaa molemmat. Mistäs tämä anturi löytyy konetilasta ja onkos termari hankala vaihtaa?╭(╯^╰)╮
Re: passatin lämmöt
Posted: 17.9.2014 17:21
by Pasi Häkli
Koneen takaa sojottaen alaviistoon apparin puolelle, sieltä löytyy lämpötila-anturi. Termari löytyy laturin takaa alhaalta, ei oo paha vaihtaa.
Re: passatin lämmöt
Posted: 17.9.2014 23:33
by teemu2791
termaria vaihtaessa ÄLÄ hukkaa termarinkotelon ruuveja !
tai osta marmorilta valmiiksi pari
ovat nimittäin M7
henkilökohtaisia kokemuksia ruuvin hukkaamisesta

Re: passatin lämmöt
Posted: 18.9.2014 8:43
by enochian
Lämpötila-anturin ympäristöäkin kannattaa puhdistaa hyvin jo ennen kuin alkaa vanhaa anturia irrottelemaan. Omassa oli 13v ajalta kaikkea scheissea niin paljon siinä päällä ettei anturia meinannut saada irti millään. Vanhan anturin muovisokkakin oli niin tiukasti kiinni että se lähti kolmena palana irti.