Page 1 of 2
Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04 ~turbo upgrade~
Posted: 20.9.2014 16:58
by remix
Elikkäs, kevarin kimpusta ollaan siirtymässä autoon... Toisin sanoen autoikä painaa päälle ja ensiautoksi tuli hommattua otsikon mukainen Torsen

passatti trendline varustetasolla, 1.9tdi koneella jonka jatkeena 6v manuaali.
Varusteiksi voisi kai luetelle:
-Sähkölasit x4
-Lämmitettävätuulilasi
-Kattoluukku
-Hälytin
Edellisen omistajan toimesta:
-Eibach -30mm alusta.
-19'' interaction vanteet 225/35 linglongeilla, talveksi vw:n omat 16'' alut kitkoilla.
-Xenon muuntosarja lähivaloissa.
-Takalasit tummennettu lustigin 5% kalvoilla.
-Merkitön maski
edit: sisävalot tilasin
Täältä tuosta pitää valita oikea sarja esim. omassa tapauksessa variant varashälyn tutkilla.. aiheesta tarkemmin
Täällä. Ledit tuli noin viikossa ja menevät tänään paikalleen laittelen kuvia kohan löytävät paikkansa.
Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04
Posted: 21.9.2014 10:30
by remix
Ledit kävipaikalleen ja kaikki jopa toimivat joten ei moitittavaa
Takana valoteho ei sinäänsä muuttunut mutta edessä senkin edestä, myös kontissa näkee paremmin kuin ennen.
Valoja roplatessa huomasin että kuskinpuolen takaovi ei tahdo aueta sisältä

Ulkokahvasta aukeaa ihan normaalisti ja keskuslukko pelaa mutta sisäkahvasta ei suostu aukeamaan, lapsilukkoakin kääntelin päälle ja pois
välillä oven lukiten ja avaten mutta ei vaikutusta. Onko sieltä joku irti kenties? selviääkö pahvinirroittamisella vai joutuuko pellinkin purkamaan

Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04
Posted: 23.9.2014 17:46
by Noppa88
Taitaa olla takaoven kahvan vaijeri venähtänyt tai sitten huonosti paikallaan. Ei muuta kun pahvi irti.
Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04
Posted: 11.10.2014 20:42
by remix
Joo, eipä ole kerennyt pahvia vielä irti repimään mutta huomasin että kyllähän se ovi aukeaa, pitää vaan kahva vetää ns yli joten viittaa tohon vaijerin venähtämiseen, onko sen vaihto mimmonen savotta että ostas uuden vaijerin jo ennen pahvin irroitusta...
Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04
Posted: 12.10.2014 8:00
by Pasi Häkli
Jos ihan järjellä ajatellaan niin vaijeri ei veny. Todennäköisesti sen vaijerin kuori on vaan irti pidikkeestään. Ite en ostais uutta vaijeria, koska pahvin irrottaminen on 5min homma.
Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04
Posted: 18.10.2014 22:51
by remix
Oorrait, pitää se katsella kohan saa auton talliin kun ei ulkona viitsi näilläkään keleillä enää roplata, saati sitten talvella
Ebaysta tilattu vaihdekepin pussi saapui tälläviikolla ja yllättävän hyvin passaa paikalleen 10e pussiks. Ilmoituksen mukaan aitoa nahkaa ja kyllä ainakin vakioon verrattuna materiaali on laadukkaamman oloista ja ainakin paksumpaa..
Äänen toistoonkin tulossa uudistusta, tällähetkellä soittimena toimii alpinen cde-182r, oviin vaihdettu kauttimet entisen omistajan toimesta joten merkistä/mallista ei tietoa, selviää kun ton ovipahvin nykäsee kahvan korjausta ajatellen irti... Niitä ohjaa perus 4 kanavainen vahvistin. Basso puolella 1kpl GZHW12spl elementti jota käskyttää earthquaken mini d2500 mono lankku, tulevalla viikolla postiin pitäis tipahtaa toinen vastaavanlainen elementti joten kotelonrakennus puuhiin pääsee vaihteeks. Voin siitä kotelonrakennus projektista vaikka tänne lisäillä kuvia jos jotain vaikka kiinnostais. Jähtäväks nää joutuuko bassojen vahvistimenkin uusimaan jonka johdosta virtapuoltakin joutuisi päivittelemään, nykyisellä kokoonpanolla selviää ihan hyvin auton omalla akulla vaikka ''THE BIG THREE'' päivityskin on vielä tekemättä eli kolme isoa päivitystä normaaliin järjestelmään 1. Akulle lisämaadoitus. 2. Laturin latauskaapelin rinnalle toinen paksumpi kaapeli. 3. Laturille lisämaadoituksia.
Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04
Posted: 19.10.2014 12:18
by Micko
Villi veikkaus että sinulla on mennyt tuo oven vaijeri liian kireälle siinä ulkokahvan osassa.
Ota se ulkokahvan lopussa oleva muovipala irti, ( se on kiinni oven sisäpuolelta yhdellä torxilla, yleensä pienen tulpan takana.) kun saat näkyviin sen kahvan pään mihin vaijeri kiinnittyy sellaisella mustalla muovipalalla, niin laitat sen löysemmälle. Näin on ainakin korjaantunut 99% kaikista oven aukeamisongelmista volkkareissa mitä on tullut vastaan (ja niitä on tullut monta

)
Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04
Posted: 14.11.2014 15:54
by remix
Päivitellääs välillä tännekkin
Kotelo tuli tekastua konttiin mutta en ole sitä millään vielä päällystänyt, vähän on auki tekiskö kunnon pohjat ja maalais vai pelkästään kangasta päälle. Kahdelle elementille ei enää tuo edellinen vahvari riittänyt joten sopivasti myynti tullut fiiku pari tuli ostettua... Ehdotuksia saa antaa kotelon pinnotukseen/päällystykseen ja minkä väriseksi ton portin sitten maalais, portti on kiinni 8:lla m6 pultilla jotka kiristyy iskumuttereihin. Portin tiivistys toteutettu ikkunatiivisteellä.

Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04
Posted: 27.11.2014 16:06
by remix
Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04
Posted: 28.11.2014 8:39
by kotka
Mitä tuolla kotelolla haetaan? Mukavaa lisätukea musiikkiin vai mahdollisesti jopa painetta kabiiniin? Oletko päässyt jo testailemaan kotelon oikeaa virettä? Missä on portin alapään pyöristys? Missä on kotelon tuennat? Missä on kotelon sisäpuolinen maalaus?
Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04
Posted: 28.11.2014 11:34
by remix
Kotelo tulossa ihan peruspopitteluun mutta toivotaan että painettakin tuottaisi jossain määrin.

Kotelon viri selvinnee kun saa elementit ajeltua kunnolla sisään ja ensinnäkin saa nuo fiikut konttiin, viikonlopun aikana olisi tarkoitus edistyä tämän asian suhteen.. Portin toisessa päässä pyöristys mutta huomattavasti pienempi, noin sentti kertaa sentti ulko ja sisäreunassa. Kotelon tuentoja pitää lisäillä jos osottautuu tarpeelliseksi, vaikuttaa ihan tarpeeksi tukevalta katukäyttöön mutta aina ne saa lisättyä

Sisäpuolinen maalaus samalla kun kotelon päällystän eli talven yli tuollaisena

Rakentava kommentti on aina hyvästä ja olen aloittelija vielä näiden koppien teossa joten aina oppii uutta

Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04
Posted: 28.11.2014 13:22
by kotka
Portin sisäpuolelle riittää pyöristys vain portin sisäpuolella. Portin pyöristyksen malliksi voi kuvitella trumpettia..
Noiden elementtien sisäänajoon löytyy parikin hyvää ohjetta, mutta ne varmaan on tiedossa jos sisäänajoa olet miettimässä. Se, että mitä hyötyä siitä edes on, niin en ota kantaa.
Tee se sisäpuolinen maalaus ennenkuin laitat elementtejä paikoilleen. Saat maalipinnan kuivumaan ja tukkimaan puupinnan. Ulkopuolelle maali voi olla kannattavampi kuin verhouskangas (luvun kannalta ajateltuna)
Kotelo ei voi olla liian tukeva koskaan. Esim. kierretangolla ja putkella saat jo aika helposti lisätukea, kun vedät kotelon sisälle putken ja kierretangolla kiristät siitä läpi.
Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04
Posted: 28.11.2014 13:58
by remix
Okei, kiitti vinkeistä. Ja joo tosiaan tosta sisäänajosta voi olla montaa mieltä, eipä noi elementit taida miksikään mennä kohan ei kantilla soittele

Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04
Posted: 30.11.2014 20:07
by remix
Kontin rakentelun osalta edistyttiin tänäviikonloppuna sen verran että kurakaukalo sai lähteä ja tilalle tuli matto..
Asiasta toiseen olis myynnissä smd ledejä t10 kannalla, vaikkapa sisätiloihin tai miksei parkeiksikin jos ei autossa ole canväylää nämä
EIVÄT siis ole canbus ledejä vaan normaaleita smd ledejä. Erittäin kirkkaan valkoisia, valotehoa n~16-18lm
5kpl/6e ja 10kpl/10
Tilisiirrolla maksettaessa toimitus kulut ovat ilmaiset.

Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04
Posted: 9.1.2015 17:53
by remix
Päivitellääs tätäkin välillä

Kortti on taskussa ja passatti on palvellut hyvin ainakin tähän asti.
Erillissarjat menossa uusiin ja 2 sarjaa rainbowin sl-c6.2 olis tarkotus eli joka oveen semmoset, mahtaneekohan diskantit mennä vakiopaikoille? aika tietysti näyttää
Vasemmalla puolella ulompi vetonivel taitaa pitää hiukan ääntä mutta ei vielä häiritsevästi ja suojakumikin on ehjä joten toivotaan että kesään asti selvitään.
Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04
Posted: 9.1.2015 18:34
by ibel
Onnea kortista!!
remix wrote:
Vasemmalla puolella ulompi vetonivel taitaa pitää hiukan ääntä mutta ei vielä häiritsevästi ja suojakumikin on ehjä joten toivotaan että kesään asti selvitään.
Voisin melkeen luvata että kestää helposti. Ittellä kesi kaks vuotta rallattaen, ja talvet menikii luisutellessa välillä ratti ääriasennossa, voi sitä rallatuksen määrää.

Sitte vaan meni hermo siihen naputuksee ja vaihoin nivelen, no sitte lähtikii jo auto eteepäi.

Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04
Posted: 9.1.2015 19:13
by remix
No toivotaan että tässäkin kestää

kattelin sun tiedoista niin taidat sinäkin joensuun alueella pyöriä

Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04
Posted: 9.1.2015 23:40
by _MiKsU_77
Joo ja voi kestää vähemmänkin aikaa, mulla ex passatin nivel kesti äännähtelyjen jälkeen 10 km ja sit pääsikin narun jatkoksi. Oli varmaankin poikkeus tapaus.

Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04
Posted: 10.1.2015 17:43
by remix
Se on aina vähän tuurissaan näitten nivelien kanssa ilmeisesti
Tuli tossa joulomalla tallinnassa pyörähdettyä niin luonnollisesti kontista joutu subilootan kaivamaan siks aikaa pois niin oli hyvä aika sekin viimeistellä. Sisältä maalasin ihan normi valkosella mitä sattu tallista löytymään ja päälle laitoin 4carpetin tummanharmaan kankaan, toimii
Vahvistimille tuli teline tehtyä jossa ovat päällekkäin kotelon ja takapenkkien välissä. siitä voin kuvan laitella kohan on tavarat takasin kontissa

Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04
Posted: 11.1.2015 11:14
by ibel
remix wrote:kattelin sun tiedoista niin taidat sinäkin joensuun alueella pyöriä

Ainakin tää kevät vielä.

Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04
Posted: 13.1.2015 18:10
by remix
Tänään tuli ovelle rainbowin erillissarjat, varsin asiallisen oloiset. perjantaina tarkotus käydä asentelemassa, millasia välineitä tarvii ovipahvien irrotukseen muutakun perus ruuvarit yms ? kannattaako ikkunat laskee alas ennenkun ottaa pahveja irti että lähteekö helpommin niin tms ? ja tarviiko akkua ''irrottaa'' homman ajaksi ?

Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04
Posted: 13.1.2015 18:32
by Sieppi
Muistaakseni pahvin alareunassa oli Torx-kantaisia ruuveja (T10-15?) ja sitten peitelevyt ovenkahvalta irtoaa keittiöveitsellä jonka alla oli 2 isoa ristipää ruuvia ja sitte kyynernojan peitelevyn (missä siis on ikkunahissit ja oven lukitukset) alla taas 2 ristipäätä. Oven alareunaa ku aukaisee niin ottaa samalla sen valon liittimen irti. Ovenkahvasta vaijerin saa irti ku irroittaa ed. mainitut ja vääntää vähän pahvia ylös päin niin näkee mihin se vaijeri tulee, irtoaa muistaakseni hieman kampeamalla. Itse en ottanut akkua irti tuon takia.
Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04
Posted: 14.1.2015 12:51
by Tomppa-
Torxit on 25 muistaakseni tai 20.
Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04
Posted: 19.1.2015 15:07
by remix
Huhhuh, nyt on erillissarjat punottu joka oveen ja olihan siinä oma homma. Ovipahvit lähti odotettua helpommin irti vaikka niitä vähän ''pelkäsinkin''. Samalla korjaantui aiemmin mainittu takaoven aukeamis ongelma mutta vieläkin on erillainen verrattuna muihin ovii, aukeaa kuitenkin joten ei tarvitse sen enempää sitä miettiä
Ovista löytyi infinityn erkkasarja joka oli jo aikaa nähnyt,rainbow vs infinity.
Diskanttien koosta huolimatta sai ne pienellä vaivalla paikalleen, edessä peilikolmion muovista vähän muovia pois ja takana kuumaliimaa ja mukana tullut kiinnike rauta niin se oli siinä.
Samalla rytinällä laitoin subbarinkin takaisin konttiin ja näyttää varsin asialliselta kankaan kanssa.
Vahvistimet ovat telineessä kotelon takapuolella, näin ne sai suht pieneen tilaan kokoonsa nähden.
Ja loppuun kuva vielä laitoksesta talvivalsseilla

Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04
Posted: 11.3.2017 21:12
by remix
Nostellaas tätäkin välillä, viime vuosi meni armeijan leivissä ja passatti kuskas kajaani-joensuu väliä uskollisesti ilman isompia remontteja. Jakopää remppa ja alustan vaihto oli ainoot mitä tuli tehtyyks öljynvaihtojen lisäks koko vuonna... Kuvat kertoo enemmän kun tuhat sanaa niin pistetääs vähän kuva saastetta siitä missä nyt mennään auton suhteen.
Alustaksi valikoitui BC.
Viimekesä rullailtiin tämän näköisenä.
Jakopäärempasta joku räpsy.
Ja vielä talvilookkia.
Sitten päästäänkin tähän päivään, maanantaina tuli pitkään ääntä pitäneelle turbolle kilometrit täyteen ja tuloksena ensimmäinen keskeytys tämän vehkeen kanssa.
Ei tosiaan tullut yllätyksenä että turbo laukeaa mutta tarkoitus oli kesään selvitä jolloinka olis ollut vähän mukavampi pihalla rempata mutta tälläkertaa näin. Eipä siinä muutakuin entisen turbon raatokainalossa Fin-turbolle uutta hakemaan, uudeksi valikoitui bolt-on hybridi jossai pitäis tuotto riittä vakiosuuttimien kanssa vallan mainiosti. Fin-turbon puolesta oli nopeaa toimintaa ja uus solmu oli noudettavissa perjantaina (keskiviikkona kävin tilaamassa).
Egr tästä oli jo edellisen omistajan toimesta tulpattu mutta tämän rempan yhteydessä lähtee pois koko paska kaikkinen hilppeineen joten vähän topakammalla laipalla pakosarja umpeen (näitäkin saa fin-turbolta).
Turbon lisäks on maailmalta tulossa keulacooleri kitti ja decat downpipe sekä egr delete kitti, näistä kuvia kohan kotiutuvat. Softa vaihtuu ns custom softaan joka on tarkoitus laitattaa fin-turbon kautta, kytkin/vauhtipyörä paketti vielä auki niin siihen saa antaa vinkkejä jos on kokemuksia mikä tossa avf:n perseessä on todettu toimivaksi. Kiinteän vauhtipyörän jurinat ei itseä haittaa kohan vaan sais kestävän paketin läjään.
Muutama lisämittarikin tuli hommattua niin saa suuntaa antavaa tietoa pellin alta, taino tekimieli laittaa niin se riitti itelle syyksi pistää vähän rahaa kiinni noihin autogaugen ei välttämättä niin tarkkoihin mittareihin, ahtopainemittarissakin on tuo alipaine puoli joka tämmösessä jäteöljypolttimessa ilmeisen turha mutta liikkupahan viisari niin se on pääasia
Pistäkääs viestiä kiinnostaako seurailla tämmöstä projektia ja rakentava palaute on aina plussaa, ensimmäistä kertaa kun nyt tulee perehdyttyä tähän turbo puolen sielun elämään.
Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04 ~turbo upgrade~
Posted: 12.3.2017 10:50
by Micco
S2 Audin 3B moottorin Sachs SRE kytkin kiinteään vauhtikseen sovitettuna toimii ja kestää vääntöä. Mutta alle 2000rpm ei tarvii juuri ajella.
Pilattuun harrasteautoon parhaita vaihtoehtoja, mutta käyttöautossa voi alkaa pidemmän päälle tympimään. Ei ole siis pisaralla pisimmälle väännättäjän vaihtoehto
E. Jos välttämättä haluat tuohon kokoonpanoosi kiinteän vauhtiksen laittaa, niin edellämainittu setti tavallisena Sachsina varmaankin järkevämpi. Järjellinen softa niin pitää varmasti.
Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04 ~turbo upgrade~
Posted: 12.3.2017 13:34
by Micco
Ja ajatuksen kans kun vielä oikein lukee kokoonpanoa, niin laittaisin vain tarpeen mukaan ehjää kaksoismassaa ja kytkintä. Suurella todennäköisyydellä pitää ja kestää aivan hyvin niin pitkään kuin auto ja mielenkiintokin. Paljon mukavampi arkiajoja ajella.
Eriasia siinä vaiheessa jos suunnitelmissa on alkaa lappamaan jatkossa autoon k€uroja kiinni tekniikkaan.

Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04 ~turbo upgrade~
Posted: 12.3.2017 16:05
by remix
Se on kyllä täysin totta ettei näillä päivityksillä vielä kiinteä vp ole pakollinen, saahan softastakin ilmeisesti rajattua alavääntöjä. Käsitykseni mukaan paikallaan kuitenkin vakio vp ja kytkin joten vaihdettava se on olipa uus sitten vakio tai topakampi, kilometrejä takana kuitenkin jo vähän päälle 400tkm..
http://www.darksidedevelopments.co.uk/p ... speed.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuollainen paketti sattu darksidelta silmään ja sopis varmaan tämän paketin perään paremmin kuin hyvin, onkos Suomessa puljua mistä näitä voi kysellä vai onko pistettävä tuolta tilaukseen / ajatuksia tuommosesta paketista??
Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04 ~turbo upgrade~
Posted: 12.3.2017 16:39
by Micco
Lukin kaksoismassa ei vissiin ole paras hankinta vauhtipyöräksi. Paalasen Tero, JukkaA tai joku muu viimeaikoina noihin enemmän perehtynyt voisi viisata mikä olisi hyvä setuppi.
Itse olen jyryyttänyt liki 10v tuolla jäykkäkäyttöisellä SRE:llä...

Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04 ~turbo upgrade~
Posted: 12.3.2017 17:42
by Tero Paalanen
En lähtis noilla muutoksilla laittamaan vakiota kummempaa kytkintä.
Tuntuu tuollanen 400tkm ajettu vakiokin pitävän kerran +400Nm väännöt ihan mukisematta.
Ja tosiaan itse ainakin suosisin ennemmin Sachsin tuotteita kuin Lukkia.
Ps. Jollet jo laittanut pakopainemittaria ni suosittelen laittamaan. Aivan ykköstyökalu hybridiahtimen kanssa.
Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04 ~turbo upgrade~
Posted: 12.3.2017 20:52
by remix
Tähän mennessä eniten pään vaivaa on kyllä tuottanut tuo kytkimen valinta, näillä näkymin päädyn tuohon sachsin kaksoismassaan minkä kaveriksi sre levy.. Nykyinen kytkin antautu isommilla vaihteilla mutta senkin kanssa oppi elämään, auto tosiaan oli jo ohjelmoitu jollain bulkki softalla ennen tätä remonttia.
Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04 ~turbo upgrade~
Posted: 12.3.2017 20:56
by Micco
Ei varmasti huono valinta.
Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04 ~turbo upgrade~
Posted: 13.3.2017 17:11
by remix
Darksidelta tuli tänään viestiä että rahat on menny perille ja paketti lähtee kohtapuoliin Joensuuta päin. Paikallisesta hydrauliikka liikkeestä kävin jakotukin öljyjalkaan niin saapi painemittarin kiinni, öljyn lämpöanturin sijoitus paikka vielä auki, liekkö sitten öljypohjaan viisain viritellä ??
Varaosamaailmasta kävin vielä vauhtipyörää ja kytkinpakettia kyselemässä mutta sieltä myytiin vaan ei oota, meneekö ulkomaantilaus hommiks vai mistä porukka niitä hommaillu?
Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04 ~turbo upgrade~
Posted: 13.3.2017 18:03
by Micco
http://m.autodoc.fi/sachs/7623706 Autodocilta oon osanumeroilla hakenu ja tilannu paljon osia. Monesti ollut ilmainen toimitus yli 150€ tilauksiin.
Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04 ~turbo upgrade~
Posted: 13.3.2017 20:00
by remix
Kiitos !
Nyt löyty semmoset sivut mitä oonki kaivannut, en taida tämän jälkeen enää kivijalka liikkeissä vieraillakkaan...
Osanumerot kopioin darksiden paketista pois lukien vauhtipyörän jonka otin tosiaan sachsin tekeleenä,kun tuollakin sivulla oli useampaa vaihtoehtoa mm. tuosta sre levystä, toivotaan että on käypäset.
SACHS, Painelaakeri
TUOTENUMERO: 3151 271 937
SACHS, Vauhtipyörä
TUOTENUMERO: 2294 501 178
SACHS (ZF SRE), Kytkinlevy
TUOTENUMERO: 881864 001707
SACHS (ZF SRE), Kytkimen painelevy
TUOTENUMERO: 883082 001424
Lisäks otin työsylinterin brembon tekeleenä, nyt alkas olemaan aika lailla kaikki osat saapumista vailla. Laatikko öljytkin vaihtuu samassa rytinässä joten onko jotain erityistä huomioitavaa kyseisessä operaatiossa?
Pistetääs tähän listaa mitä kaikkea nyt tuleekaan uusittua, lisäilen sitä mukaa kun muistuu mieleen.
-Turbo
-Cooleri+egr delete
-Decat downpipe
-Öljyn vaihto tarpeet
-Polttoaine suodatin, ilman suodatin ja raitisilma suodatin
-Uus maf & n75 sekä alipaine linjat.
-Öljytasoanturi (herjaili jonkin aikaa jo oilsensor workshoppia)
-kytkinpaketti+työsylinteri
-Uudet laatikko öljyt
Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04 ~turbo upgrade~
Posted: 19.3.2017 0:40
by remix
Joopajoo onhan sitä jotain tullu osia ootellessa väsättyyks, mittarit kytketty ja niiden piuhat vetästy konehuoneen puolelle odottamaan että anturit löytää paikkansa, loput öljyt mitkä ei turbon kautta kerenny pihalle puotin pois ja vaihoin öljytasoanturin. Alipainelinjat tein uusiks ja karsin ne niin yksinkertaseks kun vaan mahollista eli pelkkä n75 ja alipaine ''tankki'' jäi käyttöön, n18 ja n239 venttiilit jäi pois käytöstä kokonaan kun ei niiden letkuille ole egr delete kitin kanssa edes paikkaa. Jätin ne kuitenkin toistakseks liittimen päihin kiinni niin ei tarvii vastuksia käydä virittelemään. Ajattelin laatikon käyttää irti ennenkun käyn konepuolta kasailemaan niin on vähän enemmän tilaa yläpuolellakin, ilmeisesti yläkautta kuitenkin jonkun laatikon pultin joutuu avaaman. Tarviikos tässä starttia päästää irti että laatikko lähtee ?
Tässä havainnollistava kuva alipainelinjojen toteutuksesta
Tässä entiset alipaineletkut, en menis takuuseen edes kaikkien liitosten tiiveydestä sen verran kevyesti lähtivät irti..
Antureiden piuhat sukitin tuommoseks nipuks niin oli fiksumpi pujotella hytin puolelle.
Tiistaina pitäs tulla kytkin hilppeet ja keskiviikkona loput, toivottavasti ois parinviikon sisään ajossa. Vinkkejä tuohon kytkin remppaan otetaan vastaan

Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04 ~turbo upgrade~
Posted: 19.3.2017 11:48
by Jultsu
Noiden kahden poistettavan venttiilin vikakoodit pystyy myös osaava kaveri koodaamaan pois ecun uudelleenohjelmoinnin yhteydessä syöttökartoista, ei tarvi viritellä mitään vastuksia johtoihin.
Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04 ~turbo upgrade~
Posted: 19.3.2017 11:55
by Tero Paalanen
^No ei ne vikakoodit sentään syöttökartoissa ole (nus nus).
Mut joo tosiaan, ko vikakoodit on poistettavissa ja vaikkei niitä poistaiskaan ni niistä koodeista ei ole mitään haittaa.
Eivät sytytä vikavaloa, eivätkä aiheuta vikatilaa.
Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04 ~turbo upgrade~
Posted: 19.3.2017 12:14
by Jultsu
^Mutta eikös joissain VCDS:llä tehtävissä adaptaatioissa ole perusvaatimuksena että moottorinohjaimelta ei löydy vikakoodeja?
Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04 ~turbo upgrade~
Posted: 19.3.2017 12:17
by Tero Paalanen
Voi olla, mut eipä tuohon mitää adaptaatio tartte tehdä.
Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04 ~turbo upgrade~
Posted: 20.3.2017 10:07
by remix
Hyvä tietää, otan sitten myös venttiili irti. Pitää muistaa vaan ohjelmoialta kysyä saako koodit pois uskosin että kyllä.. Näillä näkymin tuli uudet kesävanteet ostettua samaan konkurssiin ja sen myötä olis jaonmuutos spacereille tarvetta joten kysellään pyöriikö jollain 5x112 -> 5x130 lättyjä ylimääräsenä, paksuutta sais olla ainakin sen 30mm. Pistelen kiekoista kuvia kohan saan ne käytyyks kotia, näillä näkymin sunnuntaille menee enenkun pääsen niitä hakemaan.
Jos kaupat vanteista menee suunnitelmien mukaan niin ylimääräseks jää itelle nuo tämän hetkiset interactionit, 19x8.5 et 35 yhen kesän ajetuilla linglongeilla. Niiden hinnasta voi laittaa mielipidettä tulemaan jos jollakin kyseiselle sarjalle tarvetta...
Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04 ~turbo upgrade~
Posted: 20.3.2017 17:26
by Tero Paalanen
Jos kerran ohjelmointi tulee Fin-turbon kautta, ni melko suurella todennäkösyydellä se softan hämmentäjä osaa ne koodit sieltä poistaa. Tiedän meinaan et he tekevät paljon yhteistyötä TdiTuningFinlandin Hannun kanssa ja häneltä ainakin ko. operaatio onnistuu.
Meidänkin talosta löytyy 5 pumpparia joissa on Hannun tekemä softa.
Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04 ~turbo upgrade~
Posted: 22.3.2017 21:26
by remix
Nytpä ne ois, kilkkeet nimittäin. Eipä jäänyt kummastakaan puljusta pahaa sanottavaa, tilaukset tuli perille ajallaan ja sisältikin sen mitä oli tullut ostoskoriin naputeltua. Äkkiseltään vaikuttas siltä että käypäset osat on tullut tilailtuuks mutta se selviää viimestään sillon kun kytkintä pääsen paikalleen sovittamaan. Eipä tästä tämän kummempaa tarinaa saa aikaseks joten tyrkätään taas kuvia linjoille...
Kytkin hilut
Darksiden palikat
Egr delete paikoillaan.
Cooleri löyti bolt-on meiningillä paikkansa ja ahtoputket heitin paikalleen mutta klemmarit tietenkin sen jälkeen vasta kiinni kun turbo ja imusarja paikoillaan.
Tarkoitus olis vetästä mustaks tuo jäähy niin ei hirveesti hyppäis puskurin takaa silmille, palaillaan astialle kuhan on keretty perehtyy kytkimen sielun elämään.
Posted: 1.4.2017 14:59
by remix
Viikko vierähti ja auton kanssa meni illat sen verta myöhäseks että kotia kun pääs niin ei ensimmäisenä tullut mieleen tänne päivitellä edistymisestä joten nyt tulee sitten kerralla läpileikkaus.
Laatikko lähti omasta mielestä aika kivuttomasti irti vaikka montulla ilman laatikko nosturia se irrotettiinkin, kardaanin tukilaakeri hässäkkä korista irti, kardaani laatikon perästä irti, vetarit irti (mahtuu kyllä olemaan paikallaankin, pelkkä sisäpään irrotus siis riittää) mutta mulla oli oikeelta puolelta sisemmästä mennyt kumi ja sitä myötä nivelkin. Samasta akselista oli ulompikin väljä joten siitä vaihtuu kaikki muut paitsi akseli, vasemmalla puolella riitti uus kumisarja ulompaan niveleen. Noiden lisäks vielä työsylinterin letku irti ja parit liittimet, ohjaamon puolelta vaihekepin nuppi ja pussi irti jonka jälkeen 4 mutteria auki niin on keppi tankoineen autosta irti. Laatikon pultit oli suht helpossa paikassa mutta johtunee siitä että konehuoneen puolelta oli niin paljon tavaraa irti.
Pieni muotonen työmaa oli etsiä tuota sisempää niveltä Suomen maalta, Joensuusta kiertelin liikkeet läpi ja vastaus oli että ei saa meidän toimittajalta. Kävin jopa Laakkosella naureskelemassa niiden hinnottelu politiikalle, sisäpään nivel ~290e, koko vetari ois taas ollut varsin järkihintanen ~260e mutta se kun on vaihto tuote niin palautettava akseli ois pitäny olla täysin orkkis kuntonen, tarkoittaa sitä että jos sulla on siinä tarvike murros paikallaan niin tulee ihan mukava lasku perässä kun tehas ei hyväksykkään sitä panttina. Koko akseli ilman vaihto akselia oli nimittäin rapiat 890e... Autodocilla on netissä kyseistä nivelsarjaa myynnissä mutta ei varastossa joten ei sitäkään kautta onnistunut, meinas lähteä jo tilausta saksaan ebayn kautta, siellä niitä nimittäin on myynnissä vaikka millä mitalla mutta lopulta löyty nimark.fi nimisestä puljusta nivel, tilasin sen torstaina joten toivotaan että kaikki menee putkeen ja oikeanlainen nivel kotiutuu alkuviikosta, auto nimittäin seisoo enää kyseisen osan takia..
Laatikkoon vaihoin castrollin transaxle 75w90 öljyt, parilitraa sinne sain uppoomaan ennenkun alko tulemaan yli joten onko jollain varmaa tietoa paljonka tuon kuuslovisen askin tilavuus on? Ja sitten niitä kuvia, auto tosiaan on käynti kuntonen, nesteet ja öljyt pysyy sisällä sekä kytkimenkin sain aika kivuttomasti ilmattua alipaineen avulla.. Toivottavasti ens viikolla sais auton ajoon ja softaukseen, onhan tässä jo kolmisen viikko tullut oltua ilman omaa autoa..
Suhteellisen käytetyn olonen paketti.
Tollasen tapin sorvasin keskitykseen.
Uuet hilut paikallaan.
Varmaan ois hyvä vaihtaa vähän useemmin kun kolmen vuoden välein
Ei pitäs tällä kokoonpanolla ahistaa ainakaan downpipestä
Omasta mielestä ainakin varsin siisti kokonaisuus.
Jaa sitten ne vanteet eli vw atheos 19x9, renkaat on jo pyöräytetty pois päältä ja pitäs käyä noiten keskiöiden kiillotus hommiin. Ensin pyöräytän alle varmaan entiset kesävanteet niin ei tarvii hosua näitten siistimisessä, muutama kantti kosketus löytyy mutta ei mitään maatakaatavia.

Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04 ~turbo upgrade~
Posted: 1.4.2017 18:36
by Jultsu
Ei se 2 litraa kaukana totuudesta ole jos avasit vain jommankumman tyhjäyspropun. Sille torsenille olisi oma tyhjäysröörinsä laatikon plugin lisäksi. 2.5 litraa kertoo castrolin öljynvalintaopas.
Onko muuten lämmitettävälle tuulilasille ollut tarvetta? Omaani asentelin tuon systeemin viime kesänä ja mahdoinkohan kokonaista 5 kertaa tarvita tuota tämän talven aikana, toki mulla auto sisällä tallissa aina yöt..
Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04 ~turbo upgrade~
Posted: 1.4.2017 20:35
by remix
Joo pelkästään laatikon ropusta puottelin öljyt joten eiköhän siellä oo tarpeeks velliä
Lämmitettävää tuulilasia tulee kyllä käytettyyks aika usein ainakin aamuisin (talvella, yllätysyllätys

) koska auto seisoo suurimmaksi osaksi kadun varressa, helpottaa kuitenkin aika paljon raappaamista tai parhaillaan tarvii vaan pyyhkijöillä vetästä jäät pois.. Työpaikalla sitten about kerran viikkoon tuli pakkasilla pidettyä piuhassa kun on defan ylläpitolaturi asennettu niin ei saa akkuakaan syötyä tolla lämmittimellä tyhjäks, kun työ matka on about 5 kilsaa

Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04 ~turbo upgrade~
Posted: 1.4.2017 21:02
by Jultsu
Joo, näin pähkäilin tän asian myös, päivisin kun harvemmin tuo lämpötila laskee ja vetää lasin huuruun. Tuo lämmitettävä lasi on säröllä nyt ja pähkäilen tässä juuri että jaksanko vielä uusia sen samanlaiseen vai laitanko taas taviksen (300e vs 100e)
Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04 ~turbo upgrade~
Posted: 3.4.2017 8:50
by kotka
ot:na:
Jos sinulla on lämmitettävä lasi, niin pidä se sellaisena. Minulla on lämmitettävä lasi, jossa myös sadetunnistin, niin en kehtaisi kyllä niitä poiskaan jättää vaikka harvoin käytänkin.
Uusi lasi kaikkineen 350e asennettuna, mielestäni ihan ok hinta. (Lasinpojat, Kuopio)
Tämä siis Passat 3C
Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04 ~turbo upgrade~
Posted: 3.4.2017 18:52
by Jultsu
Sadetutkan ja automaattisesti himmentyvän taustapeilinkin jälkiasensin samaan syssyyn, ja aivan vitun turhia lisävarusteita kumpikin. Ärsyttää tuo tutka kun se kaikkein epäherkin asetuskin on liian herkkä, ja peili ei toki tummu farkussa kun takalasi on aina umpipaskainen..
Re: Passat 3BG 1.9TDI 4Motion -04 ~turbo upgrade~
Posted: 3.4.2017 21:25
by remix
Itelläkin halkes lasi alareunasta yhtenä pakkas aamuna, lasivakuutus mulla tässä on joten pitää käydä vaihdattamassa jos näkökenttään tulee. Lasin vaihto alkas olemaan muutenkin ajankohtanen kun alkaa olemaan ympäriinsä kivitetty..
Tänään sain vanteet käsiini ekaa kertaa ilman kumeja ja tuli jonkin asteisena yllätyksenä että niissä oli paineen valvonnan anturit paikallaan, saiskohan noita orkkis antureita opetettua mitenkään jälkiasenteiselle näytölle ? Olis jopa varsin hyödyllinen ''varuste'' jos tämän ikäiseen sais renkaiden paineen valvonnan käyttöön

Nopealla googletuksella ei löytynyt kun kokonaisia sarjoja ja semmoselle ei kyllä ole tarvetta, 433mhz näyttää noissa taajuus olevan joten jos löytäisi vastaavalle taajuudelle jälkiasenteisen näytön vois onnistuakkin
Huomenissa olis tarkotus käydä näitä siistimään, kahessa vanteessa kantti ihottumat, kaks oikeestaan pelkkää kiillotusta vaille. Tarkotus olis ottaa noista kiillotettavista osista lakat veks, kiillottaa ja sen jälkeen laittaa pinnote pintaan.
