Passat 3C 2.0 TDI Bagged
Posted: 30.11.2014 21:00
Tuli tosiaan viimevuoden lopulla myytä entinen pussitettu mk4 tdi golffi pois, koska ei ollut tarvetta enään farmarille. Talveks tuli ostettua halpa mersun romu jolla oli tarkotus ajella talvi ja katella sit keväällä jotain "kunnon" autoo alle, mutta eipä sillä mersulla jaksanut kauaa ajella, vaan ostin 08 vuoden sedan civicin, jota tuli laiteltua jonkin verran omaa makua mielyttävämpään kuosiin.
Välillä kyllä kaipaan pussi golffia takas, koska oli pirun mukava peli ja olis ollu kiva jalostaa sitä vielä reilusti pidemmälle, mutta ei siihen oikein oltais kyytiin mahuttu, kun takapenkki tila siinä oli nii pieni..
No ei mennyt kauaa kun tulikin ilo uutinen, että perheenlisäystä on tulossa lisää syksyllä 2014 ja sehän tarkotti sitä, että auto on vaihdettava, joten kesällä kävin vaihtamassa hondan 2007 vuoden 3c passattiin.
Sattui kyseinen auto tulemaan myyntiin samalle kylälle ja koeajolle oli heti lähettävä ja ajon jälkeen tuli heti tehtyä kaupat, koska olihan se passatti aika kiva ajella tuollasen muovisen hondan jälkeen.
Kyseessä on siis 170hv 2.0 tdi koneella oleva highline passatti BMR koneella ja 6 vaihteisella manuaali laatikolla, suuttimet ja suuttimien johtosarja vaihdettu!
Tässä pari kuvaa autosta siinä asussa, missä se minulle tuli.


Aivan ensimmäiseksi tuli bongattua jyväskylästä rns510 soitin, joten se tuli haettua pois ja laitettua rcd300 soitin varastoon.
Tarkotus olis keväällä heittää pussit alle ja hommata jotai kivaa vannetta alle ja koko tulee olemaa varmaa 19".
Pussit löytyykin varastosta, kun en niitä golffin mukana antanut.
Ja sitten tuli aavistuksen päivitettyä golffista jääneitä pussirojuja, eli smc 3/8 magneetti venttiilit ja avs 7 ohjaimen myin pois ja jenkkilästä tilasin airliftin autopilot v2 setin tilalle.
Vanha säiliö tuli puhallutettua ja maalautin sen pulverilla kiiltävän mustaksi.
Sitten tuli leikeltyä passatin varapyöränpaikalle sopiva vaneri, johon asentelin kompuran, säiliön ja vettiilipaketin, jotta kaikki ilmakamat saa piiloon, koska konttia tarvii käyttää rattaiden/vaunujen kuskaamiseen, muuten olisin kyllä tehnyt kovalla linjalla näkyvät asennukset, mutta jospa sitten joskus, kun on toinen auto jota ei tarvi perheen kuskaamiseen laitella.

Hommasin halvalla ta-tecnixin uuden coili setin, jossa säädettävä alapään kiinnitys, ja hiukan tuli rälläkkää näytettyä vakaajan pystytankojen kiinnityspaikoille ja tehtyä niille uudet reijät, jotta palkeen saa tarpeeks alas.
Tuli kaverilla sorvautettua sopivat lautaset etutolppiin ja myös tuli tehtyä takalautaset uusiks passattii sopivilla mitoilla.
Vielä tarvis varmaan hommata camber yläpäät eteen, jottei sen asian kanssa tule keväällä ongelmia.
Näyttää olevan tullut ta-technixillekkin moisia myyntiin vajaalla 200€urolla.

Saksasta tilailin jenkkimaskin ja se teipattiin kaverin kanssa heti mustaksi, pitää teippailla vielä keväällä uusiks, koska siitä ei ihan täydellistä tullut.



Mutta tosiaan tältä auto näyttä nyt ja keväällä sitten vasta pussia alle koska ei talveks ole mitää järkee laittaa, noitten 16" nasta pullakumien kanssa.




Valoja modailtiin sen verran, että eessä palaa nyt vilkut himmeesti parkkeina ja normiparkit vedettiin niin himmeeks, ettei niitä juuri näy(jostain syystä parkkeja ei saannut kokonaan pois käytöstä).
Takavaloista otettiin rinkuloiden keskellä palavat valot pois käytöstä, eli nyt palaa vain kehät.
Pussien laiton lisäksi olis myös kaikkee muuta pientä kuten, xenonia, lediä, uudet kilvet, vanteet, parempi ratti ym..
Välillä kyllä kaipaan pussi golffia takas, koska oli pirun mukava peli ja olis ollu kiva jalostaa sitä vielä reilusti pidemmälle, mutta ei siihen oikein oltais kyytiin mahuttu, kun takapenkki tila siinä oli nii pieni..
No ei mennyt kauaa kun tulikin ilo uutinen, että perheenlisäystä on tulossa lisää syksyllä 2014 ja sehän tarkotti sitä, että auto on vaihdettava, joten kesällä kävin vaihtamassa hondan 2007 vuoden 3c passattiin.
Sattui kyseinen auto tulemaan myyntiin samalle kylälle ja koeajolle oli heti lähettävä ja ajon jälkeen tuli heti tehtyä kaupat, koska olihan se passatti aika kiva ajella tuollasen muovisen hondan jälkeen.
Kyseessä on siis 170hv 2.0 tdi koneella oleva highline passatti BMR koneella ja 6 vaihteisella manuaali laatikolla, suuttimet ja suuttimien johtosarja vaihdettu!

Tässä pari kuvaa autosta siinä asussa, missä se minulle tuli.


Aivan ensimmäiseksi tuli bongattua jyväskylästä rns510 soitin, joten se tuli haettua pois ja laitettua rcd300 soitin varastoon.
Tarkotus olis keväällä heittää pussit alle ja hommata jotai kivaa vannetta alle ja koko tulee olemaa varmaa 19".
Pussit löytyykin varastosta, kun en niitä golffin mukana antanut.
Ja sitten tuli aavistuksen päivitettyä golffista jääneitä pussirojuja, eli smc 3/8 magneetti venttiilit ja avs 7 ohjaimen myin pois ja jenkkilästä tilasin airliftin autopilot v2 setin tilalle.
Vanha säiliö tuli puhallutettua ja maalautin sen pulverilla kiiltävän mustaksi.
Sitten tuli leikeltyä passatin varapyöränpaikalle sopiva vaneri, johon asentelin kompuran, säiliön ja vettiilipaketin, jotta kaikki ilmakamat saa piiloon, koska konttia tarvii käyttää rattaiden/vaunujen kuskaamiseen, muuten olisin kyllä tehnyt kovalla linjalla näkyvät asennukset, mutta jospa sitten joskus, kun on toinen auto jota ei tarvi perheen kuskaamiseen laitella.

Hommasin halvalla ta-tecnixin uuden coili setin, jossa säädettävä alapään kiinnitys, ja hiukan tuli rälläkkää näytettyä vakaajan pystytankojen kiinnityspaikoille ja tehtyä niille uudet reijät, jotta palkeen saa tarpeeks alas.
Tuli kaverilla sorvautettua sopivat lautaset etutolppiin ja myös tuli tehtyä takalautaset uusiks passattii sopivilla mitoilla.
Vielä tarvis varmaan hommata camber yläpäät eteen, jottei sen asian kanssa tule keväällä ongelmia.
Näyttää olevan tullut ta-technixillekkin moisia myyntiin vajaalla 200€urolla.

Saksasta tilailin jenkkimaskin ja se teipattiin kaverin kanssa heti mustaksi, pitää teippailla vielä keväällä uusiks, koska siitä ei ihan täydellistä tullut.



Mutta tosiaan tältä auto näyttä nyt ja keväällä sitten vasta pussia alle koska ei talveks ole mitää järkee laittaa, noitten 16" nasta pullakumien kanssa.




Valoja modailtiin sen verran, että eessä palaa nyt vilkut himmeesti parkkeina ja normiparkit vedettiin niin himmeeks, ettei niitä juuri näy(jostain syystä parkkeja ei saannut kokonaan pois käytöstä).
Takavaloista otettiin rinkuloiden keskellä palavat valot pois käytöstä, eli nyt palaa vain kehät.
Pussien laiton lisäksi olis myös kaikkee muuta pientä kuten, xenonia, lediä, uudet kilvet, vanteet, parempi ratti ym..