Page 1 of 1
Variantin keskuslukitus
Posted: 2.10.2005 9:33
by kjakuna
Kuljettajan puoleinen lukko sano,että klonks ja sen jälkeen ei lukko, eikä keskuslukitus aktivoidu ollenkaan kuskin puolelta. Vänkärin puolelta täytyy vääntäytyä sisälle!! Onko kenelläkään hajua mikä meni hajalle?
Keskuslukituksen mekanismi näyttää kuitenki toimivan vänkärin puolelta ja patteri avaimessa toimii
-96 Variant 1.8GL
Posted: 2.10.2005 9:43
by Masentaja
Lukkosylinterin tappi mennyt poikki.
Posted: 2.10.2005 9:49
by kjakuna
Jaa jaa, vasta ostin tuon pelin ja oon siis vihree, lienee halvahko osa ja periaatteessa aika helppo vaihtaa?
Posted: 2.10.2005 9:51
by Masentaja
Uusi lukkosylinteri "romppeineen" + lukkosylinterin sarjoitus.
Posted: 2.10.2005 9:54
by kjakuna
Voi vee, hyvin lähtee alkuun tää suhde golf 3:sen kanssa!! Ei voi mitään, Kiitti kuitenki joka tapauksessa
Posted: 2.10.2005 10:40
by jmr
Kannattaa sitten ennen talvea öljytä ne lukot (huom. öljyllä, ei millään sulalla

) eli esim. aseöljy kestää pakkasta ja on riittävän notkeaa.
Posted: 2.10.2005 21:16
by DJisotela
Voihan se olla se lukkopesän ja lukon välinen tappi. Maksaa 1e laakkosella, iteltä meni 2 talvella ko tuli väänneltyä himppu kovasti. Jos se tappi on poikki nin lukkopesä tulee avaimen mukana ulos sieltä kahvasta.
Posted: 3.10.2005 11:21
by Migoyan
Joo sieltä on todennäköisesti niinkuin edellä olijat ovat sanoneet lukkosylinterin tappi mennyt poikki. Uusi ei paljon maksa, mutta se on vahvistettu eikä näin ollen mene vanhaan lukkopesään. Jollei kuitenkaan halua ostaa uutta lukkopesää niin sitä tappia voi hiukan viilata jolloin se sopii vanhaankin ihan hyvin. Koko projekti on helppo tehdä, joten se kannattaa kyllä vaihtaa itse. Muistaakseni se tappi maksoi muutaman euron. Jos ostaa myös uuden lukkopesän niin se maksoi jotain parin kympin paikkeilla + sarjoitus päälle. Itse vaihdoin edellisestä Golfista molempiin oviin kyseisen jutun ( toiseen koko hoidon ja toiseen tein viilatun version ).
Posted: 6.10.2005 21:05
by kjakuna
Kävin pörhöllä ostaan uuden lukkopesän ja sarjoittamassa sen. Se lysti maksoi 30euroa. Se on oikeastaan pieni hinta siitä, ettei tarvitse sitte kiroilla keskellä talvea, ku lukko mäsähtää rikki!
-96 Variant 1.8GL
Posted: 27.12.2006 15:13
by Vesa-Matti Luoma
Olisikos kellään tietoa mistä sais halvimmalla Helsingin seudulla lukkopesän ja avaimen sarjoituksen Passattiin?
Jätin auton loman ajaksi systerille lainaan niin eikös viimeinenkin toimiva lukkopesä oli hajonnut. Muuten vois mennä pelkällä kakella, mutta sekin syö jostain syystä patteria aika paljon. No täytyy nyt ainakin aluksi pitää varapatteria lompakossa hätävarana.
Posted: 28.12.2006 8:08
by Clayman
Miksi se täytyy sarjoittaa?
Mä ainakin ostin pelkän sylinterin (ja sen tapin ja sen rinkulan siihen juureen, kun tappi meni poikki) ja otin haitat+jouset vanhasta sylinteristä

Posted: 29.12.2006 10:34
by Vesa-Matti Luoma
Niin onkos se sitten sama periaate 3B Passatissa? En meinaan ole vielä päässyt tutkailemaan kun auto on systerillä Pohjanmaalla.
Posted: 29.12.2006 16:34
by Pasi Häkli
Jos en kauheen väärin muista niin siellä on sellanen patruuna mitä ei voi purkaa... Saatanpa olla väärässäkin.
Posted: 2.3.2007 7:58
by Vesa-Matti Luoma
Pasi H. wrote:Jos en kauheen väärin muista niin siellä on sellanen patruuna mitä ei voi purkaa... Saatanpa olla väärässäkin.
Oikeassa olit, valettu patruuna. Liuottelin sitä kaikennäkösillä aineilla ja jonkin verran siihen sai liikettä, mutta auki en avaimella ovia saanut.
Mutta eilen AH niin ihana Passat, imaisi ovet lukkoon kun auto oli käynnissä. Soitin poliisien kautta lukkosepälle, joka pyysi 130e käteisellä, ei kiitos. Tämä tapahtui sen verran lähellä kotia, että ajattelin kumminkin kokeilla vara-avaimella putsauksen onnistumista. Avaimen kun laittoi lukkopesään ja väänsi oikeasti tosi voimakkaasti niin sain ovet auki. Avainta siis joutui vääntämään tosissaan.