Volkswagen Passat 1999, keskuslukitus/hälytinongelma
Volkswagen Passat 1999, keskuslukitus/hälytinongelma
Moro,
Selasin palstaa, ja jonkin verran löysin samansuuntaista ongelmaa, mutta silti muutamia asioita jäi kyseenalaiseksi. Siispä, kyseessä on Volkswagen Passat 1.8, vm. 1999. Ongelmana on se, että hälyttimet alkavat välittömästi huutamaan, kun ovet lukitsee (kaukosäätimellä tai ovesta). Järjestelmä luulee, että jokin ovi on auki, sillä mikäli sisävalon laittaa ''ovi auki'' - asentoon, palaa valo jatkuvasti. Lisäksi auto tyhjentää akkua seisoessaan.
Noh, etuovesta havaittiin rispaantuneita johtoja -> vaihdettiin liikkeessä uusi johtosarja -> ei vaikutusta ongelmaan.
Tämän jälkeen havaittiin, että vasen takalukko menee hitaammin, jotenkin ''empien'' alas, niin kuin ei jaksaisi kunnolla mennä lukkoon -> vaihdettin lukkolaite ja tarkistettiin johdot liikkeessä (ei havaittu johdoissa mitään) -> ei edelleenkään vaikutusta ongelmaan. Lukon nuppi menee edelleen hitaammin alas vas.takaovessa ja hälytin huutaa. Lisäksi katselin silmämääräisesti mukavuusboxille meneviä johtoja ja boksin sisällön. Olivat kuin uusia, varmaankin jossain vaiheessa autoon vaihdettu ennen kuin ostin auton.
Jälkimmäisessä korjaamossa sanoivat, että eivät saaneet enää vikakoodeja. Epäilin kuitenkin vähän tätä, ja kävin tarkastuttamassa vikakoodin muualla, ja löytyy seuraavaa:
01329 - Convenience System Data Bus in Emergency Mode
Possible Causes:
-Wiring and/or Connectors faulty
-Door Control Module(s) faulty
Eli kysymys kuuluu, mitä seuraavaksi? Loppujen lukkolaitteiden vaihto ja johtojen tarkastus, vai jotain muuta? Miten olisi viisainta paikantaa mahdollinen lukkolaite-/johtovika ilman, että joutuu purkamaan kaikkia ovia, vai onko edes mahdollista? Olisiko mahdollista yhdistää joitakin näkyvissä olevia johtoja siten, että ovitunnistin olisi jatkuvasti ''kiinni'' - asennossa? Paljon asiaa, mutta vinkkejä otetaan vastaan.
Selasin palstaa, ja jonkin verran löysin samansuuntaista ongelmaa, mutta silti muutamia asioita jäi kyseenalaiseksi. Siispä, kyseessä on Volkswagen Passat 1.8, vm. 1999. Ongelmana on se, että hälyttimet alkavat välittömästi huutamaan, kun ovet lukitsee (kaukosäätimellä tai ovesta). Järjestelmä luulee, että jokin ovi on auki, sillä mikäli sisävalon laittaa ''ovi auki'' - asentoon, palaa valo jatkuvasti. Lisäksi auto tyhjentää akkua seisoessaan.
Noh, etuovesta havaittiin rispaantuneita johtoja -> vaihdettiin liikkeessä uusi johtosarja -> ei vaikutusta ongelmaan.
Tämän jälkeen havaittiin, että vasen takalukko menee hitaammin, jotenkin ''empien'' alas, niin kuin ei jaksaisi kunnolla mennä lukkoon -> vaihdettin lukkolaite ja tarkistettiin johdot liikkeessä (ei havaittu johdoissa mitään) -> ei edelleenkään vaikutusta ongelmaan. Lukon nuppi menee edelleen hitaammin alas vas.takaovessa ja hälytin huutaa. Lisäksi katselin silmämääräisesti mukavuusboxille meneviä johtoja ja boksin sisällön. Olivat kuin uusia, varmaankin jossain vaiheessa autoon vaihdettu ennen kuin ostin auton.
Jälkimmäisessä korjaamossa sanoivat, että eivät saaneet enää vikakoodeja. Epäilin kuitenkin vähän tätä, ja kävin tarkastuttamassa vikakoodin muualla, ja löytyy seuraavaa:
01329 - Convenience System Data Bus in Emergency Mode
Possible Causes:
-Wiring and/or Connectors faulty
-Door Control Module(s) faulty
Eli kysymys kuuluu, mitä seuraavaksi? Loppujen lukkolaitteiden vaihto ja johtojen tarkastus, vai jotain muuta? Miten olisi viisainta paikantaa mahdollinen lukkolaite-/johtovika ilman, että joutuu purkamaan kaikkia ovia, vai onko edes mahdollista? Olisiko mahdollista yhdistää joitakin näkyvissä olevia johtoja siten, että ovitunnistin olisi jatkuvasti ''kiinni'' - asennossa? Paljon asiaa, mutta vinkkejä otetaan vastaan.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Volkswagen Passat 1999, keskuslukitus/hälytinongelma
Eikös tuo selviäisi ihan testerillä, mitta-arvoista näkee kunkin oven "statuksen".
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Volkswagen Passat 1999, keskuslukitus/hälytinongelma
itse aloittaisin ottamalla takaovien johdot irti ja koittaisin toimiiko. Jos ei niin etuovien johdotkin irti.
onko konepellissä tunnistinta, takaluukku vois reistailla.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... _Solutions" onclick="window.open(this.href);return false;
onko konepellissä tunnistinta, takaluukku vois reistailla.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... _Solutions" onclick="window.open(this.href);return false;
1.9TDI 4MOTION 2001 VARIANT
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Volkswagen Passat 1999, keskuslukitus/hälytinongelma
Kukin tyylillään...
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Volkswagen Passat 1999, keskuslukitus/hälytinongelma
Kiitokset vastauksista ja pahoittelut jos kysymykset ovat tyhmiä, autosähköt eivät ole hirveän tuttuja juttuja vaikka jotakin pientä on tullut laitettua.
Tarkoitatko tässä tapauksella testerillä yleismittaria vai obd2-lukijaa? Johtojen virroistako status pitäisi päätellä?Pasi Häkli wrote:Eikös tuo selviäisi ihan testerillä, mitta-arvoista näkee kunkin oven "statuksen".
Ilmeisesti tuo tarkoittaa oven haitarikumissa olevia liitoksia? Miten tuolla käytännössä selvitetään toimivuus? Eikö pitäisi hälyttää, jos viallisen ovisysteemin ottaa irti?pitkaja wrote:itse aloittaisin ottamalla takaovien johdot irti ja koittaisin toimiiko. Jos ei niin etuovien johdotkin irti.
onko konepellissä tunnistinta, takaluukku vois reistailla.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... _Solutions" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mehtäkonekuski
- Posts: 432
- Joined: 3.5.2014 12:56
- Location: Orimattila
Re: Volkswagen Passat 1999, keskuslukitus/hälytinongelma
Hapettumia liittimissä jne. Tarkastat katsoen ja heiluttelet vähän josko vaikka joku johto olisi lähteny irti.
BMW 520D E60 -09
ex.Skoda Octavia RS 2.0TSI -10
ex.Volkswagen Passat 3BG 1.9TDI -02
ex.Skoda Octavia RS 2.0TSI -10
ex.Volkswagen Passat 3BG 1.9TDI -02
Re: Volkswagen Passat 1999, keskuslukitus/hälytinongelma
Just leikin taas tolla ross tech piuhalla ja nyppäsin takaoven johtosarjan irti ja lueskelin vikakoodia, ei löytynyt vikakoodeja. Käytin virrat pois lukitsin ovet avasin ovet ja uusiluku. Ei löytynyt mitään.
Jos kyseissä takaovessa olisi jotain vikaa saisin jonkun vikakoodin. Tällä tavoin pääset pienentämään vikalistaa mistä etsiä.
Enemmän aikaa meni viestin kirjoittamiseen kuin testaamiseen ja samalla siinä voi niitä liittimiä katsoa onko siellä sitä hapettumaa tai johto löysästi kiinni.
Ehkä luottaisin ross tech sivuston ohjeisiin kuin musta tuntuu...
Jos kyseissä takaovessa olisi jotain vikaa saisin jonkun vikakoodin. Tällä tavoin pääset pienentämään vikalistaa mistä etsiä.
Enemmän aikaa meni viestin kirjoittamiseen kuin testaamiseen ja samalla siinä voi niitä liittimiä katsoa onko siellä sitä hapettumaa tai johto löysästi kiinni.
Ehkä luottaisin ross tech sivuston ohjeisiin kuin musta tuntuu...
1.9TDI 4MOTION 2001 VARIANT
Re: Volkswagen Passat 1999, keskuslukitus/hälytinongelma
No jos sulla kerta on vcds käytössä, niin katohan Central Convenience -> Measureblocks -> sitten etit sellasen kanavan mikä näyttää kaikken ovien statuksen. Ja sitten rupeet yks kerrallaan availee ovia ja kattomaa muuttuuko status (OPEN or CLOSED). Tätä se Pasi tarkotti. 

Re: Volkswagen Passat 1999, keskuslukitus/hälytinongelma
Ahaa, nyt ymmärsin. Itsellä tosin ei tuota VCDS:ää ole, vaan kävin liikkeessä nuo luetuttamassa. Erikoista, että eivät siellä voineet noita ''statuksia'' katsoa, kun selitinkin vian vielä heille ihan hyvin. Tuo piuha olisi kyllä hyvä ostos...ibel wrote:No jos sulla kerta on vcds käytössä, niin katohan Central Convenience -> Measureblocks -> sitten etit sellasen kanavan mikä näyttää kaikken ovien statuksen. Ja sitten rupeet yks kerrallaan availee ovia ja kattomaa muuttuuko status (OPEN or CLOSED). Tätä se Pasi tarkotti.
Re: Volkswagen Passat 1999, keskuslukitus/hälytinongelma
Joo kyllähän sieltä löytyy näköjään kaikki ovet myös takakontti.ibel wrote:No jos sulla kerta on vcds käytössä, niin katohan Central Convenience -> Measureblocks -> sitten etit sellasen kanavan mikä näyttää kaikken ovien statuksen. Ja sitten rupeet yks kerrallaan availee ovia ja kattomaa muuttuuko status (OPEN or CLOSED). Tätä se Pasi tarkotti.
Alusta alkaen olen ymmärtänyt että alkuperäisellä kysyjällä ei ole vianluku laitetta ja sen takia olen yrittänyt tarjota sitä pistokkeiden irrottamista jolloin ei tarvitse vianluku laitetta. Tällä ehdottamalla tavalla saisi vain selville missä ovessa vika on.
1.9TDI 4MOTION 2001 VARIANT
Re: Volkswagen Passat 1999, keskuslukitus/hälytinongelma
Alk0 wrote:Itsellä tosin ei tuota VCDS:ää ole
pitkaja wrote:Just leikin taas tolla ross tech piuhalla
Hups, en näköjään kattonu sitten kuka olikaan alottaja..pitkaja wrote:Alusta alkaen olen ymmärtänyt että alkuperäisellä kysyjällä ei ole vianluku laitetta ja sen takia olen yrittänyt tarjota sitä pistokkeiden irrottamista jolloin ei tarvitse vianluku laitetta. Tällä ehdottamalla tavalla saisi vain selville missä ovessa vika on.


Re: Volkswagen Passat 1999, keskuslukitus/hälytinongelma
Joo suvussa kolme vag konsernin autoa. Pelkkä vianluku on sen verta kallista lystiä nykyään että oksat pois, melkein voisin kirjoittaa siitä tarinan mutta joku toinen kerta selvin päin.ibel wrote:Alk0 wrote:Itsellä tosin ei tuota VCDS:ää olepitkaja wrote:Just leikin taas tolla ross tech piuhallaHups, en näköjään kattonu sitten kuka olikaan alottaja..pitkaja wrote:Alusta alkaen olen ymmärtänyt että alkuperäisellä kysyjällä ei ole vianluku laitetta ja sen takia olen yrittänyt tarjota sitä pistokkeiden irrottamista jolloin ei tarvitse vianluku laitetta. Tällä ehdottamalla tavalla saisi vain selville missä ovessa vika on.No eniveis, voisin veikata piuhan maksavan ittensä takasin aika nopiasti.

1.9TDI 4MOTION 2001 VARIANT
Re: Volkswagen Passat 1999, keskuslukitus/hälytinongelma
Voi herran jestas kun oppis käyttää noita kopio kautta vastaa kohtia niin ei tulis moni sana virke juttuja...
1.9TDI 4MOTION 2001 VARIANT