Page 1 of 2
					
				V6 TDI Passat
				Posted: 10.5.2015 10:05
				by _siideri_
				Tuli hommattua pikkuvikainen passatti uudeksi työautoksi. 2004 2.5l tdi 132kw 4-motion highline varustuksella.
puolnahkapenkit, climatronic, peruutustutka ym. Valoautomiikka poistettu käytöstä (tuontiauto), xenonit keulilla joissa vilkku keskellä. On kromilistaa ja kattokaiteet kromin väriset. 
17" talvirimpulat 225/45 hakkapeliitta4 nastoilla ja kesäks 19" A6 replicat 235/35 kumeilla. 
Ensitöikseen tarkoitus muuttaa pakettiautoksi, takalasien tummennokset ja pitemmät rengaspultit että saapi kesävanteet alle. 
Sitten vikalistaan... climatronic puhaltaa vain konehuoneesta tulevaa ilmaa. Eli kylmänä viileetä ja koneen lämmittyä lämmintä ilmaa. Antoi vikakoodit 25b 00, 4F7 ja 4F8. Lueskelinkin jo noita vikoja mitä muilla on ja pitää ruveta purkamaan ja tutkii mistä vikaa lähtis korjaa.
Toinen niin moottorinvikavalo palaa koko ajan ja hetken päästä syttyy mukaan abs ja luistonestovalot. Testerin mukaan herjaa abs keskusyksikköä, alkuperäisosalla sen verta suolainen hinta et kuuntelisin mieluusti vinkkejä millä vikaa lähtis etsii ja korjaa. 
Kuvia lisäilen jahka saan näpsittyä
 
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 10.5.2015 10:41
				by ibel
				Vekatronics osaa korjata noita ABS yksiköitä.
Tuohon 
climaan, kokeile rämpätä niitä nappuloita silleen et käytät lämpötilaa ja alueita ääriasennoissa useaan kertaan. Mulla herjas joskus sisäilmakierrosta, mut sitä aikani rämpättyä se alko taas pelittämää.
Pistä tosiaan kuvia, mua kiinnostaa ainekii.. 
P.S. Älä säikähä nokkasilppuri huutelua täällä..  
 Mä salaa haaveilen hommaavani silppurin takas. 
 
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 10.5.2015 18:15
				by _siideri_
				Koitellu climaan noita kaikenlaisia vinkkejä mitä löytäny mut niillä saanu mitään muutosta..
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 10.5.2015 18:23
				by ibel
				Sitte voi olla et joutuu uusimaa niitä moottoreita.
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 10.5.2015 18:26
				by _siideri_
				muutama otos pasuunasta:
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 71e6648fe7" onclick="window.open(this.href);return false;
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 7fb4e820b1" onclick="window.open(this.href);return false;
https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphot ... e=55C23355" onclick="window.open(this.href);return false;
https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphot ... e=55D69EA3" onclick="window.open(this.href);return false;
takalasin tummennos meni vähä persiilleen mut harjotus tekee mestarin  

 
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 10.5.2015 18:37
				by ibel
				Etu umpiot huutaa kiillotusta. 

Onko tää ihan -04 alkupäästä??
 
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 10.5.2015 18:39
				by _siideri_
				niin huutaa joo 

 löysin siihenki hyvät ohjeet.. 3/04 otettu käyttöön, rakennettu 5/03 muistaakseni.
 
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 10.5.2015 18:55
				by ibel
				_siideri_ wrote:rakennettu 5/03 muistaakseni.
No se selittääkii nuo peilit ja pyyhkijät.
Saanen kysyä millä moottorikoodilla tää on?? 

 
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 10.5.2015 18:59
				by _siideri_
				hmm.. siihen en nyt äkkiseltään osaa vastaa 

 mistäs sen näkikään?
 
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 10.5.2015 19:00
				by ibel
				Huoltokirjan ekalta sivulta tai tavaratilan vastaavasta tarrasta, varapyöräkotelon kylestä.
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 10.5.2015 19:02
				by _siideri_
				pitää kattoo huomenissa kun kesärenkaat meen vaihtaa alle..
otteen mukaan tuo on 132kw mut konehuoneen suojassa tdi teksti kaikki harmaalla 

 
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 10.5.2015 19:04
				by ibel
				No sitte sulla on ne "paremmat" nokat. 

 
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 10.5.2015 19:20
				by Sami Mäkinen
				Mä yritän olla ihan hiljaa täällä perällä 

 
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 10.5.2015 20:04
				by ibel
				Sori Sami, ehin varottaa jo.. 

 
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 11.5.2015 21:29
				by _siideri_
				joku BDH siellä näytti lukevan 

 
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 11.5.2015 21:35
				by ibel
				_siideri_ wrote:joku BDH siellä näytti lukevan 

 
 
 
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 13.5.2015 18:18
				by Jultsu
				_siideri_ wrote:Toinen niin moottorinvikavalo palaa koko ajan ja hetken päästä syttyy mukaan abs ja luistonestovalot. 
Kuullostaa hassulta mutta tarkista kaikki lamput edestä ja takaa ovatko oikeanlaiset ja ehjät. Nuo vikavalot voi tulla myös viallisesta polttimosta.
 
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 13.5.2015 19:20
				by ibel
				Ihan mielenkiinnosta, paljon on mittarissa??
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 13.5.2015 22:25
				by _siideri_
				Pitää tarkistaa noi valot, toinen sumari ainakin pimeenä edessä...
313tkm mittarissa 

 
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 15.5.2015 17:01
				by _siideri_
				Mielenkiintosta, tossa kun vaihdoin kesävanteet alle ni tutkailin abs piuhoja vähä niit heiluttelin ni valot hävis mittaristosta... ajon jälkee tempasin kässärin päälle ja johan kuulu "PIIIP" ja kaikki kolme valoo syttyi taas. 

 
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 15.5.2015 21:13
				by Jultsu
				Jos liikkellelähdettäessä kaikki ok ja hetkisen ajelun jälkeen syttyy nuo vikavalot tauluun, väittäisin että vika löytyy sieltä polttimoista. Mulle käynyt samalla tavalla.
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 15.5.2015 22:02
				by _siideri_
				Takana toimii valot iha normaalisti eikä jarruttaessakaan valot syty tauluun... eka kerta tänään ku lähin liikkeelle ni mikään valo ei palanut... ja kun parkkiin ajoin ja jarru päällä vedin kässäristä ni sytty valot. no nyt ne taas palaa, tai jokin niistä koko ajan. 

 
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 17.5.2015 17:48
				by _siideri_
				Uutta vikaa pukkaa... mökiltä kotiin ajellessa tuli hetkellinen tärinä ja meni samantien ohi ja matka jatku samalla nopeudella kunnes huomasin ramppiin laskiessa ettei oo tehoja ja jarrupoljin kova... pihaan sit päästyä kuuntelin käyntiä ni ei oo ihan tasainen. mistähän tuotakin lähtis metsästää? Ensin kävi mielessä ilmamäärämittari... Borassa oli menny se kun tehot hävis mut ei se taida selittää tota jarrupoljinta.
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 17.5.2015 18:24
				by Sami Jalonen
				Joku alipaineletku poikki, ahtimen ohjaus ja jarrutehostus molemmat sen takana. Luultavasti siis tehostimen ja alipainepumpun välinen letku.
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 17.5.2015 18:53
				by _siideri_
				Tehostaja ja alipainepumpun letkui vissii tosta päällisin puolin taida nähdä.. mitä nyt koneen päält näkee noita letkuja äkkiseltää löytäny yhtää katkennutta.. missä tuo alipainepumppu tuolla sijaitsee? Tehostaja tais olla akun vieressä muovin alla 
Pelti auki kone käynnissä ni suht kova naputus/säksätys kuuluu..
 
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 20.5.2015 8:38
				by _siideri_
				Kävin letkut läpi tehostajalta, n75:ltä ja egr:ltä.. kaikki ehjiä ja ilma kulkee. n75 myös putsasin, turbon alipainekellon alla se tanko liikkuu... 
Alavääntöö on kyl sinne 2000/rpm asti ja sit tasasen hitaasti kiihtyy ja poljin edelleen kova.
Onko se sit tehostaja tai alipainepumppu paskana? Eikö alipainepumpun pitäs oireilla äänellä ennenkun lopettaa toiminnan? Ainaki T4 portterissa ollu niin.
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 21.5.2015 19:56
				by _siideri_
				Ilmeisesti se on alipainepumppu, kone käynnissä ei tuota painetta letkuihin ollenkaan... huomen tai lauantain saa varmuuden kun auto käy testerissä.
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 21.5.2015 21:36
				by ibel
				Testerillä ei mun mielestä nää alipainetta. Laita joku halpa ahtopainemittari sinne linjaan ni näät ees suuntaa-antavasti mikä siellä on tilanne. Itellä alipainepumpun lähtö holkkus, niin anto tyhjäkäynnillä -0,4bar ja kierroksilla sitte lähemmäs -0,8bar. Uudella alip.pumpulla tyhjäkäynnillä jo -0,6 ja kiekoilla sit -0,8bar.
Ootko kokeillu vetää 3 vaihteella jostain 1500 kierroksilta lappulattiassa 4k asti?? Siinä jos saat jonkuu kaveriks ottamaa logia, tai voi sen tehä yksinnääkii, niin näät mitä maffi ja mappi sanoo ja miten VNT:n siivikko säätyy.
_siideri_ wrote:
Pelti auki kone käynnissä ni suht kova naputus/säksätys kuuluu..
Jakajapumppu kuulostaa aika naputtavalta. Toki öljynvaihto saattaa vähentää yläkerran säkätystä. Olikos tähän tehty nokkaremppaa millonkaan?
 
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 21.5.2015 22:43
				by _siideri_
				nii siis vikakoodin lukua meinasin testerillä 
eikös siinä tehostajalle tulevassa letkussa pitäs olla sormin tuntuvaa painetta jos alipainepumppu toimii? paljon isompaa letkua mitä noille venttiileille esim menee..
millä niitä logeja saa tutkittua?
 
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 22.5.2015 16:22
				by ibel
				Kyllä pitäis sormin tietenkii alipaine tuntua.
Ne logit tallentuu excel-muotoon ja niitä pystyy kyseisellä ohjelmalla tulkitsemaa tekemällä pieniä modauksia. Helpompi tapa on käyttää 
vcds-graph sivua, toimii ilman nettiyhteyttä kunhan se vaan on otettu välilehteen.
 
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 5.6.2015 23:32
				by _siideri_
				Ei iha putkeen menny pumpun vaihto... ensin tuli väärä ja toinen oli jo oikee malli. sitä siinä paikalleen sorvaillessa yksi kannakkeista katkes... mitenköhä sen mahtais pystyy korjaa? Uutta kantta etsimään?
Eli se ylin korva murtu.
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 7.6.2015 21:19
				by _siideri_
				No... ei toimi "uudella" pumpullakaan. 
 
Pumpulta lähtevään letkuun ei tuu sormin tuntuvaa painetta...
 
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 16.6.2015 18:14
				by _siideri_
				No nokkahan siittä on poikki.. prkl!!!
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 16.6.2015 20:18
				by Sami Mäkinen
				
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 18.6.2015 14:33
				by Jultsu
				Jaa koko akseli katkennut?  

  Vai nokasta lohjennut osa?
 
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 18.6.2015 20:16
				by _siideri_
				Mitä ilmeisemmin pumpun päästä poikki... ei pyöri kun starttaa sieltä mihin pumppu tulee.
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 25.6.2015 3:21
				by Hannnu
				Näissä "paremmissa" koneissa on nokat jonkin asteista rautaputkea vaan 

 ei siis varsinaista akselia..
Like dis ->
http://evvk.1g.fi/kuvat/Diudi/uusiprojekti/ 
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 25.6.2015 19:40
				by _siideri_
				Okkei... hyvin näyttää konttiinkin mahtuvan kutonen 

 
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 27.6.2015 2:34
				by Hannnu
				Ei meikäläisen kuvia, käyttäjänimi diffas.
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 28.6.2015 20:57
				by _siideri_
				pasuuna kesägummeilla.. alla kuvassa projektista napatut A6 replicat koossa 225/45/18.
myöhemmin alle tulee samanlaiset 19" jahka saa uudempia kumeja päälle..
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=5633A46D" onclick="window.open(this.href);return false;
 
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 12.7.2015 16:52
				by _siideri_
				Homma etenee ja autoo purettu.. nokka onkin keskelt poikki ja ylläriylläri myös pari venttiilii saanu siipeensä..
Korjaamon mukaan ois hyvä nyt samalla vaihtaa kaikki 4 nokkaa ennalta ehkäsyks.. tyyppivika mukamas näissä V6 et nokat kuluu ja ois syytä vaihtaa 240tkm jälkeen..
Eikun tappelee liikkeen kanssa kuka maksaa ja mitä maksaa 

 
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 12.7.2015 21:27
				by _siideri_
				mikä kuvassa ympyröidyn osan nimi tai osanumero on?
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hp ... e=561EAE2C" onclick="window.open(this.href);return false;
tarinassa jo aikasemmin kerroin alipainepumpun korvasta mikä hajos niin kyseessä on juurikin se kuvassa ja pitäisi saada uus..
 
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 22.7.2015 18:03
				by _siideri_
				eipä selvinny mikä osan nimi on.. mut selvis kuitenkin ettei sitä varaosana saa ollenkaan.. ei edes volkkarilta ellei osta koko kantta hintaan 4300€.. 
no löysin kuitenkin netin syövereistä kannen jossa kyseinen osa tuli mukana vaivaseen 100€ hintaan.. jospa ens viikolla pasuuna olis jo ajossakin..
 
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 22.7.2015 19:22
				by ibel
				_siideri_ wrote:jospa ens viikolla pasuuna olis jo ajossakin..
Hyvä, ettet luovuttanu!! Mukava sillä on ajella nyt sitte paaliin asti ku nokat uusittu..  

 
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 24.7.2015 20:07
				by _siideri_
				Juu en 

 kuhan saa korjaamolta niin pääsee muita touhuumaan auton kanssa.. niistä lisää myöhemmin..
 
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 2.8.2015 15:08
				by _siideri_
				Seuraava pikku ongelma ilmaantui... syöttöpumppu vuotaa akselin vierestä jostain, hihnapyörän alta.
Pystyykö sitä tiivistämään jotenkin..? Onko siinä akselin kohdalla jotain tiivisteitä joita vois vaihtaa vai meneekö uuden pumpun metsästykseen?
Ei siis vuoda paljoa... tippa hetkittäin ja tippuu jakohihnan päälle.
Edit.. omassa pumpun numero on 0470506038 ja kysymys kuuluukin, miten se eroaa 0470506030 numerolla olevasta pumpusta? vai sopisko suoraan jos omasta ottaa boksin?
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 13.9.2015 16:45
				by _siideri_
				Tovin on nyt pasuuna ollut ajossa... hyvin nakuttaa taas eteenpäin 

pientä ehtinyt touhuta auton kanssa töitten lomassa, etuvalot putsasin turtlen aineilla, aikas sumeet olikin 

apparin etuoven lukkokin lähti toimimaan akun vaihdolla mitä kovasti ihmettelen miten se noin reagoi mutmut... eipä tarvinnu lukkoa sahailla tai muutakaan. ovi siis ei auennut aikasemmin ollenkaan...
myös vanha koukun runko vaihtui uuteen kovilin irrotettavaan malliin, halvempi oli koko uus koukku kun tilata vetopää vanhaan...
seuraavaksi pitäis tutkailla mikä climatroniccia vaivaa ennenkun pakkaskelit alkaa.
 
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 4.10.2015 16:56
				by _siideri_
				Rupes tuossa alkuviikosta laturi temppuilee... ei enää ladannut ollenkaan. mielenkiintoinen rojekti oli vaihtaa yksikseen uus tilalle 

 hyviä vinkkejä löytykin näiltä foorumeilta, ja suurin yllätys oli tuo automaattinen kiristin hihnalle.
noita xenoneita koittanu putsailla tai lähinnä umpioita mut himmeet on edelleen... jotku d2s 35w 3500k polttimot siellä on.. sumarit kirkkaammat kun xenonit. tarttee alkuviikosta vielä testaa uusilla polttimoilla ennenkun umpioita suunnittelee vaihtaa.
sit tuossa nurkassa venttailee w8 putkisto asentamista paikalleen 

 
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 21.7.2016 23:25
				by _siideri_
				jäänny raaputus vähäselle mut koitetaas vähän päivitellä..
pasuuna siis jäi teloilleen talveks laturin vaihdon jälkeen kiireiden ja ulkomaan työreissujen takia.. alkukesästä kävin hakemassa vikalistaa ja isoimmat oli abs järjestelmä, ajovalot (olematon valokuvio) ja tuulilasi.. vieläkään en raaskinut parii tonnia laittaa kiinni uuteen boksiin ja löysinkin netin syövereistä pienen metsästyksen jälkeen A6 audista vastaavanlaisen kohtuu hintaan.. ystävällinen vaggilaisiin erikoistunut korjaamo suostui edullisesti osan vaihtamaan ja näin hävis myös pitkään kummitelleet vikavalotkin  
 
tuulilasi ja ajovalot vielä odottaa vuoroaan mutta leima tuli kuitenkin tänään paperiin.. 
huomasin nyt erojakin konttoreissa.. osa ajelee näit dynoon jarrutestiin ja osa heittää vaan lenkin pihalla..
noista ajovaloista, osaisko joku vinkkaa mistä vois niitä projektoreita (tai mitä ne oli) noihin ksenoneihi hommaa..? uudet umpiot vähän suolasen hintasia ja suomen mailta ei tunnu löytyvän käytettynä..
 
			 
			
					
				Re: V6 TDI Passat
				Posted: 22.7.2016 8:12
				by ibel
				_siideri_ wrote:noista ajovaloista, osaisko joku vinkkaa mistä vois niitä projektoreita (tai mitä ne oli) noihin ksenoneihi hommaa..? uudet umpiot vähän suolasen hintasia ja suomen mailta ei tunnu löytyvän käytettynä..
Joutuu jo askarletee paskartelee, jos meinaat jotkuu universal projektorit sinne istuttaa. Käytetyllä umpiolla hyöty on varmaan lähellä +-0.