VW Golf Variant IV 2004 - täristää omituisesti - help me?
Posted: 8.6.2015 18:02
Moi,
Minulla farkku VW Golf 2004, ajettu n. 220 000 km. Kyseessä automaattilaatikko.
Täristyksen kuvaus:
Kyseinen "vika" alkoi pari päivää sitten. Kun starttaan auton, kuulen hieman poikkeavanlaista käyntiääntä - pienoista mietoa tärinää (jurinaa?). Kun käännän rattia auton ollessani paikallaan vaihteen ollessa N- tai P-asennossa, joskus tärinä voimistuu ja on melkoinen mitä enemmän rattia käännän jompaan kumpaan suuntaan, toisinaan tärinä ei voimistu vaikka vaihde olisikin edelleen asennossa N- tai P-asennossa.
Aina jos vaihde on päällä (D tai R), ja samanaikaisesti kääntäessäni rattia jompaan kumpaan: tärinä on melkoinen...ja mitä enemmän käännän rattia, sitä enemmän myös tärisee.
Näissä tapauksissa kierrosluku pysyy vakaana eikä heilahtele.
Sama tärinä on myös kun olen kävelyvauhdissa ja samanaikaisesti kääntelen esimerkiksi parkkipaikalla autoa, tässäkin tapauksessa auton kierrosmittari pysyy vakaana - mutta tärisee rattia kääntäessä.
Kun lähden normaalisti ajamaan ja vauhti 40km/h tai enemmän, auto ja äänet käyttäytyvät täysin normaalisti = ei tärinää eikä mitään muutakaan epämukavuutta missään ajotilanteessa = kaikki toimii ja kuulostaa normaalilta. Vaihdelaatikko vaihtaa vaihteita ylös ja alas kuten ennenkin, en huomaa mitään muutosta vaihdelaatikon toimintaan.
Olisiko täällä asiantuntijoita ja vastaavanlaisen "vian" tunnistajaa?
Kiitos paljon etukäteen,
-Sauli
Minulla farkku VW Golf 2004, ajettu n. 220 000 km. Kyseessä automaattilaatikko.
Täristyksen kuvaus:
Kyseinen "vika" alkoi pari päivää sitten. Kun starttaan auton, kuulen hieman poikkeavanlaista käyntiääntä - pienoista mietoa tärinää (jurinaa?). Kun käännän rattia auton ollessani paikallaan vaihteen ollessa N- tai P-asennossa, joskus tärinä voimistuu ja on melkoinen mitä enemmän rattia käännän jompaan kumpaan suuntaan, toisinaan tärinä ei voimistu vaikka vaihde olisikin edelleen asennossa N- tai P-asennossa.
Aina jos vaihde on päällä (D tai R), ja samanaikaisesti kääntäessäni rattia jompaan kumpaan: tärinä on melkoinen...ja mitä enemmän käännän rattia, sitä enemmän myös tärisee.
Näissä tapauksissa kierrosluku pysyy vakaana eikä heilahtele.
Sama tärinä on myös kun olen kävelyvauhdissa ja samanaikaisesti kääntelen esimerkiksi parkkipaikalla autoa, tässäkin tapauksessa auton kierrosmittari pysyy vakaana - mutta tärisee rattia kääntäessä.
Kun lähden normaalisti ajamaan ja vauhti 40km/h tai enemmän, auto ja äänet käyttäytyvät täysin normaalisti = ei tärinää eikä mitään muutakaan epämukavuutta missään ajotilanteessa = kaikki toimii ja kuulostaa normaalilta. Vaihdelaatikko vaihtaa vaihteita ylös ja alas kuten ennenkin, en huomaa mitään muutosta vaihdelaatikon toimintaan.
Olisiko täällä asiantuntijoita ja vastaavanlaisen "vian" tunnistajaa?
Kiitos paljon etukäteen,
-Sauli