Page 1 of 1

Kaksoismassavauhtipyörä, millainen?

Posted: 15.7.2015 20:35
by trsqr
2006 6-v. 2.0 TDI BKP 3C5 tarvitsee kaksoismassavauhtipyörän (ja toki 200tkm ajettu kytkin vaihtoon samalla).

Sachsin kytkinpaketin kaksoismassoineen saisi reilulla neljällä sadalla:
http://www.ebay.de/itm/SACHS-ZMS-ZWEIMA ... 43ce948701" onclick="window.open(this.href);return false;

Onko tuo suositeltava vaihtoehto? Halvalta ainakin tuntuu. Onhan tuossa kaikki mitä tarvitaan kuitenkin nähdäkseni. Mitäs muuta samalla kannattaisi vaihtaa, kun tuo on sylissä? Jakohihna vesipumppuineen on menossa jo vaihtoon samalla (kuin myös se kirottu öljypumpun akseli).

Re: Kaksoismassavauhtipyörä, millainen?

Posted: 15.7.2015 21:01
by trsqr
Jaa, ilmeisesti parempi ottaa mukaan vielä työsylinteri, jolloin setti olisi:
http://www.ebay.de/itm/1x-SACHS-KUPPLUN ... 54219bad55" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja vastaava setti LuKilta:
http://www.ebay.de/itm/LUK-KUPPLUNG-SAT ... 5b0788f656" onclick="window.open(this.href);return false;

Hintaeroa ei ole, mutta onko väliä kumman viskaa paikalleen?

Re: Kaksoismassavauhtipyörä, millainen?

Posted: 16.7.2015 8:30
by Pia
Unohda LuK jos et halua vuoden päästä tehdä samaa remppaa uudestaan.
Painelaakeri kannattaa vaihtaa samalla kun kerran laatikko on irti.

Re: Kaksoismassavauhtipyörä, millainen?

Posted: 18.7.2015 20:59
by enochian
Luk tekee alkuperäisosia siinä kuin Sachskin. Opeliin kun aikanaan ostin Lukin kytkinpaketin niin paineasetelma oli Lukin valmistama ja kytkinlevy Sachs. Ja samanlaiset oli ne alkuperäisetkin joiden tilalle nuo vaihdoin.

Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla

Re: Kaksoismassavauhtipyörä, millainen?

Posted: 23.7.2015 14:14
by trsqr
Sachsia sinne nyt meni ja auto on ihan eri planeetalta nyt. Toivottavasti ei tarvitse tätä miettiä enää tämän auton kohdalla...

Off topic:

Sattumoisin on sukulaisia Latviasta, joten vaihtotyöt tehtiin siellä. Huvittavia nämä työhinnat (ihan verolliset hinnat kuitilla):
- hihnan ja vesipumpun vaihto, 81 eur
- kaksoismassavauhtipyörän, kytkimen ja painelaakerin vaihto, 124 eur
- etutukivarsien pallonivelten vaihto, 9,60 eur
- takaiskareiden vaihto 28,80 eur

Osat toki ovat samoissa hinnoissa kuin Saksassa, joten niiden suhteen ei juuri säästöä tule, mutta töissä sitten sitäkin enemmän.

Re: Kaksoismassavauhtipyörä, millainen?

Posted: 23.7.2015 20:30
by Pia
enochian wrote:Luk tekee alkuperäisosia siinä kuin Sachskin. Opeliin kun aikanaan ostin Lukin kytkinpaketin niin paineasetelma oli Lukin valmistama ja kytkinlevy Sachs. Ja samanlaiset oli ne alkuperäisetkin joiden tilalle nuo vaihdoin.

Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
Tässä oliki kyse kaksoimassasta.
Tää on joo foortista, mutta oompa ite ollu todistamassa kun vastaavan kuntonen lukkilainen on 3C passatista purettu pois.
https://www.youtube.com/watch?v=i6xcJDj9sng" onclick="window.open(this.href);return false;

Useammin saa lukea Lukkilaisista jotka on antautunu alle vuodessa tai alle 100tkm laitosta.

Re: Kaksoismassavauhtipyörä, millainen?

Posted: 29.7.2015 19:59
by renze
Kuin tilauksesta tämä topic löytyi tekniikkaosion ekalta sivulta. Vaimon autosta pamahti vauhtipyörä ja nyt olis tarkotus samalla päivittää kytkintä.
Joskus aikanaan ensimmäiseen passattiini laitettiin kiinteä vp + parempi kytkin. Kytkimelle luvattiin 550Nm. Varmaan samanlainen setti kuin tässä: http://www.darksidedevelopments.co.uk/p ... speed.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mutta löytyyköhän tuollaista settiä jostain halvemmalla?